eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › pomiar prądu w aucie
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 54

  • 11. Data: 2014-12-12 21:34:44
    Temat: Re: pomiar prądu w aucie
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 12.12.2014 16:57, dddddddd pisze:
    > Witam,
    > Coś pożera prąd w moim aucie. Nie dzieje się to zawsze dlatego szukam
    > sposobu jak wpiąć amperomierz do auta i go nie spalić przy odpalaniu :)

    tak. odłącz zacisk dodatni akumulatora i zapnij solidnie kabelek na
    zacisk dodatni akumulatora. ten kabelek podłącz na stałe do miernika,
    drugi kabel miernika podłącz na stałe do kabla dodatniego auta. na czas
    zapalania podłącz kabel dodatni auta do zacisku akumulatora - auto
    zapali, a amperomierz będzie pokazywał zero. potem zdejmij kabel dodatni
    z akumulatora, tak aby ten dodatkowy kabelek, idący przez miernik
    pozostał. JA tak robiłem - nic się złego nie działo, ale jak Ci się
    miernik spali, albo kabelek odczepi - narobisz sobie kosztownych problemów.
    ToMasz
    LEpiej sprawdź napięcie ładowania, a potem co Ci zjada prąd na postoju


  • 12. Data: 2014-12-12 22:00:04
    Temat: Re: pomiar prądu w aucie
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2014-12-12 o 20:29, RoMan Mandziejewicz pisze:

    > A Ty nie widziałeś? Mówi Ci coś hasło LEM?
    > http://www.europowercomponents.com/media/uploads/la1
    00-p.pdf
    Jasne, jasne. Takie coś ma każdy w garażu i sobie zmierzy. To raz.
    Buniek wyraźnie pisze "Do prądu stałego tez pewnie są, ja widziałem
    zastosowania do zmiennego." Czyli nie wie, ale odpowiada. To dwa. Pewnie
    miał na myśli bocznik.
    Dokładność tego ustrojstwa LEM na 100 A (myślisz, że rozrusznikowi tyle
    wystarczy?) 0,45% daje błąd pomiaru 0,45A czyli o dwa rzędy wielkości za
    dużo, żeby określić, czy i gdzie "prąd ucieka". To trzy.
    Co do zasady: jak chcemy zmierzyć co "pożera" prąd to raczej chodzi o
    "pożeranie" na postoju, jak silnik nie pracuje. Tutaj żadne LEMy ani
    przekładniki potrzebne nie są. Podłącza się amperomierz do masy i do
    bieguna akumulatora (przy założonej klemie). Potem klemę się zdejmuje i
    amperomierz zaczyna mierzyć. Pozostaje problem, jak wytropić "pożeracza".
    Jacek


  • 13. Data: 2014-12-12 22:10:29
    Temat: Re: pomiar prądu w aucie
    Od: p0li <p...@t...net>

    T->Dnia 2014-12-12 22:00:04 niejaki Jacek napisał:
    > Pozostaje problem, jak wytropić "pożeracza".
    > Jacek

    ja wyciągałem bezpieczniki po jednym

    --
    P0zdrawiam
    p0li
    hydro rulez ;)
    prawdziwy facet nie da odebrać sobie szarlotki


  • 14. Data: 2014-12-12 22:11:31
    Temat: Re: pomiar prądu w aucie
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Jacek,

    Friday, December 12, 2014, 10:00:04 PM, you wrote:

    > W dniu 2014-12-12 o 20:29, RoMan Mandziejewicz pisze:

    >> A Ty nie widziałeś? Mówi Ci coś hasło LEM?
    >> http://www.europowercomponents.com/media/uploads/la1
    00-p.pdf
    > Jasne, jasne. Takie coś ma każdy w garażu i sobie zmierzy. To raz.

    Twierdziłeś, że nie istnieją, to raz.

    > Buniek wyraźnie pisze "Do prądu stałego tez pewnie są, ja widziałem
    > zastosowania do zmiennego." Czyli nie wie, ale odpowiada. To dwa.

    Ty nie wiedziałeś i też odpowiedziałeś, to dwa. On nie wprowadził w
    błąd, Ty tak.

