  • 21. Data: 2009-10-18 18:10:53
    Temat: Re: propozycja orange - sciema totalna
    Od: Flo <f...@N...gazeta.pl>

    tl pisze:

    > Jak w portfelu lub na firmowym koncie nie będziesz miał kasy brutto to za
    > cenę netto ci nie sprzedadzą.
    > Dla hurtowni jesteś płatnikiem końcowym.

    Zgadza się, ale ktoś kiedyś przyjął, że dla firm ceny podaje się netto,
    a już na kupującym pozostaje konieczność doliczenia podatku VAT.

    Nie wiem skąd się to wzięło ale tak już jest i nie ma co tu narzekać, że
    ten to oszukuje, a tamten naciąga.

    --
    Florian Marzejewski
    http://bezpieczenstwo-osobiste.com

  • 22. Data: 2009-10-19 06:51:58
    Od: "tl" <t...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Flo" <f...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > już na kupującym pozostaje konieczność doliczenia podatku VAT.
    >
    > Nie wiem skąd się to wzięło ale tak już jest i nie ma co tu narzekać, że

    I jest to totalne nieporozumienie bo stawka VAT nie ma jednej wielkości (od
    0% do 22%). Jeśli nie podadzą
    ceny brutto to do spotkania z kasjerem nie wiesz czy wyjdziesz z towarem.
    Określenie ceny powinno być jednoznaczne, a w cenie zawarty jest podatek VAT
    (zgodnie z ustwą). Nieważne czy ktoś ma potem prawo do zwrotu czy odliczenia
    bo tym zajmuje się inny urząd.

  • 23. Data: 2009-10-19 07:08:11
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 19 Oct 2009 08:51:58 +0200, tl napisał(a):

    > Określenie ceny powinno być jednoznaczne, a w cenie zawarty jest podatek
    > VAT (zgodnie z ustwą).

    Słuszna racja, wynika to zresztą z art. 12 ust. 1 w zw. z art. 3 ust. 1
    pkt 1 ustawy o cenach:

    Art. 3. 1. Użyte w ustawie określenia oznaczają:
    1) cena - wartość wyrażoną w jednostkach pieniężnych, którą kupujący
    jest obowiązany zapłacić przedsiębiorcy za towar lub usługę; w cenie
    uwzględnia się podatek od towarów i usług oraz podatek akcyzowy, jeżeli
    na podstawie odrębnych przepisów sprzedaż towaru (usługi) podlega
    obciążeniu podatkiem od towarów i usług oraz podatkiem akcyzowym,

    Art. 12. 1. Towar przeznaczony do sprzedaży detalicznej oznacza się ceną.
    2. W miejscach sprzedaży detalicznej i świadczenia usług uwidacznia się,
    z zastrzeżeniem ust. 3, ceny jednostkowe towarów i usług w sposób
    zapewniający prostą i niebudzącą wątpliwości informację o ich wysokości,
    a w odniesieniu do cen urzędowych - także o ich rodzaju (cena urzędowa)
    oraz o przyczynach wprowadzenia obniżek cen.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 24. Data: 2009-10-19 07:44:32
    Od: Borafu <b...@g...pl>

    tl pisze:

> [...]
    > Określenie ceny powinno być jednoznaczne, a w cenie zawarty jest podatek VAT

    Jasne, jasne...
    Tylko jak chciałem zainstalować gaz w samochodzie firmowym to się
    okazało, że ni cholery nie daje się porównać rzeczywistego kosztu dla
    firmy, bo każdy jeden upaprany mądrala na moje pytanie "ale jaka będzie
    cena netto?" odpowiadał mniej więcej tak "no... zapłaci Pan tyle ile
    powiedziałem i już nie trzeba nic dodawać".

    Hak był tylko w tym, że ci tańsi (o jakieś 10%) w ogóle nie byli
    płatnikami VAT, więc de facto kosztowałoby mnie to więcej.

    Pozdro
    --
    Borafu

  • 25. Data: 2009-10-19 08:54:15
    Od: Flo <f...@N...gazeta.pl>

    Borafu pisze:

    > Hak był tylko w tym, że ci tańsi (o jakieś 10%) w ogóle nie byli
    > płatnikami VAT, więc de facto kosztowałoby mnie to więcej.

    I tutaj dochodzimy do istoty rzeczy. Dla płatników VAT ma to znaczenie,
    a np dla ryczałtowców już nie.

