  • 11. Data: 2012-12-10 19:36:53
    Temat: Re: pc na itx
    Od: "$heikh el $hah" <s...@g...com>

    W dniu 2012-12-10 13:22, wowa pisze:

    > Użytkownik "$heikh el $hah" <s...@g...com> napisał w
    > wiadomości news:50c5a7ce$0$1212$65785112@news.neostrada.pl...

    > Nie nie i jeszcze raz nie :) Zostają Ci wszystkie klamoty tylko zamiast
    > blaszaka masz stacją dokującą :( A nie mam zamiaru z tym komputrem
    > gdzieś chodzić.

    Cóż, moje pierwsze pecety były desktopami, swego czasu miałem nawet dwa
    fajne monitory iiyama ustawione obok siebie i jak kumpel kupił sobie
    laptopa do domowych zastosowań, to go wyśmiałem. Aż przyszło mi kupić
    jeden, później drugi, następnie netbooka. I cóż mogę powiedzieć? Fajny,
    'multimedialny' 17" w domu sprawdza się świetnie. Tyle, że ja w gry już
    nie gram, najcięższe programy mam z Adobe, no i rewelacyjne, jak dla
    mnie klawisze zewnętrzne (M$ 7000; btw: mysz dostałem w zestawie, ale
    wciąż używam Logitecha Anywhere MX).
    No ale sedno jest takie, że jest oszczędność miejsca i teoretycznie
    prądu. Teoretycznie, bo za fajnego laptopa 17" wciąż trzeba dać więcej
    niż średnia krajowa...

    --
    ?(?.?)? ? ???
    ???$ ?? ?????$

  • 12. Data: 2012-12-10 20:44:10
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Mon, 10 Dec 2012 19:36:53 +0100, $heikh el $hah napisał(a):

    > Tyle, że ja w gry już nie gram, najcięższe programy mam z Adobe,

    Drogie programy. Pewnie masz triale 30 dniowe :>

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 13. Data: 2012-12-10 20:46:37
    Od: "$heikh el $hah" <s...@g...com>

    W dniu 2012-12-10 20:44, R.e.m.e.K pisze:

    > Drogie programy. Pewnie masz triale 30 dniowe :>

    Skądże. Na legalu spiracone. ;)

    --
    ?(?.?)? ? ???
    ???$ ?? ?????$

  • 14. Data: 2012-12-10 22:19:30
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    Użytkownik "Leszek K." <l...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Ja od miesiąca używam A75M-ITX + A4-3400 w obudowie
    > http://www.er-link.pl/sklep/produkt/A_CCASATXAKY-067
    97
    > Trochę się bałem czy zasilacz 60 W to uciągnie, ale nawet przy
    > zapuszczonym
    > OCCT nie ma problemów. Przy normalnej pracy 35-40 W. Przy filmie 1080
    > ~50W.
    > Obudowa przewidziana na napęd CD/DVD slim. Ja nie wsadzałem żadnego
    > napędu.

    I to jest to co chce. Dzięki.
    Wojtek

    --
    Taaa... Oczywiście, są lekarze, którzy
    poświęcają cały swój czas i wiedzę

  • 15. Data: 2012-12-10 22:46:31
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2012-12-10 19:36, $heikh el $hah wrote:
    [.....]
    > 'multimedialny' 17" w domu sprawdza się świetnie. Tyle, że ja w gry już
    > nie gram, najcięższe programy mam z Adobe, no i rewelacyjne, jak dla
    > mnie klawisze zewnętrzne (M$ 7000; btw: mysz dostałem w zestawie, ale
    Pracujesz z programami od Adobe (jakaś grafika jak mniemam) na jakimś
    g...ym 17" wyświetlaczu wbudowanym w notebooka? :-D Trochę to zabawnie
    musi to wyglądać. :-D Poza tym OP napisał że czasami komputer będzie
    wykorzystywany do CAD-a i PSpice (pewnie robi w elektronice) a do tego
    też duży monitor jest dosyć przydatny. Zwłaszcza do CAD-a.

  • 16. Data: 2012-12-10 22:48:01
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2012-12-10 13:17, wowa pisze:
    > To jest wstępna przymiarka. Złożyłem sobie wirtualnie zestaw o
    > zdecydowanie większej wydajności, na i3, tylko cena około półtora
    > tysiąca i moc koło czterystu watów :( To będzie kiedyś jako drugi :) A
    > co do obudów, to są droższe, fakt, ale skoro mam na to patrzeć to
    > wybrałem coś takiego
    > http://www.komputronik.pl/product/169988/Sprzet_komp
    uterowy/Podzespoly/Cooler_Master_Elite_120_Advance_c
    zarna_miniITX_PSU.html.
    > Dużą zaletą jest miejsce na normalny zasilacz. Twoją sugestię poważnie
    > rozważę.
    Ta obudowa jest fajna, zwłaszcza jeśli na procesorze dasz duży radiator
    pasywny, i wentylator 12cm w zasilaczu tuż nad nim go będzie chłodzić.
    Będzie cicho a wydajnie. Ale problemem może być wsadzenie jakiejś
    lepszej karty graficznej - o ile na wysokość wchodzi tam wszystko, to na
    długość i grubość już niezbyt... Zresztą sam musisz ocenić - czy
    obecniość tylko jednego złącza PCIe (bo tak przeważnie mają płyty itx)
    nie jest lekką niewygodą? Czy kiedyś nie zechcesz np dodać sobie karty
    4xUSB3.0 itp... Większość typowych mATX ma przynajmniej to PCIe x1 +
    PCIe x16 + jakieś PCI jedno lub dwa...

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 17. Data: 2012-12-11 00:00:08
    Od: "$heikh el $hah" <s...@g...com>

    W dniu 2012-12-10 22:46, JDX pisze:
> [...]
    > wykorzystywany do CAD-a i PSpice (pewnie robi w elektronice) a do tego
    > też duży monitor jest dosyć przydatny. Zwłaszcza do CAD-a.

    A to jakiś duży problem podłączyć choćby nawet telewizor do laptopa? :>
    Wiem, wiem. Koszty. :(
    Toteż napisałem pół-żartem. Do każdego (poważniejszego) przeznaczenia
    sprzęt trzeba sobie dostosować. Ja np. dużo piszę i za same klawisze +
    mysz zapłaciłem blisko 500 zł.
    Zaś grafiki wielkiej nie robię. Ot, Photoshop i Audition. Pewnie, że
    wygodniej by się pracowało na większym monitorze (bo do matrycy z mojego
    laptopa zastrzeżeń nie mam żadnych), ale i na 17" da się robić.

    --
    ?(?.?)? ? ???
    ???$ ?? ?????$

  • 18. Data: 2012-12-11 00:57:02
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    Użytkownik "BartekK" <s...@d...org> napisał w wiadomości
> [...]
    > Większość typowych mATX ma przynajmniej to PCIe x1 + PCIe x16 + jakieś PCI

    Jedyne co dokładałem do komputera to dyski :) W tej chwili chyba cztery.
    Grafikę mam Radeon 9550 i starcza tak, że zintegrowana powinna być
    wystarczająca. Zobacz tu http://itx-pc.blogspot.com/ Gość uzyskał
    dwadzieścia pięć watów w spoczynku :) Jak obiecałem, przyglądnę się Twojej
    propozycji.
    Wojtek

  • 19. Data: 2012-12-11 17:58:27
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2012-12-11 00:57, wowa pisze:
    > Jedyne co dokładałem do komputera to dyski :) W tej chwili chyba cztery.
    To pytanie, czy potrzebujesz 4 dysków, czy jeden duży nie wystarczy ;)
    (i będzie mniej prądu zużywać, niż 4)

    > Grafikę mam Radeon 9550 i starcza tak, że zintegrowana powinna być
    > wystarczająca. Zobacz tu http://itx-pc.blogspot.com/ Gość uzyskał
    > dwadzieścia pięć watów w spoczynku :)
    25W w spoczynku to ładny wynik, ale nie wynika on z zastosowania iTX -
    te same czipsety z tym samym procesorem na płycie mATX będą brały tyle
    samo. Przy bardzo małych poborach prądu krytyczny jest dobór zasilacza.
    Nawet samo to, że zasilacz będzie 80+bronze itp - nie oznacza sukcesu.
    Bo ta sprawność to dla "konkretnych obciążeń" a dla 10% obciążenia (25W
    przy zasilaczu 300W?) jest zupełnie inaczej (często-gorzej). Wiele
    zasilaczy bierze "sama z siebie" w idle (nawet nieobciążona niczym)
    10-15W. A są takie, które biorą 1.5-2W. I jakoś nigdzie tego nikt nie
    podaje. Duże prawdopodobieństwo "małego poboru spoczynkowego" jest przy
    zasilaczach słabych, typu 150-200W, ale gwarancji też nie ma ;)

    W dodatku - czy 25W vs np 35W zrobi ci dużą różnicę, skoro przy pracy
    24/7 to będzie różnica finansowa w prądzie około 4,5zł miesięcznie, na
    piwo w knajpie nie starczy. Ile miesięcy musiałbyś komputera nie
    wyłączać, by oszczędzić sensowną kwotę? Równocześnie męcząc się z
    okrojonym celeronem G530 (w przypadku tego gościa), bo nie oszukujmy się
    - może i nie jest bardzo wolny, ale potrafi go zamulić nawet praca
    biurowa, z otwartym OpenOffice, pocztą, kilkoma zakładkami w
    przeglądarce, gdzie jakiś flash się trafi... Niewielki cache daje znać.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 20. Data: 2012-12-11 18:20:34
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    > To pytanie, czy potrzebujesz 4 dysków, czy jeden duży nie wystarczy ;) (i
    > będzie mniej prądu zużywać, niż 4)

    Oczywiście, wystarczy jeden większy. Ale one same do mnie przychodziły :) No
    przecież nie wyrzuce do kosza :)

> [...]
    > z otwartym OpenOffice, pocztą, kilkoma zakładkami w przeglądarce, gdzie
    > jakiś flash się trafi... Niewielki cache daje znać.

    To nie są wyścigi o każdego wata. Ten link raczej jako ciekawostka. Po
    prostu chce mały komputerek do normalnej, dla mnie, pracy. I dlatego pytam
    o czyjeś doświadczenia z podobnym sprzętem. Skąd wiesz, że ta konfiguracja
    wyżej się zamuli? Ja tego nie widzę. I dlatego te pytania. Już dawno
    wypadłem z wyścigu zbrojeń i takie coś jak i7 nie ma kompletnie sensu.
    Prawdopodobnie największe obciążenie mojego komputra powodują Youtube i
    podobne :)
    Wojtek