    > Pewnie miał na myśli bocznik. Dokładność tego ustrojstwa LEM na 100
    > A (myślisz, że rozrusznikowi tyle wystarczy?)

    LEMY mają przeciążalność stałą rzędu 3x.

    > 0,45% daje błąd pomiaru 0,45A czyli o dwa rzędy wielkości za dużo,
    > żeby określić, czy i gdzie "prąd ucieka". To trzy.

    Nie odróżniasz dokładności od poziomu nieczułości i offsetu, to trzy.

    Podsumowując: http://rtfm.killfile.pl/#lajza

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 15. Data: 2014-12-12 23:40:47
    Temat: Re: pomiar prądu w aucie
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2014-12-12 19:07, p0li pisze:
    > T->Dnia 2014-12-12 18:28:30 niejaki dddddddd napisał:
    >> no dobra, a jak będą miliampery to pokaże toto dokładnie, czy z
    >> dokładnością do 100mA? :)
    >
    > a po co chcesz mierzyć prąd podczas rozruchu?
    >
    > z plusowej klemy powinny iść 2 kable - jeden do rozrusznika (gruby) drugi
    > (lub więcej) do całej reszty - i tam wepnij amperomierz - najlepiej
    > bocznikowy (bocznik pod maską - moduł w kabinie)
    >

    z plusowej klemy idzie jeden kabel, później się pewnie rozdziela bo
    część prądu zostaje w skrzynce bezpiecznikowej w bagażniku (aku w
    bagażniku), a część leci pod maskę choćby do dodatkowej klemy
    właśnie o to mi chodzi - nie chcę mierzyć prądu podczas rozruchu, ale
    też nie chcę odłączać miernika w czasie odpalania auta

    --
    Pozdrawiam
    Łukasz


  • 16. Data: 2014-12-12 23:48:06
    Temat: Re: pomiar prądu w aucie
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 12 grudnia 2014 23:40:51 UTC+1 użytkownik dddddddd napisał:
    > W dniu 2014-12-12 19:07, p0li pisze:
    > > T->Dnia 2014-12-12 18:28:30 niejaki dddddddd napisał:
    > >> no dobra, a jak będą miliampery to pokaże toto dokładnie, czy z
    > >> dokładnością do 100mA? :)
    > >
    > > a po co chcesz mierzyć prąd podczas rozruchu?
    > >
    > > z plusowej klemy powinny iść 2 kable - jeden do rozrusznika (gruby) drugi
    > > (lub więcej) do całej reszty - i tam wepnij amperomierz - najlepiej
    > > bocznikowy (bocznik pod maską - moduł w kabinie)
    > >
    >
    > z plusowej klemy idzie jeden kabel, później się pewnie rozdziela bo
    > część prądu zostaje w skrzynce bezpiecznikowej w bagażniku (aku w
    > bagażniku), a część leci pod maskę choćby do dodatkowej klemy
    > właśnie o to mi chodzi - nie chcę mierzyć prądu podczas rozruchu, ale
    > też nie chcę odłączać miernika w czasie odpalania auta
    >
    > --
    > Pozdrawiam
    > Łukasz

    Woltomierz o odpowiedniej czułości i mierzysz spadek napięcia na przewodzie od klemy
    do tego rozdzielenia.


  • 17. Data: 2014-12-12 23:49:45
    Temat: Re: pomiar prądu w aucie
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2014-12-12 19:21, Tomasz Pyra pisze:
    >
    > A co w nim takiego prądożernego?

    moduły...
    a to nawigacja się przygotowuje tuż po otwarciu, a to wzmacniacz kręci
    wiatrakiem po zamknięciu, jakieś podświetlenia (lampka od skrzyni biegów
    - P - gaśnie chyba po pół godzinie więc dopiero wtedy moduł się usypia

    > Bo jednak jak nie jeździsz na krótkich trasach, to albo masz za niskie
    > napięcie ładowania, albo zepsuty akumulator, albo jakieś akcesoria zużywają
    > prąd przez noc. Cudów nie ma :)
    >

    akumulator nowy (poprzedni też zły nie był, napięcia dawno nie mierzyłem
    ale antyradar pokazuje i 14,6V

