    From: A.L. <l...@a...com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: procedura tworzenia programów
    Date: Fri, 17 Feb 2012 10:36:42 -0600

    On Fri, 17 Feb 2012 13:58:07 +0100, szyk <s...@o...pl> wrote:

    >* zasady OOP (Obiektowo Orientowane Projektowanie) - ściąga z tych
    >zasad: brak duplikacji kodu, enkapsulacja, operowanie na interfejsach
    >zamiast na implementacji, preferowanie kompozycji zamiast dziedziczenia,
    >atomowa odpowiedzialność klas, klasy otwarte na rozbudowę ale zamknięte
    >na modyfikacje, sensowne dziedziczenie

    Tak na marginesie, polecam ksiazke

    Skunk Works: A Personal Memoir of My Years of Lockheed
    Ben R. Rich, Leo Janos

    To tak ogolnie na pemat projektowania.

    A tak powaznie, to model Kolegi pachnie mi "waterfall model". Tak sie
    od dawna nie robi. Programy sie raczej pisze iteracyjnie. Trudno od
    samego poczatku na przyklad zdecydowac na temat modularyzacji jak nie
    wiacomo dokaldnie do program bedzie robil i jak. Czesto wiele rzeczy
    nei wiadomo na poczatku, i musza byc "dotarte" przez budowe wielu
    prototypow.

    Proponuje jednak poczytac o "agile"

    A.L.