  • 1. Data: 2017-09-20 13:58:23
    Temat: podciśnienie w baku
    Od: "zhbick" <n...@s...pl>

    Czy podciśnienie w zbiorniku paliwa (słyszalne zasysanie powietrza po
    odkręceniu korka) jest stanem normalnym? Civic 2000 benzyna

  • 2. Data: 2017-09-20 14:08:08
    Temat: Re: podciśnienie w baku
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "zhbick" napisał w wiadomości grup
    >Czy podciśnienie w zbiorniku paliwa (słyszalne zasysanie powietrza po
    >odkręceniu korka) jest stanem normalnym? Civic 2000 benzyna

    W civic to nie wiem, ale w oplu wgniotlo mi dwa zbiorniki.
    Tylko nie wiem - podcisnienie czy kamien na wyboistej polnej drodze,
    bo i po takiej jezdzil.

    Po drugim wywiercilem dziurke w korku.

    Wiec radze sie przyjrzec, zmierzyc, doczytac ... albo wywiercic :-)

    J.

  • 3. Data: 2017-09-20 14:36:56
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > W civic to nie wiem, ale w oplu wgniotlo mi dwa zbiorniki.
    > Tylko nie wiem - podcisnienie czy kamien na wyboistej polnej drodze, bo
    > i po takiej jezdzil.

    W życiu nie słyszałem o takim przypadku - przecież taki zbiornik nie
    utrzymałby 40kg paliwa na wybojach

    > Po drugim wywiercilem dziurke w korku.

    LOL
    Aby łatwiej było uzyskać mieszankę oparów paliwa i powietrza? :) Pewnie
    szansa na zapłon bliska zeru ale kto wie:)

    > Wiec radze sie przyjrzec, zmierzyc, doczytac ... albo wywiercic :-)

    albo zwyczajnie nic z tym nie robić i martwić się ważniejszymi sprawami :)

  • 4. Data: 2017-09-20 14:49:08
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2017-09-20 o 13:58, zhbick pisze:
    > Czy podciśnienie w zbiorniku paliwa (słyszalne zasysanie powietrza po
    > odkręceniu korka) jest stanem normalnym? Civic 2000 benzyna

    Tu jest wątek o tym.
    http://www.civicforum.pl/showthread.php/30469-zaw%C3
    %B3r-odpowietrzaj%C4%85cy-zbiornik-paliwa

  • 5. Data: 2017-09-20 15:07:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "sirapacz" napisał w wiadomości grup

    >W życiu nie słyszałem o takim przypadku - przecież taki zbiornik nie
    >utrzymałby 40kg paliwa na wybojach

    Mowisz o podcisnieniu ?
    0.1 at podcisnienia, czyli 0.1 kG/cm^2 na dno zbiornika o rozmiarze
    40x50cm wywiera 200kG.

    I wgniecie. A paliwo utrzyma, bo w lepsza strone dziala.
    Ale moze to faktycznie byl kamien i wgniecenie.

    Na kolei wyglada to tak
    https://www.youtube.com/watch?v=Zz95_VvTxZM

    Wystarczy tylko wode/plyn spuscic, bez otwarcia odpowietrznikow.

    >LOL
    >Aby łatwiej było uzyskać mieszankę oparów paliwa i powietrza? :)
    >Pewnie

    aby nie wymieniac po raz trzeci. Albo zeby miec pewnosc, ze to kamien
    powodowal :-)

    >szansa na zapłon bliska zeru ale kto wie:)

    Wszystkie samochody dawniej dziurke mialy i sie nie zapalaly.

    To byl ostatni wypust kadeta, i tam jakis tajemniczy obieg byl.
    Moze ktos sie doszuka o jak to dokladnie zrobione bylo.
    W pierwszej Astrze powinno byc podobnie.

