    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: porownanie OC
    Date: Mon, 27 Jun 2016 16:46:55 +0200

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:ed4e13eb-5702-4f44-b744-0bc50f266db2@go
    oglegroups.com...
    >-- I odszkodowania osobowe wyzsze - a ciekaw jestem na ile msci sie
    >polityka krojenia odszkodowan - i potem przegrywa sie w sadzie.

    >wyzsze ? powiedzialbym ze drogo to dopiero bedzie :-)
    >http://www.rechtsanwalt-lattorf.de/Schmerzensgeldta
    belle-Beinverletzungen.html
    >a teraz wyobrazmy sobie teoretyczna (choc zapewne juz ktos tu
    >przechodzil)sytuacje kiedy np obywatel Niemiec zostanie poszkodowany
    >w Polsce i TU np Allianz musi wybulic wg >niemieckiego cennika ...

    Musi ? Rozprawa przed polskim sadem.

    Ale tu mamy przypadek krajowy
    http://istotne.pl/boleslawiec/wiadomosc/dPU/27-milio
    na-rekordowe-odszkodowanie-w-boleslawcu

    i zwrocie uwage:
    -ubezpieczyciel proponowal 4 tys zl, zamiast "naleznych" 2.7 mln ...
    -"Od około dwóch lat wszystkie bez wyjątku towarzystwa ubezpieczeniowe
    zarzuciły politykę kompromisu i negocjacji ugodowych, Obecnie każde -
    i nie ma w tej materii żadnych wyjątków - doprowadzają do procesów
    sądowych, gdyż taka polityka im się po prostu opłaca. Na każde
    dziesięć osób, nazywajmy ten proceder po imieniu, oszukanych, tylko
    dwie decydują się na proces sądowy. Na pozostałych ośmiu towarzystwa
    ubezpieczeniowe po prostu zarabiają, gdyż składkę za ubezpieczenie
    pobierają w takiej wysokości, jakby każdy uprawniony wytoczył
    ubezpieczycielowi powództwo przed sądem."

    Gdzies tam jeszcze pamietam casus maly - kancelarie sie powoluja na
    pewien wypadek lotniczy z 2010r, gdzie kancelaria Prezydenta wyplacila
    lekka raczka 600 tys zl na duszyczke, i twierdza, ze widac taka jest
    cena zycia w naszym kraju.
    Nie mowie nie, moze to i dobra wycena przecietnego przypadku, ale przy
    3000 ofiar smiertelnych rocznie to wychodzi srednio jakies 100 zl na
    polise.
    No moze 50, jesli połowa z wlasnej winy ..

    J.