  • 31. Data: 2015-11-21 09:54:34
    Temat: Re: oscyloskop HP 54600B
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 21 Nov 2015 02:26:55 +0100, __Maciek napisał(a):
    > Fri, 20 Nov 2015 09:21:17 +0100 "m4rkiz"
    54600b-2x100mhz-i5791823075.html

    > Zajebisty, pancerny, niezawodny sprzęt. Mechanicznie zbudowany jak
    > czołg. [...]

    Ale jednak duze (umiarkowanie), ciezkie (ok, mozna nie nosic),
    te 2MHz mnie przerazaja, bez lacznosci z pecetem zapewne, krotki slad
    zapewne ...

    Do wielu rzeczy sie nada, do wielu moze zabraknac tych MHz ...
    czy sie nie przejmowac, bo 20Ms/s starczy ...

    J.

  • 32. Data: 2015-11-21 11:47:09
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...usun.slupsk.pl>

    W dniu 20.11.2015 o 19:59, kris_gor pisze:

    > Ja też mogę potwierdzić, że to uczciwa firma. Kupowałem już u nich sporo
    > i nigdy się nie naciąłem. Raz jeden chyba przyszło mi coś uszkodzone w transporcie,
    ale z wymianą też nie było problemu.
    > Tych oscyloskopów zresztą jeszcze 2 tygodnie temu miał chyba 30szt, więc
    > to nie są jakieś pojedyncze znaleziska.

    Ja również często kupowałem u tego Allegrowicza i mogę go z czystym
    sumieniem polecić. W opisach używanych przedmiotów nie ma ściemy. Dobry
    kontakt i błyskawiczna wysyłka towaru.

    Grzegorz

  • 33. Data: 2015-11-21 12:20:27
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 20 listopada 2015 13:53:09 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
    > Myslisz, ze HP ma lepszy ?
    > CRT - to moze dla oka zaleta, mono, i ... 512x512 ?
    Ten Rigol to juz jest obecnie staroc, teraz za ~400$ jest Rigol DS1054Z.

    http://www.rigolna.com/products/digital-oscilloscope
    s/ds1000Z/ds1054z/

    Cztery kanaly, 1 GSa/s, 12 Mpróbek pamięci, 50MHz hackowalne do 100, duży ekran -
    naprawdę
    nie ma sensu pakować się w takie klamoty jak ten HP. Szczególnie, że ten HP
    pochodzi z okresu, kiedy oscyloskopy cyfrowe były raczej zabawkami. 20 MSa/s
    mają teraz te wynalazki na USB z Allegro, nie róbmy sobie jaj.

    Pozdrawiam,
    --
    Karol Piotrowski

  • 34. Data: 2015-11-21 12:43:54
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2015-11-21 o 01:35, Mario pisze:

    > Ok, widocznie niesłusznie wykazuje wobec niego nadmierną nieufność. Ale
    > jeśli ten sprzęt ma w porządku to mógłby chociaż dawać 3 miesiące
    > gwarancji a nie "rozruchową".

    Wiesz nie chcę go bronić ale go rozumiem, sam bym tak samo zrobił,
    sprzedaje rzeczy używane więc trudno od niego oczekiwać żeby dawał
    gwarancję na nie. Sprawdził sprzęt, działa, więc tyle gwarantuje.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 35. Data: 2015-11-21 12:48:53
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2015-11-21 o 09:54, J.F. pisze:

> [...]
    > zapewne ...
    >
    > Do wielu rzeczy sie nada, do wielu moze zabraknac tych MHz ...
    > czy sie nie przejmowac, bo 20Ms/s starczy ...
    Wiesz ja w domu używam starego ruskiego C1-118A a to ma dwa kanały,
    biedne 20Mhz i marną synchronizację i sporo rzeczy tym naprawiłem, da się?
    da się :)

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 36. Data: 2015-11-21 14:35:26
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "janusz_k" <J...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Wiesz ja w domu używam starego ruskiego C1-118A a to ma dwa kanały,
    > biedne 20Mhz i marną synchronizację i sporo rzeczy tym naprawiłem, da się?
    > da się :)

    Przez ładnych parę lat w naszej firmie jedynym oscyloskopem była moja
    samoróbka - 1 kanał 5MHz.
    I też się conieco dało zrobić :).
    P.G.

  • 37. Data: 2015-11-21 15:17:26
    Od: k...@g...com

    W dniu sobota, 21 listopada 2015 12:48:56 UTC+1 użytkownik janusz_k napisał:
    > Wiesz ja w domu używam starego ruskiego C1-118A a to ma dwa kanały,
    > biedne 20Mhz i marną synchronizację i sporo rzeczy tym naprawiłem, da się?
    Zaraz dojdziemy do tego, że ktoś w domu ma tylko przedwojenny ustrój
    magnetoelektryczny do którego zacisków przykłada rozprostowane metalowe wieszaki
    i przez 30 lat naprawił tym setki sprzętu RTV, chyba nie w tym rzecz:)

    Jak bym szukał do domu oscyloskopu na np. 1 GHz, albo analizatora widma, to
    bym szukał po wielkich Tektronixach z CRT i Asteroidsami wbudowanymi
    jako Easter Egg, bo za nowe egzemplarze trzeba zastawić żonę i połowę
    królestwa, ale kupowanie za stosunkowo duże pieniądze sprzętu, który
    ma możliwości wielokrotnie mniejsze niż dowolny tani współczesny
    oscyloskop to nie jest najlepszy pomysł. I wolałbym C1-118A niż tego HP,
    jemu się pół roku schodzi, zanim coś pokaże (to uśrednianie przy 20 MSa/s
    jest koszmarne).

  • 38. Data: 2015-11-21 18:00:07
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2015-11-21 o 15:17, k...@g...com pisze:
> [...]
    > jemu się pół roku schodzi, zanim coś pokaże (to uśrednianie przy 20 MSa/s

    Zgodziłbym się z Tobą gdyby nie to że to co proponujesz jest 2 razy
    droższe :( jakby autor miał tą kasę to pewnie by tu nie pytał :)
    Ale jak widać nie ma tyle a chce mieć cokolwiek lepszego niż chińska
    zabawka a to na pewno spełni jego oczekiwania.
    Ja zresztą też się poważnie zastanawiam czy nie sprawić sobie prezentu
    pod choinkę, w końcu ma pasmo analogowe 100M, to i tak lepiej niż mój
    a i wolne przebiegi też złapię na tym a tego mi brakowało na ruskim
    gdzie musiałem patrzyć w latającą plamkę.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 39. Data: 2015-11-22 11:09:51
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    k...@g...com wrote:

    > Cztery kanaly, 1 GSa/s, 12 Mpróbek pamięci, 50MHz hackowalne do 100, duży ekran

    Czterokanałowiec 100MHz i dekodowaniem protokołów za 1660 PLN.
    Dziękuję Ci bardzo, we wtorek będę go miał na swoim biurku. :-)))

    Pozdrawiam, Piotr

  • 40. Data: 2015-11-23 12:08:05
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

> [...]
    > choinkę, w końcu ma pasmo analogowe 100M, to i tak lepiej niż mój
    > a i wolne przebiegi też złapię na tym a tego mi brakowało na ruskim gdzie

    Do tego chyba pochodzi z czasów, kiedy nie księgowi projektowali sprzęty i
    pewnie nie jest RoHS :).
    P.G.