  • Data: 2017-09-10 13:25:57
    Temat: Re: półpasiec
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 9 Sep 2017 14:41:54 -0700 (PDT), g...@g...com
    napisał(a):

    > Tak sytuacja: na przeciwnym pasie stoi autobus na przystanku, zza niego nagle
    wychodzą ludzie. Autobus odjeżdża i odsłania połowę przejścia dla pieszych, druga
    połowa pasów zniknęła po robocie drogowców, widać świerzy asfalt.

    > Pytanie, jak to byłoby potraktowane gdyby przejechano pieszego w tego typu
    sytuacji.

    Przejście to przejście, zwłaszcza że po prawej stronie widzisz znak
    pionowy.

    Co prawda nie wolno wchodzić na jezdnie zza przeszkody, ale nie
    spodziewałbym się że sąd przerzuci z tej okazji winę na pieszego.

    Swoją drogą to dość częsta przypadłość - przystanek autobusowy bliżej niż
    10m do przejścia. I tu inne pytanie - czy kierowca autobusu ma prawo
    zatrzymać się na takim przystanku? Bo w sumie wydaje się że nie wolno.

    A tak z dobrych rad, to przejeżdżanie obok jakiegokolwiek stojącego
    autobusu szybciej niż 20km/h szybko skończy się śmiercią pieszego.
    To jest jakiś niezrozumiały dla mnie pęd lemingów, ale pasażer autobusu
    wysiada i _szybko_ obiega autobus i wychodzi na jezdnie bez patrzenia w
    żadną stronę.
    Więc niezależnie czy autobus stoi na Twoim czy na przeciwnym pasie - jest
    bardzo duża szansa że ludzie zza niego wyjdą nie patrząc.