    >albo zwyczajnie nic z tym nie robić i martwić się ważniejszymi
    >sprawami :)

    A potem szukac baku :-(

    Honda ? Czy to nie o do chodzi ?
    https://www.youtube.com/watch?v=2YuIKWo_6PE

    J.

  • 6. Data: 2017-09-20 15:12:20
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Mowisz o podcisnieniu ?
    > 0.1 at podcisnienia, czyli 0.1 kG/cm^2 na dno zbiornika o rozmiarze
    > 40x50cm wywiera 200kG.
    słaby byłem z fizyki:)

    > Na kolei wyglada to tak
    > https://www.youtube.com/watch?v=Zz95_VvTxZM
    ale tu masz długi w przybliżeniu walec - takie filmiki też widziałem

    > aby nie wymieniac po raz trzeci. Albo zeby miec pewnosc, ze to kamien
    > powodowal :-)
    Ale to aż tak duże wgniecenie było, że ci się chciało wymieniać zbiornik?

    > Wszystkie samochody dawniej dziurke mialy i sie nie zapalaly.

    Nie dotyczy aut amerykańskich:) Chrysler miał zdaje się w latach 70tych
    samochód-zapalniczkę:)

  • 7. Data: 2017-09-20 16:11:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "sirapacz" napisał w wiadomości grup
    >słaby byłem z fizyki:)

    >ale tu masz długi w przybliżeniu walec - takie filmiki też widziałem

    Powierzchnia jest olbrzymia - sily ida w wiele ton.
    Cisnienia za to znikome, jesli tylko wode spuszcili.

    Ale blacha w takiej cysternie znacznie grubsza.

    https://www.youtube.com/watch?v=AL4k9BGv_Gg

    >Ale to aż tak duże wgniecenie było, że ci się chciało wymieniać
    >zbiornik?

    Duze.
    I o tyle wredne, ze gdzies tam byl pobor paliwa - miernik pokazuje pol
    baku, a silnik gasnie.

    O, teraz to jakos tak ma wygladac
    https://www.youtube.com/watch?v=nIZ4EGknw2Q
    https://www.youtube.com/watch?v=Dfj-F_pTj5M

    Troche moze sie zepsuc.
    Ciekaw jestem ile napsulem tą dziurką ...

    J.

  • 8. Data: 2017-09-20 16:25:49
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 20 Sep 2017 13:58:23 +0200, zhbick napisał(a):

    > Czy podciśnienie w zbiorniku paliwa (słyszalne zasysanie powietrza po
    > odkręceniu korka) jest stanem normalnym? Civic 2000 benzyna

    IMO to nie jest stan normalny. Zgodnie z moją wiedzą popularne samochody
    mają zapewniony dopływ powietrza przez szczeliny w korku lub zamek.
    Pewnie coś się zatkało, sprawdź. Brak dopływu w niektórych przypadkach
    może skutkować nawet gaśnięciem silnika z braku benzyny.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 9. Data: 2017-09-20 18:11:45
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 20-09-2017 o 13:58, zhbick pisze:
    > Czy podciśnienie w zbiorniku paliwa (słyszalne zasysanie powietrza po
    > odkręceniu korka) jest stanem normalnym? Civic 2000 benzyna

    W starym Colcie syna było identycznie.
    Wydawało mi się, że się przyduszał na wyższych obrotach - może dlatego.

  • 10. Data: 2017-09-20 18:44:35
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

    Użytkownik "zhbick" <n...@s...pl> napisał w wiadomości
    > Czy podciśnienie w zbiorniku paliwa (słyszalne zasysanie powietrza po
    > odkręceniu korka) jest stanem normalnym? Civic 2000 benzyna

    Mam tak od nowości w lancerze. Wpływu na pracę silnika nie zauważyłem.
    Najczęściej tankuję do pełna, kiedy zaświeci się rezerwa i syk jest dość
    konkretny. W corolli było tak samo, choć bak mniejszy, to i syk
    krótszy.W innych autach nie zaobserwowałem.

    --
    Yogi(n)