  • 11. Data: 2009-07-27 18:13:08
    Temat: Re: play - zrywanie polaczen dokladnie co 20 minut
    Od: ztomasz <z...@o...pl>

    R.M. pisze:

    > a co to znaczy nieaktywnosc?
    >
    > caly czas mialem aplikacje dzialajaca w tle, ktora nawiazywala
    > polaczenie TCP/IP i wysylala kilka bajtow co 10 sekund
    >
    > mimo powyzszego, rozloczylo dokladnie po 20 minutach

    Moze na komputerze masz wlaczone oszczedzanie energii co powoduje co
    jakis czas wylaczenie jesli nie korzystasz z polaczenia. Ja korzystam z
    play online po kilka godzin dziennie i nie przerywa. Mam oczywiscie
    oferte na karte bo abonamentow nie lubie.

    --

    Tomasz

    Zarejestruj się i odbierz 2 zł na doładowanie oraz 3% zwrotu za każdą
    transakcję:-) https://www.blue.pl/?idAgent=MzI3NDc=&idBanner=LTE=

  • 12. Data: 2009-07-27 18:21:33
    Od: "R.M." <f...@g...com>

    ztomasz wrote:
> [...]
    > play online po kilka godzin dziennie i nie przerywa. Mam oczywiscie
    > oferte na karte bo abonamentow nie lubie.

    mialem play online na obonament i nie zrywalo, wiec problem jak
    najbardziej jest w kartach play frash ...

  • 13. Data: 2009-07-29 11:59:55
    Od: " " <w...@W...gazeta.pl>

    Używasz Fresha do netu? z ich cennikiem to nie najlepszy pomysł

  • 14. Data: 2009-07-29 12:37:40
    Od: "R.M." <f...@g...com>

    w...@W...gazeta.pl wrote:
    > Używasz Fresha do netu? z ich cennikiem to nie najlepszy pomysł

    a jest inne, tansze rozwiazanie? powiedzmy korzystam z internetu ok 1-2
    dni/2 miesiace

    u siebie mam zasieg jedynie play i era

  • 15. Data: 2009-07-30 19:58:25
    Od: "PWK" <p...@i...pl>

    Użytkownik "R.M." <f...@g...com> napisał w wiadomości

    > mialem play online na obonament i nie zrywalo, wiec problem jak
    > najbardziej jest w kartach play frash ...

    Tak. Co prawda nie używam Play Online, jednak we Freshu (pomjając kosmiczne
    ceny i taryfikację za transmisję danych) jest tak, że
    mimo tego, że połączenie jest nawiązane, to sieć sama kończy sesję co jakiś
    czas. Mi w maju br. zdarzało się (Poznań i okolice), że co 5 minut było
    zakończenie sesji. Nie ważne, czy 3,5G, czy EDGE. Ta sama stacja, zasięg
    full, sesja zamknięta (oczywiscie używany program potrzebował netu cały czas
    i wymuszał połączenie).
    Co to daje operatorowi? Kasiore. Dla przykładu. jesli odpale takie Gadu
    Gadu, które wysyła i pobiera kilka KB na godzinę, a nawet na dzień (jak się
    nie "gada"), to w takim Plusie, czy Orange sesja trzymana jest cały czas,
    czyli do połnocy (o ile kojarze o północy zamykają sami sesje i taryfikują).
    Nawet handovery 2G / 3G i odwrotnie nie zamykają u nich sesji. Zatem jesli
    Play wymusza koniec sesji, jednostką taryfikacyjną jest 100 KB, a my w tych
    5 minutach wysłaliśmy i odebraliślmy 5 KB, to dla Playa czysty zysk. Jesli
    na godzinę zamknie nam sesje 12 razy (licze co 5 minut), to mamy naliczanie
    12 x 100 KB, więc płacimy 12 x 0,12 = 1,44 lub z pakietu spada nam 1,2 MB.
    Dlatego ja nie uzywam Fresha do transmisji danych. No chyba, ze zaczną
    taryfikować co 1 KB (chociaż potwierdzanie łączenia z netem co 5 min jest
    upierdliwe), albo będą 3 mać sesję jak należy.
    --
    pwk

  • 16. Data: 2009-07-30 20:37:29
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 30 Jul 2009 21:58:25 +0200, PWK napisał(a):

> [...]
    > kosmiczne ceny i taryfikację za transmisję danych) jest tak, że mimo
    > tego, że połączenie jest nawiązane, to sieć sama kończy sesję co jakiś

    A ja korzystam z tego Online -- nawet teraz, uptime 2:46 -- i nic nie
    przerywa.
    Ale przy Orange Free to jest wolna kobyłka jednak. Orange śmigało, a Play
    Online się ciągnie.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis ==> http://olgierd.bblog.pl

  • 17. Data: 2009-07-30 21:51:23
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

> [...]

    > czas. Mi w maju br. zdarzało się (Poznań i okolice), że co 5 minut było
    > zakończenie sesji. Nie ważne, czy 3,5G, czy EDGE. Ta sama stacja, zasięg

    Ale to może być jakaś lokalna inicjatywa.
    Ja też ma kartę Play Fresh i na laptopie specjalnie połączyłem się z
    netem i czekam co będzie. Jak na razie połączenie trwa już ponad 90
    minut i mnie nie rozłącza.
    Może jakąś rolę odgrywa fakt, że mam wykupiony internetowy pakiet 5MB,
    lub ewentualnie inna lokalizacja (Kraków).

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 18. Data: 2009-07-31 21:40:27
    Od: Mermi <n...@n...pl>

    PWK pisze:
> [...]
    > taryfikować co 1 KB (chociaż potwierdzanie łączenia z netem co 5 min jest
    > upierdliwe), albo będą 3 mać sesję jak należy.

    Ja ledwie po 3 dniach od przeniesienia numeru z plusa zostałem zmuszony
    przestać korzystać z netu we freshu. To co play odwala to zakrawa na
    złodziejstwo. Niby biling na play24 pokazuje, że było jedno całodniowe
    połączenie z netem (korzystałem z Nokia Messaging, które utrzymuje
    aktywne połączenie ale dane lecą tylko gdy przychodzi nowy mail) i
    wykorzystałem 180KB, a z mojego konta poleciało 4600KB !!!!! Czyli
    musiało 45 razy rozłączyć. Biorąc pod uwagę, że połączenie trwało od 9
    do północy, wychodzi, że rozłączało mniej więcej co pół godziny. Ćwoki
    rozpatrują moją reklamację już 10 dni. Pierwszą, którą złożyłem dzień
    wcześniej rozpatrzyli po 4 dniach i zwrócili 2zł oraz 500KB danych...

  • 19. Data: 2009-08-01 07:40:51
    Od: "PWK" <p...@i...pl>

    Użytkownik "Chris" <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> napisał w wiadomości

> [...]
    > Może jakąś rolę odgrywa fakt, że mam wykupiony internetowy pakiet 5MB,
    > lub ewentualnie inna lokalizacja (Kraków).

    Możliwe, że już naprawili.
    Ja przygodę z netem we Freshu zakończyłem w końcu maja.
    Choć ostatnio w Poznaniu wydaje mi się, że trzymał sesję, ale i tak Play24
    pokazało jako jedno połączenie 50 KB i naliczyło 1,68 PLN. Reklamacje
    rozpatrywali ze 2 tyg i oddali kasę. Mam wrażenie, że jest sporo ludzi,
    którzy gubią się w rozliczaniu danych pakietowych i wlaśnie na nich Play
    zarabia, a taka, a nie inna konfiguracja sieci we Freshu (np rozlączanie,
    czy błędy w taryfikacji) są celowym działaniem.
    --
    pwk