    >> pełny stan
    >> spoczynku osiąga po ponad pół godzinie (pobiera wtedy naście mA), ale
    >> czuję że nie zawsze (bo mimo nowego akumulatora 100 czy 110Ah i tras
    >> min. 2x30 km autostradą praktycznie codziennie co jakiś czas słabo kręci
    >> i trzeba go doładować). Normalnym w tym aucie jest że do pół godziny
    >> moduły się usypiają (tuż po zamknięciu jest kilka amper, później
    >> stopniowo spada, po otwarciu auto ciągnie kilkanaście A, ale to też w
    >> jego przypadku normalne)
    >
    > Nie sądzę żeby to było normalne - kilkanaście amper to będzie jakieś 200W.

    jest to norma w e60 - tuż po zamknięciu auta pobór prądu spada z
    kilkunastu do kilku A dość szybko i później stopniowo się wycisza

    > No chyba że jakieś grzanie foteli Ci się włącza żebyś miał ciepło jak
    > wsiądziesz.
    > Kilka amper po zamknięciu to też wydaje się być sporo za dużo - może przez
    > kilka sekund po wyłączeniu silnika, (domykanie szyb itp.) ale nie dłużej.

    różne fora o tym aucie mówią że to normalne, tylko że wydaje mi się że
    nie jest tak za każdym razem - sądzę że problemem jest jakiś moduł który
    raz na kilka razy się nie wygasi i ciągnie prąd całą noc. Nie mam na
    tyle `czasu żeby codziennie podłączać miernik, dlatego chciałbym
    zamontować coś na stałe

    >
    > Natomiast przy 100Ah to nadal powinno się wyrabiać.
    >
    > A może jakiś problem z rozrusznikiem?
    > Widziałem już taki który słabo kręcił - okazało się że jakieś smołopodobne
    > uszczelnienie się stopiło, wpłynęło do środka i się tam kręciło wewnątrz
    > silnika.

    hmm o tym nie pomyślałem, może nawet ciągnie sporo więcej prądu przy
    rozruchu...

    --
    Pozdrawiam
    Łukasz



  • 18. Data: 2014-12-12 23:50:46
    Temat: Re: pomiar prądu w aucie
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2014-12-12 19:32, Marvin pisze:
    > W dniu 2014-12-12 16:57, dddddddd pisze:
    >> Witam,
    >> Coś pożera prąd w moim aucie. Nie dzieje się to zawsze dlatego szukam
    >> sposobu jak wpiąć amperomierz do auta i go nie spalić przy odpalaniu :)
    >> Da się jakoś to zrobić?
    >
    > Pożyczyć dobry miernik cęgowy na DC i zapiąć na przewodzie?
    >
    > M
    >
    >
    o - to może być dobry pomysł !
    kupię coś sensownego do powiedzmy 200-300zł?

    --
    Pozdrawiam
    Łukasz


  • 19. Data: 2014-12-12 23:58:01
    Temat: Re: pomiar prądu w aucie
    Od: Czesław Wiśniak <c...@b...pl>

    >>> Witam,
    >>> Coś pożera prąd w moim aucie. Nie dzieje się to zawsze dlatego szukam
    >>> sposobu jak wpiąć amperomierz do auta i go nie spalić przy odpalaniu :)
    >>> Da się jakoś to zrobić?
    >>
    >> Pożyczyć dobry miernik cęgowy na DC i zapiąć na przewodzie?
    >>
    >> M
    >>
    >>
    > o - to może być dobry pomysł !
    > kupię coś sensownego do powiedzmy 200-300zł?

    Ja mam UT-203, tylko przeczytaj instrukcje.
    http://www.uni-t.eu/lp/mie0087/manual/mie0087_pl.pdf


  • 20. Data: 2014-12-13 06:44:20
    Temat: Re: pomiar prądu w aucie
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-12-12 23:48, k...@g...com wrote:

    > Woltomierz o odpowiedniej czułości i mierzysz spadek napięcia na przewodzie od
    klemy do tego rozdzielenia.

    I cytując klasyka będziesz miał pomiar czysto teoretyczny. Miliampery
    razy miliomy równa się (prawie) zero. Będziesz mierzył raczej jak dobrze
    docisnąłeś sondy.

    Shrek.

strony : 1 . [ 2 ] . 3 ... 6


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: