eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieria › para tłoczek cylinderak - jak to się robi
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 27

  • 21. Data: 2011-09-22 13:19:55
    Temat: Re: para tłoczek cylinderak - jak to się robi
    Od: "PM" <x...@w...pl>


    Użytkownik "J.F" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:j5fb1d$jl2$1@news.onet.pl...
    > Użytkownik "PM" napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:j5d7o2$dq8$...@n...icpnet.pl...
    >>> W tarczowych z kolei tloczek obrobiony jest na gladko, ale wspolpracuje
    >>> .. [...]
    >
    >>czy ja gdzieś wspominałem o oringach?
    >
    > Pytales jak sie robi. Tak sie robi.
    to ja chybqa inne pompy widziałem

    chodzi o ciśnienia rzędu 100-200BAR
    i tam niema oringów tylko sam tłoczek (np. w pompie nurnikowej)

    >>ma być metal-metal. (może mosiądz-żeliwo się sprawdzi?)
    >
    > A co to ma z tego byc ? Moze lepiej uszczelke (nie mylic z oringiem) z
    > silikonu ?

    a z teflonu?

    > P.S. a tak swoja droga to mi sie przypomnialo - sa jakiej uszczelnienia
    > beztarciowe.
    > Jat to sie robi ?
    >
    no właśnie?


  • 22. Data: 2011-09-22 18:58:34
    Temat: Re: para tłoczek cylinderak - jak to się robi
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    J.F wrote:

    >>> To jest tania masowa produkcja, musi byc tak zaprojektowane zeby
    >>> dzialalo bez precyzyjnej obrobki
    >
    >> Jesteś w błędzie. Ta produkcja jest tania tylko dlatego, że jest
    >> masowa.
    >> Ale jest to jak najbardziej precyzyjna obróbka.
    >
    > Ale po co ma byc precyzyjna, jesli gumie wszystko jedno czy srednica
    > bedzie 20.0 czy 19.9 mm ?

    Ja nie wiem jak to działa (akurat te tłoczki)
    - pisałem ogólnie o produkcji motoryzacyjnej.
    Jeśli chodzi o wykonanie, to gdy nie przewidziano jakiejś
    cudacznej techniki, to sporo części da się wykonać w detalu
    (niekoniecznie tanio), ale trzeba wiedzieć jakie wymiary i tolerancje.
    Bez tego jesteśmy tam gdzie pisał Konrad.


  • 23. Data: 2011-09-24 07:39:06
    Temat: Re: para tłoczek cylinderak - jak to się robi
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 22 Sep 2011 15:19:55 +0200, PM napisał(a):
    > Użytkownik "J.F" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >>>> W tarczowych z kolei tloczek obrobiony jest na gladko, ale wspolpracuje
    >>>> .. [...]
    >>>czy ja gdzieś wspominałem o oringach?
    >>
    >> Pytales jak sie robi. Tak sie robi.
    > to ja chybqa inne pompy widziałem

    Od citroena :-)

    > chodzi o ciśnienia rzędu 100-200BAR

    wydaje mi sie w hamulcach te 100 bar to sie zdarza.

    Zreszta - hamulce (zaciski) ma cytryna podobne jak inne auta ?
    To i cisnienie robocze musi byc podobne - chyba ze ten zawor mocno dlawi.

    >> A co to ma z tego byc ? Moze lepiej uszczelke (nie mylic z oringiem) z
    >> silikonu ?
    > a z teflonu?

    Pewnie tez sie nada. Ale jak juz masz to rozebrane, to chyba widzisz jak
    zrobione ?

    >> P.S. a tak swoja droga to mi sie przypomnialo - sa jakiej uszczelnienia
    >> beztarciowe. Jak to sie robi ?
    >>
    > no właśnie?

    Ale to na inne dyskusje temat.

    J.


  • 24. Data: 2011-09-24 13:14:01
    Temat: Re: para tłoczek cylinderak - jak to się robi
    Od: "PM" <x...@w...pl>

    ?> Od citroena :-)
    >no dokładnie - główna pompa jest tłoczkowa (zaleznie od wersji są nurniki
    >lub tłoczki umieszczone promieniowo napędzane krzywką)
    stalowy tłoczek pracuje żeliwnym korpusie.

    >> chodzi o ciśnienia rzędu 100-200BAR
    >
    > wydaje mi sie w hamulcach te 100 bar to sie zdarza.

    i owszem, tyle że są to mikroskopijne ruchy no i dość rzadkie.

    > Zreszta - hamulce (zaciski) ma cytryna podobne jak inne auta ?
    > To i cisnienie robocze musi byc podobne - chyba ze ten zawor mocno dlawi.

    ciśnienie jest rzędu 100bar a konstrukcja tłoczków hamulców podobna (nie
    licząc ręcznego na przód)
    problem z tym zaworem hamulcowym jest dwojaki:
    1. jak ma luz to to ucieka ciśnienie z układu
    2. ciśnienie może trafić tam gdzie nie trzeba czyli np na tylne koła.

