  • 21. Data: 2015-11-03 20:18:36
    Temat: Re: polskie tablice
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "LEPEK"

    > Mozna, ale urzad musialby takie z gwarancja na 20 lat zamowic :)

    Nie widzę problemu - właściciel ma dbać o stan, jak nieczytelna - wymienić.
    ---
    Wymogu tablic rejestracyjnych w ogóle nie powinno być. Podobnież numerów
    domów.

  • 22. Data: 2015-11-03 20:21:48
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "J.F."

    >Masz prawko, to wykup OC.

    Nie majac samochodu ?? Ales wymyslil :-)
    ---
    Możesz nie wykupywać, ale jak coś nabroisz to się możesz nie wypłacić.

    >Utrudnienie to jest teraz - z samochodami służbowymi, wypożyczanymi,
    >leasingami itd.
    >Ja dodatkowo teraz muszę opłacać cztery OC, a przecież więcej jak jednym na
    >raz nie pojadę, to i szkód nie narobię przecież.

    Skoro 4 trzymasz i placisz, to zakladam, ze je jednak jakos tam
    uzywasz.
    ---
    Ja trzymam dla kogoś.

  • 23. Data: 2015-11-03 20:42:10
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Ja bym jeszcze numery telefonów zlikwidował.

  • 24. Data: 2015-11-03 21:01:59
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-11-03 17:58, Michał Jankowski wrote:
    > ZSRR używał cyrylicy. Rosja od 1994 używa tylko liter o kształcie
    > występującym tak w cyrylicy, jak w alfabecie łacińskim (tylko 12 liter).

    Ukraina używala gdzies do 95 roku cyrylicy, więc nie tylko za czasow
    ZSRR, ponadto samochody z rejestracjami w cyrylicy chyba do dzisiaj
    spotyka się na drodze.

    Serbowie tez zdaje się mają do dzisiaj na tablicach gówniane znaczki.

  • 25. Data: 2015-11-03 21:12:41
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2015-11-03 o 18:23, J.F. pisze:

    > Na koszt urzedu ? Czy gwarancja tylko 2 lata ?
    Na własny koszt. Tablice moje, więc jak 'popsuję', to mam sobie sprawić
    nowe. To tylko kawał blachy.

    > Wymaga, bo trzeba miec centralny, z dostepem dla policji, SG/M, sadow,
    > komornikow, ITD, itp.
    > Owszem - niby wystarczylby jeden prosty serwis www.
    Ale to jest aż taki problem? A poza tym - co daje obecnie rejonizacja w
    tej kwestii?

    > I mam po dowod ze Szczecina do Przemysla jechac ? Ales wymyslil :-)
    Jak ci zabrali w podróży gdzieś na drugim końcu kraju, to prośba o
    przesłanie do 'twojej' lokalnej policji, gdzie masz bliżej. Urzędy i
    służby są dla obywateli, a nie odwrotnie.

    > Nie majac samochodu ?? Ales wymyslil :-)
    Mając, nie mając, używając służbowego, albo z wypożyczalni - jeśli
    prowadzisz, to masz mieć OC.

    > Skoro 4 trzymasz i placisz, to zakladam, ze je jednak jakos tam uzywasz.
    Ale używam jeden na raz, a płacę czterokrotnie. Gdzie tu sens (oprócz
    ściągania danin)?

    > A zobacz co ustawa przewiduje - nie okazesz polisy, to w zasadzie od
    > razu powinni lawete wezwac.
    No właśnie. A i tak można sprawdzić 'w bazie'. A to, co się wozi ze sobą
    można sobie wydrukować z dowolnymi danymi. Kompletnie bez sensu.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 26. Data: 2015-11-03 21:21:59
    Od: ddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 2015-11-03 o 17:58, LEPEK pisze:

    > Masz prawko, to wykup OC.

    niedługo lecę na kilka dni do UK. Ponoć nawet na te kilka dni musiałbym
    zapłacić 80Ł za oc - na szczęście konieczności nie mam, ale autem brata
    tam nie pojeżdżę... bez sensu

    Łukasz

  • 27. Data: 2015-11-03 21:25:50
    Od: ddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 2015-11-03 o 21:12, LEPEK pisze:

    > Na własny koszt. Tablice moje, więc jak 'popsuję', to mam sobie sprawić
    > nowe. To tylko kawał blachy.

    w UK ponoć w przeliczeniu na zł ok. 20zł tablica kosztuje, a wyrobić ją
    można w (chyba nie wszystkich) sklepach (?) motoryzacyjnych
    Dodatkowo na przyczepkę OC nie ma, jest integralną częścią samochodu,
    montujesz na niej blachę z auta i tyle.

    Łukasz

  • 28. Data: 2015-11-03 21:39:58
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "LEPEK" napisał w wiadomości grup

    > - brak wyróżnika województwa;

    Ten wyróżnik jest pomocny, np. celnikom.

  • 29. Data: 2015-11-03 21:48:46
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2015-11-03 o 21:39, Ghost pisze:

    > Użytkownik "LEPEK" napisał w wiadomości grup

    > Ten wyróżnik jest pomocny, np. celnikom.

    Tyle, że na rejestracji jedno, a kierowca + pasażerowie już spoza
    powiatu przygranicznego - i co?

    Ten wyróżnik, to był po to, że w erze przedcyfrowej krawężnik wiedział,
    do jakiego województwa zadzwonić, żeby pani w papierowym archiwum
    sprawdziła.
    Teraz chyba taniej wyszłoby jedno centralne, cyfrowe. A dla posiadaczy
    pojazdów na pewno i prościej, i taniej.

    Pozdr,

  • 30. Data: 2015-11-03 22:00:37
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Ja bym jeszcze numery telefonów zlikwidował.

    I numery buta!