    From: dddddddd <f...@e...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika,pl.misc.samochody
    Subject: Re: pomiar prądu w aucie
    Date: Fri, 12 Dec 2014 23:49:45 +0100

    W dniu 2014-12-12 19:21, Tomasz Pyra pisze:

    > A co w nim takiego prądożernego?

    moduły...
    a to nawigacja się przygotowuje tuż po otwarciu, a to wzmacniacz kręci
    wiatrakiem po zamknięciu, jakieś podświetlenia (lampka od skrzyni biegów
    - P - gaśnie chyba po pół godzinie więc dopiero wtedy moduł się usypia

    > Bo jednak jak nie jeździsz na krótkich trasach, to albo masz za niskie
    > napięcie ładowania, albo zepsuty akumulator, albo jakieś akcesoria zużywają
    > prąd przez noc. Cudów nie ma :)

    akumulator nowy (poprzedni też zły nie był, napięcia dawno nie mierzyłem
    ale antyradar pokazuje i 14,6V

    > Nie sądzę żeby to było normalne - kilkanaście amper to będzie jakieś 200W.

    jest to norma w e60 - tuż po zamknięciu auta pobór prądu spada z
    kilkunastu do kilku A dość szybko i później stopniowo się wycisza

    > No chyba że jakieś grzanie foteli Ci się włącza żebyś miał ciepło jak
    > wsiądziesz.
    > Kilka amper po zamknięciu to też wydaje się być sporo za dużo - może przez
    > kilka sekund po wyłączeniu silnika, (domykanie szyb itp.) ale nie dłużej.

    różne fora o tym aucie mówią że to normalne, tylko że wydaje mi się że
    nie jest tak za każdym razem - sądzę że problemem jest jakiś moduł który
    raz na kilka razy się nie wygasi i ciągnie prąd całą noc. Nie mam na
    tyle `czasu żeby codziennie podłączać miernik, dlatego chciałbym
    zamontować coś na stałe

    > Natomiast przy 100Ah to nadal powinno się wyrabiać.
    >
    > A może jakiś problem z rozrusznikiem?
    > Widziałem już taki który słabo kręcił - okazało się że jakieś smołopodobne
    > uszczelnienie się stopiło, wpłynęło do środka i się tam kręciło wewnątrz
    > silnika.

    hmm o tym nie pomyślałem, może nawet ciągnie sporo więcej prądu przy
    rozruchu...

    Łukasz