    >>> A co to ma z tego byc ? Moze lepiej uszczelke (nie mylic z oringiem) z
    >>> silikonu ?
    >> a z teflonu?
    >
    > Pewnie tez sie nada. Ale jak juz masz to rozebrane, to chyba widzisz jak
    > zrobione ?
    >
    nie mam rozebranego
    ale wiem jak jest
    tak jak pisałem oringów brak.
    http://klub.citroen.triger.com.pl/imgupload/img42e54
    adab1c46.jpg
    http://klub.citroen.triger.com.pl/imgupload/img42e54
    aee6d67a.jpg



  • 25. Data: 2011-09-25 06:48:33
    Temat: Re: para tłoczek cylinderak - jak to się robi
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 24 Sep 2011 15:14:01 +0200, PM napisał(a):
    >>> chodzi o ciśnienia rzędu 100-200BAR>>
    >> wydaje mi sie w hamulcach te 100 bar to sie zdarza.
    >
    > i owszem, tyle że są to mikroskopijne ruchy no i dość rzadkie.

    O ile rozumiem to chcesz naprawic zawor sterujacy hamulcami.
    Czyli ruchy rownie rzadkie :-)

    >> Pewnie tez sie nada. Ale jak juz masz to rozebrane, to chyba widzisz jak
    >> zrobione ?
    >>
    > nie mam rozebranego
    > ale wiem jak jest
    > tak jak pisałem oringów brak.
    > http://klub.citroen.triger.com.pl/imgupload/img42e54
    adab1c46.jpg
    > http://klub.citroen.triger.com.pl/imgupload/img42e54
    aee6d67a.jpg

    Rowki tam jakies dziwne ...
    Tak czy inaczej - material zidentyfikujesz (stal czy aluminium ? bo nie
    wyglada na braz), a potem trzeba precyzyjnego tokarza.

    J.


  • 26. Data: 2011-09-25 08:22:33
    Temat: Re: para tłoczek cylinderak - jak to się robi
    Od: "PM" <x...@w...pl>

    ?>> i owszem, tyle że są to mikroskopijne ruchy no i dość rzadkie.
    >
    > O ile rozumiem to chcesz naprawic zawor sterujacy hamulcami.
    > Czyli ruchy rownie rzadkie :-)

    fakt, tylko wcześniej rozmowa była o pompach.

    >> http://klub.citroen.triger.com.pl/imgupload/img42e54
    adab1c46.jpg
    >> http://klub.citroen.triger.com.pl/imgupload/img42e54
    aee6d67a.jpg
    >
    > Rowki tam jakies dziwne ...
    > Tak czy inaczej - material zidentyfikujesz (stal czy aluminium ? bo nie
    > wyglada na braz), a potem trzeba precyzyjnego tokarza.
    >
    pewnie będzie trzeba wytoczyć a potem szlifować, sprawdzać szlifować
    sprawdzać szlifować sprawdzać...
    aż sie spasują albo aż sie przesadzi ze szlifowaniem ;-)
    w produkcji chałupniczej to się sprawdzi w przemysłowej nie.



  • 27. Data: 2011-09-26 08:41:55
    Temat: Re: para tłoczek cylinderak - jak to się robi
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PM" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:j5moc9$3tp$...@n...icpnet.pl...
    >>> http://klub.citroen.triger.com.pl/imgupload/img42e54
    adab1c46.jpg
    >>> http://klub.citroen.triger.com.pl/imgupload/img42e54
    aee6d67a.jpg
    >
    >> Rowki tam jakies dziwne ...
    >> Tak czy inaczej - material zidentyfikujesz (stal czy aluminium ? bo
    >> nie
    >> wyglada na braz), a potem trzeba precyzyjnego tokarza.
    >
    >pewnie będzie trzeba wytoczyć a potem szlifować, sprawdzać szlifować
    >sprawdzać szlifować sprawdzać...
    >aż sie spasują albo aż sie przesadzi ze szlifowaniem ;-)

    O to to to :)
    A nie wiadomo czy korpus nie wytarty miejscami i sie okaze ze za duzy
    nie wchodzi a za maly nie uszczelnia.

    >w produkcji chałupniczej to się sprawdzi w przemysłowej nie.

    Dlatego podejrzewam ze jakos to inaczej zrobione. Moze rozdzielacz nie
    wymaga takiej duzej precyzji.

    A te rowki sa chyba sa po to zeby przecieki odprowadzic do odplywu.

    J.


strony : 1 . 2 . [ 3 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: