  • Data: 2017-09-22 11:39:57
    Temat: Re: podciśnienie w baku
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości grup
    net...
    Dnia Thu, 21 Sep 2017 09:59:33 +0200, J.F. napisał(a):

> [...]

    >Instrukcja do Civica (tyle że 2001) mówi że tam jest zawór między
    >zbiornikiem a filtrem węglowym który otwiera się jak w zbiorniku robi
    >się
    >nadciśnienie (powyżej 2kPa), albo podciśnienie (powyżej 4kPa)

    >Do tego między filtrem węglowym a kolektorem dolotowym jest sterowany
    >elektronicznie elektrozawór do wysysania par paliwa z filtra
    >węglowego.

    >W korku (ani nigdzie w układzie) nie ma żadnej dziury, a zrobienie
    >nawet
    >malutkiej powoduje że zostanie to wykryte i zapali się check engine.

    Jesli jak tak jak piszesz powyzej, to z dziurka nie powinno byc
    cisnienia, wiec komputer mysli, ze wszystko w porzadku i nie otwiera
    zaworu do filtra.

    >Czyli jak rozumiem przestrzeń nad poziomem paliwa wypełniają
    >teoretycznie
    >tylko opary paliwa.

    No nie calkiem - troche powietrza bylo przy tankowaniu (chyba ze "pod
    korek"), jesli nic go nie wyssie, to zostanie.

    >Ciekawe czy jadąc pełnym gazem (zużywając pełen zbiornik w około pół
    >godziny), w jakiś mocno ujemnych temperaturach paliwo odparuje
    >wystarczająco chętnie żeby nie spowodować większego spadku ciśnienia.
    >No ale jakoś Niemcy jeżdżą autostradami i jakoś im zbiorniki nie
    >implodują.

    Znow - z tego co napisales, to jak sie zrobi podcisnienie, to otworzy
    sie zawor do filtra.
    A filtr ... ciekawe - ma jakis jednokierunkowy doplyw powietrza, czy
    calkiem odciety, czy jednak polaczony z kolektorem, a tam czasem
    podcisnienie male.

    Bo jakos tak nie bardzo widze sensu obnizania cisnienia w zbiorniku i
    odparowywania benzyny ...

    >W każdym razie u mnie chyba mam wszystko sprawne i jak otwieram wlew
    >to też
    >wyraźnie słychać jak wciąga powietrze - ale brzmi to gorzej niż jest
    >rzeczywistości, bo po odkręceniu korka tam jest bardzo mały prześwit
    >do
    >zbiornika, bo jest jeszcze metalowa blaszka będąca zaworem
    >jednostronnym
    >która dość nieźle zamyka wlew (otwiera się ją na ościerz dopiero
    >pistoletem
    >na stacji).
    >Z tego co wiem ta blaszka zabezpiecza przed ochlapaniem benzyną w
> [...]

    Ja mam diesla i chyba nie mam ani tego systemu, ani blaszki ...

    J.