  • 11. Data: 2012-07-31 22:10:40
    Temat: Re: pompka paliwa (SC900)
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "nazgul" <x...@w...pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:jv9dka$fu7$...@n...icpnet.pl...

    > widać wolny rynek/kryzus ich wyleczył.
    > (oczywiście wierzę Ci na słowo, że na gwarancji mogą wsadzić np. chińskie
    > tarcze hamulcowe, albo przeguby).

    Ja akurat trenowałem na tłumikach.
    Były ze 4 do wyboru, różnica cen rzędu 100%.

  • 12. Data: 2012-07-31 22:12:06
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "nazgul" <x...@w...pl> napisał w wiadomości grup

    > i co po 2 latach zmieniają politykę cenową?
    >
    > a dodatkowo nawet w czasie gwarancji
    >
    > możliwe
    > ciekawe co się stanie jak potem pojedziesz do innego ASO?

    A co się ma stać?
    Obce części nie podlegają gwarancji na samochód, wszystko co ew. zepsuły ze
    swojej winy również.
    Tylko sprzedawca odpowiada za towar który sprzedał, gwarant nie jest tutaj
    stroną.

  • 13. Data: 2012-07-31 22:20:14
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    W dniu 2012-07-31 22:12, Cavallino pisze:

> [...]
    > ze swojej winy również.
    > Tylko sprzedawca odpowiada za towar który sprzedał, gwarant nie jest

    czyli normalnie, w ASO nr 2 Ci nie naprawią
    ale jak w ASO nr 1 włożyli monopolistyczno-firmowe-za-750
    to naprawią.
    tak?

  • 14. Data: 2012-07-31 22:29:29
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "nazgul" <x...@w...pl> napisał w wiadomości grup

    > czyli normalnie, w ASO nr 2 Ci nie naprawią
    > ale jak w ASO nr 1 włożyli monopolistyczno-firmowe-za-750
    > to naprawią.

    A co w tym dziwnego?
    Jak kupujesz część Fiata, to gwarantem jest Fiat i naprawa w jego sieci jest
    za free.

    Na jakiej podstawie chciałbyś, aby ASO Fiat naprawiało Ci części innych firm
    niż Fiat?

  • 15. Data: 2012-07-31 23:59:46
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:jv98e1$thj$1@node2.news.atman.pl...
    > dlaczego oryginalna fiatowska pompka paliwa do seicento kosztuje 750 pln,
    > zamiennik 110? czy warto kupić zamiennik? czy wiąże się to z jakimś
    > ryzykiem, np. samozapłonu ;o)?

    Z zamiennikami to różnie bywa. Przerabiał to kumpel na cewce do Fabii. Padła
    mu cewka i kupił jakąś chińską noname. Włożyłem mu, niby działa, ale
    generuje masę blędów, począwszy od zwarcia w obwodzie cewki po wadliwą sondę
    lambda i inne jakieś już nie pamiętam. Włożyłem mu od mojej Fabi cewkę
    championa i zero błędów.
    Cewka noname 220zł, oddać nie można "bo elektryczne części nie podlegają
    zwrotowi". :-)
    Pojechaliśmy na szrot, pan miał 4 cewki Championa, oryginalne do Fabii, po
    50zł, można zwrócić, wymienić, nie ma problemu. Włożyłem mu tą cewkę ze
    szrotu, zero błędów, cewka działa prawidłowo, sonda lambda również, nie ma
    błędu. Samochód mniej mu zaczął palić, lepiej przyspieszać.
    Tak więc z elektrycznymi częściami zamiennymi to różnie bywa, wolałbym kupić
    na szrocie z rozbitka oryginalną część niż w sklepie nową marki noname. :-)

  • 16. Data: 2012-08-01 00:18:58
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2012-07-31 23:59, nom pisze:
    > Cewka noname 220zł, oddać nie można "bo elektryczne części nie podlegają
    > zwrotowi". :-)
    Jakie tam niepodlegają, trzeba "reklamować towar ze względu na
    niezgodność z umową", świadomie z praw konsumenta korzystać, a nie
    jakieś tam "panie nie ma zwrotów".

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 17. Data: 2012-08-01 00:46:55
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    > dla ludzi naprawiających w ASO (bo stracą gwarancję) jest
    > monopol producenta.

    Dlaczego mieliby tracić gwarancję ???

  • 18. Data: 2012-08-01 01:16:03
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Tue, 31 Jul 2012 20:33:36 +0200, identyfikator: 20040501 wrote:

    > dlaczego oryginalna fiatowska pompka paliwa do seicento kosztuje 750 pln, a
    > zamiennik 110? czy warto kupić zamiennik? czy wiąże się to z jakimś
    > ryzykiem, np. samozapłonu ;o)?

    Z części Fiata to mam takie doświadczenia, że te ich "Ricambi" zazwyczaj
    były gorsze (ale tańsze) od dobrej klasy zamienników.

    Nie wiem jak akurat pompy paliwa.
    Ale co to za twór za 110zł? Bo brzmi bardzo tanio, nawet jak na sam wkład
    pompy.

    Ceny detaliczne w IC za kompletną pompę Valeo w zależności od rocznika
    800/1000zł, Pierburg 577/625zł, Siemens 359/712zł.
    Te wyższe ceny to pompy które dają 1.2bar, czyli pewnie jakiś monowtrysk we
    wczesnych rocznikach.
    Te tańsze to dające 3.1bar pompy do wtrysku wielopunktowego.

  • 19. Data: 2012-08-01 09:04:58
    Od: "PM" <x...@w...pl>

    > A co w tym dziwnego?
    > Jak kupujesz część Fiata, to gwarantem jest Fiat i naprawa w jego sieci
    > jest za free.

    No własnie dla mnie nic dziwnego w tym nie ma.

    > Na jakiej podstawie chciałbyś, aby ASO Fiat naprawiało Ci części innych
    > firm niż Fiat?

    Na jakiej podstawie sadzisz że ja coś chce od Fiata czy kogokolwiek innego.
    Wykazuje tylko, że jest monopol producenta na dostawę części do
    AUTORYZOWANEJ naprawy
    i stad ich wysoka cena.

    Teraz sobie dośpiewaj jakie może byc pole do popisu przy odmowie naprawy
    "gdyż cześć nieoryginalna spowodowała uszkodzenie... bla bla bla"

  • 20. Data: 2012-08-01 09:11:29
    Od: "PM" <x...@w...pl>

    > Dlaczego mieliby tracić gwarancję ???

    a dlaczego ASO ma gwarantować żywotność części marki krzak?
    co więcej cześci z tym elementem współpracujcych.