  • 26. Data: 2009-10-19 11:42:58
    Od: travis <m...@g...com>

    On 17 Paź, 10:22, Olgierd <n...@n...problem> wrote:

    > Na stronie Orange nie ma wielu rzeczy, które można wynegocjować przez
    > telefon.
    >
    > --
    > pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    > Lege Artis ==>http://olgierd.bblog.pl

    Coś się nie dodało więc jeszcze raz.

    Na stronie orange może i nie można negocjować ale za to na start przy
    wyborze oferty ma się lepsze warunki, zarówno jeśli chodzi o ceny
    słuchawek, czy samą ofertę mix czy abo.

  • 27. Data: 2009-10-19 16:54:16
    Od: W <a...@o...pl>

    ToMasz wystukał, co następuje:

> [...]
    > zainteresowaniem. Umowa miała by zacząć obowiazywać już a nie za 3
    > miesiace -wiec narazie jest super.
    > [...]
    > kupuje zdrapke25(za25)i zdrapke 200(za195) za to dostaje +30 za dwusetke
    > i +30% za staż (jeśli doładuje szybciej niż 25 dni). tak wiec wydaje
    > 220zł(10 miesiecy spokój) a dostaje 25+200+30+60=315 (z czego 60 tylko
    > do orange) Inaczej mówiąc koszt (220/315) koszt każdej "orangowej"
    > złotówki wynosi 70gr. Tak wiec w pakietach mam rozmowy nie po 10
    > gr(or+stac) tylko po 7gr i nie po 29 - reszta tylko 20gr.

    Hmm...jeżeli nie chcesz się bawić w pakiety a i tak rozważasz wydawanie
    jednorazowo 25+100(200) (zwłaszcza taniej na allegro) to chyba NOG okaże się
    korzystniejszy (zwłaszcza że połowica też w orange). Dodatkowo po drugim
    doładowaniu (oprócz HappyHour+weekend+masz za staż) dostaniesz Pogadaj sobie
    (120min do wszystkich przez miesiąc) i 1200minut przez dwa miesiące z jednym
    numerem orange. No i przy najwiekszym doładowaniu od razu dostajesz
    najniższe stawki (1gr sms, 2gr mms i 20gr w orange... chociaż teraz w
    pakietach w pop jest faktycznie 10gr więc tu by mogło wychodzić taniej
    zakładając 100% wykorzystanie takowego pakietu).

  • 28. Data: 2009-10-19 20:41:51
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Mon, 19 Oct 2009 09:44:32 +0200, Borafu napisał(a):

    > Hak był tylko w tym, że ci tańsi (o jakieś 10%) w ogóle nie byli
    > płatnikami VAT, więc de facto kosztowałoby mnie to więcej.

    Ale w Twoim przypadku wystarczyło spytać gościa, czy jest płatnikiem VAT
    i sytuacja była jasna. Natomiast prawdziwe schody to są z
    przedsiębiorcami budowlanymi, których za chiny nie można zmusić do tego,
    żeby podali cenę brutto za swoja robotę.
    Z jednym, to się przez tydzień tak przepychałem: chociaż wyraźnie
    mówiłem, że kosztorys ma zawierać ceny brutto, to facet kilkakrotnie mi
    przysyłał kosztorysy i za każdym razem "zapominał" tego napisać.
    Dopiero jak mu kazałem ręcznie dopisać, że podane w kosztorysie ceny są
    cenami brutto, to mi do tych cen dodał 7% VAT-u!
    Oczywiście gościowi podziękowałem, ale gdybym nie był taki uparty, to
    przy rozliczaniu wykonanej pracy dowiedziałbym się, ze mam zapłacić o 7%
    więcej, niż to było ustalone.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 29. Data: 2009-10-19 20:52:46
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Chris pisze:

> [...]
    > Oczywiście gościowi podziękowałem, ale gdybym nie był taki uparty, to
    > przy rozliczaniu wykonanej pracy dowiedziałbym się, ze mam zapłacić o 7%

    Mam wrażenie, że domyślne ceny są cenami brutto.

    --
    Liwiusz

  • 30. Data: 2009-10-19 21:08:55
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Mon, 19 Oct 2009 22:52:46 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > Mam wrażenie, że domyślne ceny są cenami brutto.

    Oczywiście, ale nie chcę iść z kontrahentami na noże.
    Wolę od razu z gościa zrezygnować, niż potem się z nim szarpać, tak jak
    Wasserman z tym kombinatorem, który miał mu dom wybudować.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof