  • 1. Data: 2009-07-24 09:00:01
    Temat: Android pobił Windows Mobile .....
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    Za telepolis.pl

    Android wyprzedził Windows Mobile i co miesiac liczba uzytkownikow
    rosnie o 25%, chcialoby sie powiedziec a nie mowilem ?

    Miesięczny przyrost użytkowników systemu Google Android wynosi 25%.
    Obecnie ich liczba jest większa niż tych korzystających Windows Mobile.
    I wiele wskazuje na to, że następny w kolejce, RIM OS, będzie jego
    kolejną ofiarą - informuje serwis Android And Me.

    Firma analityczna Admob zbadała liczbę użytkowników poszczególnych
    systemów mobilnych w oparciu o odsłony generowane na monitorowanych
    przez nią stronach, których liczba wynosi ponad 7 tys. Z przedstawionych
    danych wynika, ze dynamiczny przyrost użytkowników systemu Android
    pozwolił mu osiągnąć światowy udział na poziomie 5%.

    Dla porównania Windows Mobile może się pochwalić udziałem wynoszącym
    około 4%, RIM, producent urządzeń BlackBerry - 7%, natomiast Symbian - 34%.

    W przypadku Stanów Zjednoczonych dane te prezentują się następująco:
    system od Google stanowi tam 9% całego rynku, Windows Mobile 6%,
    natomiast RIM OS - 14%. Ciekawie wyglądają również dane dla Wysp
    Brytyjskich, gdzie Symbian posiada 19% udział. Za nim znajduje się
    Android (z wynikiem 7%), RIM OS (5%) oraz Windows Mobile (1%).

    Chociaż udział Androida na wszystkich trzech monitorowanych rynkach jest
    niemały, to wiele wskazuje na to, że lata świetności ma on wciąż przed
    sobą. Wszystko dlatego, że jeszcze w tym roku na rynku ma się pojawić co
    najmniej kilkanaście urządzeń pracujących pod kontrolą tego systemu
    operacyjnego.

    Warto jednak zauważyć, że o ile Android może zagrozić wszystkim mniej
    popularnym systemom mobilnym, o tyle sam Apple ze swoim systemem dla
    iPhone'ów może spać spokojnie. Jego udział na żadnym z trzech rynków nie
    jest obecnie zagrożony i wynosi 47 (na świecie), 64 (w USA) oraz 68%
    (Wyspy Brytyjskie). (Q!)

  • 2. Data: 2009-07-24 10:19:25
    Temat: Re: Android pobił Windows Mobile .....
    Od: "Pan Piskorz" <p...@b...pl>

    > Android wyprzedził Windows Mobile i co miesiac liczba uzytkownikow
    > rosnie o 25%, chcialoby sie powiedziec a nie mowilem ?

    A co mieszkańców miast interesuje wzrost sprzedaży traktorów

    P.

  • 3. Data: 2009-07-24 10:52:42
    Od: Szadzik <w...@o...pl>

    Jan Strybyszewski pisze:

    > Firma analityczna Admob zbadała liczbę użytkowników poszczególnych
    > systemów mobilnych w oparciu o odsłony generowane na monitorowanych
    > przez nią stronach, których liczba wynosi ponad 7 tys.

    I żadna z tych stron nie zobaczy żadnego WM jeśli ktoś korzysta z
    przeglądarki 3rd party jak Iris Browser i kilka inych na WM.

    Badania takie można o dupę potłuc i Ty to doskonale wiesz.

    --
    Szadzik

    I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

  • 4. Data: 2009-07-24 11:17:42
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    Szadzik pisze:

    > I żadna z tych stron nie zobaczy żadnego WM jeśli ktoś korzysta z
    > przeglądarki 3rd party jak Iris Browser i kilka inych na WM.
    >
    > Badania takie można o dupę potłuc i Ty to doskonale wiesz.

    A co WM nie przedstawia sie ? DObrze wiesz ze to nieprawda

  • 5. Data: 2009-07-24 11:20:54
    Od: Szadzik <w...@o...pl>

    Jan Strybyszewski pisze:

    > A co WM nie przedstawia sie ? DObrze wiesz ze to nieprawda

    G**** prawda. Mój firmowy OWA nie przyjmuje opery na dużym windowsie
    nawet, tylko trzeba przestawiać, żeby mu się przedstawiała jako firefox
    albo Ie, a na Iris Browser wchodzę na OWA bez problemu.

    To samo jest ze stroną mojego banku, ponownie Iris Browser jest
    normalnie przyjmowany.

    Obie te strony nie przyjmują standardowych przeglądarek na WM jak PIE,
    czy Opera Mobile.

    Nie mów mi więc, że Iris przedstawia się jako WM, czy jako coś
    mobilnego, bo w takim przypadku ani OPWA ani strona mojego banku by na
    niej nie działały.

