  • 31. Data: 2011-09-05 17:44:09
    Temat: Re: prawo jazdy
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 03 Sep 2011 12:05:55 GMT, to napisał(a):
    > Równość w dostępie do czegoś państwowego będzie tylko, jak ją sobie
    > narysujesz.

    Niemcy tez narzekaja ?

    > Do niepaństwowego zresztą też, tylko wtedy nie decydują
    > znajomości, lecz kasa i przynajmniej wiadomo o co chodzi.

    Okazuje sie ze nawet wtedy kasa to nie wszystko :-)

    J.

  • 32. Data: 2011-09-05 17:57:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 03 Sep 2011 14:17:03 +0200, Shrek napisał(a):

    > Wybacz, nie czytam NIE i pozwól, że sceptycznie się odniosę do
    > wiarygodności ich artykułów. Nie mających zresztą związku ze sprawą.

    Akurat jesli chodzi o pierwsza czesc - w miare rutynowa. Zabezpiecza sie i
    pomoc medyczna - szpitale, lekarzy, krew (*).

    A jesli operacja zaplanowana - to znaczy ze sie az tak bardzo nie spieszy.
    I mimo ze moze byc "ratujaca zycie", jak np wyciecie raka, to watpie czy te
    dwa dni roznicy mialy wplyw. Bardziej zawinilo to ze do specjalisty czeka
    sie trzy miesiace, do tomografu dwa, do onkologa jeden ...

    J.

    (*) Z ta krwia to chyba dluzsza historia - jakos nie chce mi sie wierzyc
    zeby z powodu Waznej Wizyty zabraklo krwi dla ofiary wypadku w innym
    rejonie. To juz predzej Walesa starszy nie byl narazony na zaczepki typu
    "prosze zebrac znajomych, bo potrzeba nam krwi". Ktos ma doswiadczenie
    wypadkowe - zdarzaja sie takie ?

  • 33. Data: 2011-09-05 18:09:56
    Od: Shrek <u...@d...invalid>

    On 2011-09-05 17:57, J.F. wrote:

    > Akurat jesli chodzi o pierwsza czesc - w miare rutynowa. Zabezpiecza sie i
    > pomoc medyczna - szpitale, lekarzy, krew (*).

    Ale drobnymi niedopowiedzeniami "prawie wszystkie szpitale", "nie
    robiono operacji (...) ratujących życie starają się wcisnąć coś innego
    niż miało miejsce - "fakt" jest głównie prasowy.

    > (*) Z ta krwia to chyba dluzsza historia - jakos nie chce mi sie wierzyc
    > zeby z powodu Waznej Wizyty zabraklo krwi dla ofiary wypadku w innym
    > rejonie.

    Bo i zwykle nie braknie. A jeśli już to nie przez papieża, a przez jakąś
    katastrofę. A i wtedy w miarę szybko dowiozą.

    > Ktos ma doswiadczenie
    > wypadkowe - zdarzaja sie takie ?

    Zdarzają się, aczkolwiek raczej chyba przy planowych operacjach (sam w
    wyniku takich "nacisków" zacząłem oddawać). Inna sprawa, że to raczej
    "sugestia" niż szantaż;)

    Shrek.

  • 34. Data: 2011-09-05 18:39:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 05 Sep 2011 18:09:56 +0200, Shrek napisał(a):

    > Ale drobnymi niedopowiedzeniami "prawie wszystkie szpitale", "nie
    > robiono operacji (...) ratujących życie starają się wcisnąć coś innego
    > niż miało miejsce - "fakt" jest głównie prasowy.

    Sam robisz fakt prasowy :-)
    Prawie wszystkie szpitale .. na trasie przejazdu.
    A kogutkowe "operacji zaplanowanych i ratujacych zycie" mozna dwuznacznie
    rozumiec - nie jako oba rodzaje, tylko operacji obu kryteriow jednoczesnie.
    Czyli np nagle ratujace zycie bylyby robione.

    > Zdarzają się, aczkolwiek raczej chyba przy planowych operacjach (sam w
    > wyniku takich "nacisków" zacząłem oddawać). Inna sprawa, że to raczej
    > "sugestia" niż szantaż;)

    Przy planowych to kazali oddac wlasna krew, co wydaje sie nieglupie.
    Ewentualnie czekac na przydzial -

    Ale tak mnie ciekawia te ogloszenia "potrzebna krew dla ofiary wypadku".
    Skad sie to bierze ? Nadgorliwi krewni i znajomi (za co byc moze im
    chwala), nieszkodliwie acz sprytnie zmanipulowani, czy gdzies tam
    lekarz/pielegniarki tlumacza zrozpaczonej rodzinie ze nie ma co tu czekac
    pod sala, tylko trzeba sie udac do sali krwiodawstwa i jeszcze sciagnac jak
    najwiecej ludzi.

    J.

  • 35. Data: 2011-09-05 20:09:22
    Od: Shrek <u...@d...invalid>

    On 2011-09-05 18:39, J.F. wrote:

> [...]
    > rozumiec - nie jako oba rodzaje, tylko operacji obu kryteriow jednoczesnie.
    > Czyli np nagle ratujace zycie bylyby robione.

    Owszem, ale to taka różnica jak " Tomasz A. (lat 32) zatłukł dwóch
    nastolatków na śmierc pod sklepem monipolowym" a "Jarosław K. (lat 18) i
    Krzysztof W (lat 19) napadło przechodnia pod sklepem monopolowym żądając
    od niego pieniędzy na "kopyto bizona" - Niestety dla nich napadniedy
    okazał się znanym bokserem Tomaszem A. Po krótkiej bójce obydwaj
    napastnicy zostali przewiezieni do szpitala, gdzie mimo wysiłków lekarzy
    zmarli"

    I to i to sama prawda i niezaprzeczalne fakty - poza tym, że sytuacja
    fikcyjna;)

    > Przy planowych to kazali oddac wlasna krew, co wydaje sie nieglupie.

    Często średnio - żeby oddawac krew trzeba się wykazać nienagannym
    zdrowiem. Oczekujący na operację zwykle mają z tym kłopoty;)

    Raczej to ostatnie.

    Shrek.

  • 36. Data: 2011-09-06 16:36:52
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-09-05 20:09:22 +0200, Shrek <u...@d...invalid> said:

> [...]
    > obydwaj napastnicy zostali przewiezieni do szpitala, gdzie mimo
    > wysiłków lekarzy zmarli"
    >
    > I to i to sama prawda i niezaprzeczalne fakty

    I w obu przypadkach do pierdla idzie Tomasz A.
    Nieważne jak się to pisze.
    ;>>>

    --
    Bydlę

  • 37. Data: 2011-09-06 17:46:29
    Od: Shrek <u...@d...invalid>

    On 2011-09-06 16:36, Bydlę wrote:

    > I w obu przypadkach do pierdla idzie Tomasz A.
    > Nieważne jak się to pisze.
    > ;>>>

    No to chyba dobrze, że wyrok sądu jest niezależny od tego co napiszą w
    "Fakcie" :P

    Shrek

  • 38. Data: 2011-09-06 18:33:15
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Bydlę" <p...@g...com> napisał w wiadomości

    > I w obu przypadkach do pierdla idzie Tomasz A.

    Eeee, przekroczenie granic obrony koniecznej nie musi się skończyć
    więzieniem.
    Równie dobrze może być uniewinnienie.