  • 11. Data: 2010-06-15 08:54:40
    Temat: Re: przedmuch
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

    > VW Passat B4, 1.9 TDI, 90 KM, 400.000 km. 2 mechaników stwierdziło, że
    > mam przedmuch do filtra powietrza. Co może byc przyczyną i jaki remont
    > silnika mnie czeka, co i orientacyjnie za ile? Najbardziej stawiam na
    > zawór (zawory) wydechowy w głowicy.
    >
    > Z poważaniem
    > MJ
    A mżoesz papcio napisać czym się objawia ten przedmuch. Bo zaczynają się dziwne
    teorie pojawiać.

  • 12. Data: 2010-06-15 09:21:04
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    Piotr Megabajt$ pisze:
    > Tyle to benzyny VW z B4 przejeżdżają bez zająknięcia (400-500 tys), wiec o
    > czym ty piszesz, powiedz Mi.

    Może i tyle przejadą jak się dba :) A jak wiadomo z tym bywa różnie :)

    --
    krzysiek82

  • 13. Data: 2010-06-15 09:22:28
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    Michał Gut pisze:
    > przedmuch do filtra powietrza moze byc jedna tylko droga - przez zawory
    > dolotowe.
    > zdjecie glowicy, wymiana uszczelki pod lgowica,planowanie i zrobienie
    > zaworow.
    >
    > z 1kpln ze zrobieniem glowicy moze cie to kosztowac.

    po czym okaże się, że zacznie brać więcej oleju bo puszczą pierścienie.

    --
    krzysiek82

  • 14. Data: 2010-06-15 09:59:51
    Od: Tata <k...@k...net.pl>

    > A mżoesz papcio napisać czym się objawia ten przedmuch. Bo zaczynają się dziwne
    teorie pojawiać.

    Dzięki. Ja się nie znam, ale mechanicy mówią, że silnik jakoś dziwnie
    chodzi (głośniej) i w filtrze powietrza słychać szum, jakby coś pod
    ciśnieniem szło od silnika na filtr. Podejrzewają też ewentualnie jakąś
    nieszczelność. Poprzednio nie napisałem, że mam odłączony zawór AGR i
    zaślepioną rurkę do tego zaworu. Dodatkowo odma jest trochę zaolejona.

    Z podziękowaniem
    MJ

  • 15. Data: 2010-06-15 10:19:44
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    Tata pisze:
    >Dodatkowo odma jest trochę zaolejona.

    To by bylo dziwne, jakby nie byla.
    W ogole moze zmien mechanika.

    --
    Karolek

  • 16. Data: 2010-06-15 10:37:48
    Od: Olek <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    On 2010-06-14 19:34, kogutek wrote:
    > się do filtra. Nie ma żadnego połączenia między tymi elementami. Jedyna droga to
    > przez trzonki zaworów i prowadnice. Możliwe ale nie realne. 400 tysięcy to
    > bardzo duży przebieg można tylko pogratulować właścicielowi.

    Dlatego silnika to 400 tysięcy to pierdnięcie. Widać, że masz "pojęcie".

  • 17. Data: 2010-06-15 12:45:30
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

    kogutek pisze:

    Możliwe ale nie realne. 400 tysięcy to
    > bardzo duży przebieg można tylko pogratulować właścicielowi.

    Dla tego silnika, 400 tyś. km, jeżeli było choć troszkę dbane (zmiana
    oleju i filtrów na czas oraz w miarę rozsądne obchodzenie się z turbina)
    to zaledwie mniej niż połowa życia. Te silniki potrafią robić po 700 -
    800 tyś. km bez ingerencji w niego (no dobra, wymiana UPG, rozrządu).
    Sam mam 1,9 ale TD (AAZ) i ma na blacie 376 tyś. km (kto wie ile
    faktycznie, bo toż to funkiel nówka nie śmigana z Niemiec, po dziadku,
    który przez 11 lat jeździł do kościoła, na zakupy i odwiedzić syna w
    MOnachium ;) ). Mimo tak "dużego" według Ciebie przebiegu, silnik działa
    bez problemu. W mrozy które było dochodzące do -30 stopni, odpalał aż
    miło, gdzie samochód stoi pod chmurką. Prędzej buda się rozleci (jak to
    ma miejsce w Golfiaczu MK3) niż silnik wyzionie ducha. Uwierz, że to nie
    są plotki, tylko prawda o bardzo dużych przebiegach tych silników. Co
    jak co, ale silnik 1,9 D/TD/TDI VWejowi udał się nieziemsko. Porównywać,
    je można do legendarnej trwałości dieselowych silników Miętusa
    montowanych w W123/W124, które okrągłą "bańkę" robią od tak poprostu.

  • 18. Data: 2010-06-15 12:51:40
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

    kogutek pisze:

    > Chyba ci na dekielek bije. Tyle to Rollsy może robią a może i nie robią.
    > Następny co wieży telewizji.

    No tak Ty jeździsz RR i wiesz co mówisz. Miałeś wogóle do czynienia z
    takim silnikiem?? Ja mam i znam bardzo dużo ludzi którzy używają tej
    konstrukcji, w różniej konfiguracji. Ojciec ma 1,9D, ja mam 1,9TD,
    parunastu znajomych ma 1,9TDI (90KM, 110KM). TEn TDI jest starej, dobrej
    i bardzo trwałej konstrukcji na pompie. Uwierz, że te silniki są
    najbardziej udaną konstrukcją VW, tak jak kiedyś 1,6D/TD. Pewnie
    naczytałeś się o 1,9TDI PD lub co gorsza o 2,0TDI. 1,9TDI pierwsze
    zostaw w spokoju. Te silniki przy odrobinie chęci i niskim nakładzie sił
    i finansów robią przebiegu 1 miliona kilometrów. Wystarczy na czas
    zmienić olej, filtry i nie katować gdy zimny i nie gasić odrazu po
    ostrej jeździe.

  • 19. Data: 2010-06-15 13:38:56
    Od: Artur 'futrzak' Maśląg <f...@p...com>

    DoQ pisze:
    (...)
    > No to przeciez przejechac moze.
    > Co z tego ze bedzie żarł olej i dmuchał każdym możliwym otworem. Grunt
    > ze dojedzie do 1000000km i odbierze nagrode.

    LOL - w przebieg tego Toledo to ja średnio wierzę, ale faktem jest,
    że ta/te jednostki napędowe były bardzo udane i bez najmniejszych
    problemów robiły po kilkaset tysięcy kilometrów. Z moich doświadczeń
    do roboty były tylko głowice co jakiś czas, ale to chyba oczywiste,
    że np. po 300kkm warto coś z tym zrobić :) Z przypadłości
    konstrukcyjnych to pękanie głowic w okolicach zaworów, czy też
    komór wirowych. W grzecznie eksploatowanych występujące sporadycznie,
    przy eksploatacji miejskiej i skłonności do pedałowania na zimno
    występujące częściej.

  • 20. Data: 2010-06-15 13:53:27
    Od: "CeSaR" <a...@m...com>

    > Następny co wieży telewizji.