    Kumpel używa SkyFire i jest dokładnie ta sama sytuacja, ten sam bank i
    ten sam OWA.

  • 6. Data: 2009-07-24 11:28:20
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    Szadzik pisze:

    > G**** prawda. Mój firmowy OWA nie przyjmuje opery na dużym windowsie
    > nawet, tylko trzeba przestawiać, żeby mu się przedstawiała jako firefox
    > albo Ie, a na Iris Browser wchodzę na OWA bez problemu.

    Ale co ma duża opera tu do rzeczy ? Pozatym NAWET gdy przestawisz to i
    tak model i hardware jest przesyłany.

    > Nie mów mi więc, że Iris przedstawia się jako WM, czy jako coś
    > mobilnego, bo w takim przypadku ani OPWA ani strona mojego banku by na
    > niej nie działały.

    Wejdz na www.speedtest.bo.pl i wyslij na grupe czym przedstawia sie
    przegladarka po tescie bedzie jasne

    > Kumpel używa SkyFire i jest dokładnie ta sama sytuacja, ten sam bank i
    > ten sam OWA.

    Strony z reklamami to nie bank

  • 7. Data: 2009-07-24 12:19:11
    Od: Szadzik <w...@o...pl>

    Jan Strybyszewski pisze:

    > Wejdz na www.speedtest.bo.pl i wyslij na grupe czym przedstawia sie
    > przegladarka po tescie bedzie jasne

    Hahaha,

    No to przedstawione przez Ciebie testy rzeczywiście są super:

    Iris: można się zalogować na stronę banku i identyfikuje się jako:

    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/adae92d2409ac0d4
    .html

    Skyfire: można się zalogować na stronę banku i identyfikuje się jako:

    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bb57302c2ddc98dd
    .html

    NetFront 3.5: nie można się zalogować na stronę banku i identyfikuje się
    jako:

    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/759e0ca5938643e5
    .html

    Popatrz no tylko jak się przedstawiają te przeglądarki i zastanów się
    teraz nad celowością tych wszystkich testów, które tu przedstawiłeś.

    W 30 minut udowodniłem, że są one kompletnie bez sensu.

  • 8. Data: 2009-07-24 12:30:59
    Od: Szadzik <w...@o...pl>

    Jan Strybyszewski pisze:

> [...]

    .html

    NetFront 3.5: nie można się zalogować na stronę banku i identyfikuje się

    Opera Mobile: nie można się zalogować na stronę banku i identyfikuje się
    jako:

    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b3c085ff95d114a3
    .html

    PIE: : nie można się zalogować na stronę banku i identyfikuje się jako:

    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f1bb663f4221084a
[...]

    3 z pięciu przeglądarek przedstawiają się jako WM, reszta różnie, nawet
    jako iphone :)

    Z tego wynika że:

    A. 40% (2 z 5) przeglądarek z WM oszukało Twoich testerów.
    B. w tym 20% (1 z 5) przedsawia się tak przeróżnie, że każda strona
    może rozpoznać ją jako wiele różnych przeglądarek i testy stają się
    jeszcze bardziej bezcelowe.

    Dalsze wywody na ten temat stają się dla mnie bezsensowne.

  • 9. Data: 2009-07-24 12:35:20
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    No i co ty na to?

    SkyFire:
    Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.8.1.20)
    Gecko/20080829 Firefox/2.0.0.20

    Internet Explorer:
    Mozilla/4.0(compatible; MSIE 6.0; Windows CE; IEMobile 7.11)

    Ja używam skyfire, czyli w żadnym badaniu nigdy nie wyjdzie, że siedzę
    na WM? :)

  • 10. Data: 2009-07-24 13:06:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jan Strybyszewski" <k...@...pl> napisał w wiadomości
    > Android wyprzedził Windows Mobile i co miesiac liczba
    > uzytkownikow rosnie o 25%, chcialoby sie powiedziec a nie
    > mowilem ?

    Poczekamy, zobaczymy.
    W sumie to konkurencja w systemach operacyjnych bylaby mile
    widziana.

    Szczegolnie jakby sie okazalo ze wszystkie sprzety i tak maja ARM
    na pokladzie, systemy sa podobne i za pomoca kilku bibliotek mozna
    aplikacje uruchamiac na dowolnej platformie ..

    > Warto jednak zauważyć, że o ile Android może zagrozić wszystkim
    > mniej popularnym systemom mobilnym, o tyle sam Apple ze swoim
    > systemem dla iPhone'ów może spać spokojnie.

    Apple ma swoich niszowych klientow, a Google swoich ?

    Ale poczekaj poczekaj - wkrotce sie okaze ze polowa z nich niewiele
    oczekuje od smartfona i wybiora produkt na ktory bedzie lepsza
    promocja.
    I Apple troche swoich chyba straci .. czy moze: mniej zyska.

    J.