  • 1. Data: 2010-06-14 13:06:22
    Temat: sluzba celna i mandat za predkosc
    Od: Maciej Browarczyk <m...@N...org>

    Hej.
    Od kiedy tak jest, ze sluzba celna robi fotki i wysyla papier o podanie
    kierujacego pojazdem (samochod na firme) w celu ukarania za
    przekroczenie predkosci? W dupach sie poprzewracalo, nie maja co robic i
    bawia sie w Policje? Zadnego zdjecia nie przyslali, tylko pismo o
    podanie kierujacego pojazdem. Nie wiem czy prowadzil Konrad Wallenrod ze
    Szwajcarii czy Arsen Lupin ale denerwuje mnie to, ze kazda sluzba nagle
    mierzy predkosc, kiedy doczekamy sie tego, ze karetki w czasie kiedy nie
    ma wezwania, beda mierzyc predkosc?

    --
    Pozdrawiam,
    Maciek

  • 2. Data: 2010-06-14 13:22:31
    Temat: Re: sluzba celna i mandat za predkosc
    Od: "teszekul" <t...@t...pl>

    > Od kiedy tak jest, ze sluzba celna robi fotki i wysyla papier o podanie

    mają prawo. Sprawdz ropoządzenie z 03.01.10

    jk

  • 3. Data: 2010-06-14 13:42:39
    Od: "=Marcos=" <m...@w...NOSPAMNOSPAM.info>

    > mają prawo. Sprawdz ropoządzenie z 03.01.10

    Prawo prawem, ale czy w ogóle ma to sens? Jeśli służba celna zajmuje się
    robieniem fotek, to znaczy, że służba celna jest niepotrzebna. Zamiast
    wprowadzać takie rozporządzenia, ludzi możnaby przeszkolić i przenieść do
    policji, jeśli służba celna nie ma nic do roboty. Może tam by byli bardziej
    uniwersalnie przydatni.

    --
    Marcos
    [Marek Ślusarczyk]

    http://galeria.wyprawa.info <- zdjęcia z moich podróży

  • 4. Data: 2010-06-14 14:07:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "=Marcos=" <m...@w...NOSPAMNOSPAM.info>
> [...]
    > możnaby przeszkolić i przenieść do policji, jeśli służba celna
    > nie ma nic do roboty. Może tam by byli bardziej uniwersalnie

    No wiesz, skoro maja stac przy drodze, sprawdzac co ludzie wioza, i
    czy nie jest to paliwo bez akcyzy, to przy okazji moga i FR
    pilnowac i to bedzie pozyteczne wykorzystanie funkcjonariuszy :-)

    J.

  • 5. Data: 2010-06-14 14:13:44
    Od: Artur 'futrzak' Maśląg <f...@p...com>

    =Marcos= pisze:

    > Prawo prawem, ale czy w ogóle ma to sens?

    Oczywiście, że ma sens.

    > Jeśli służba celna zajmuje się
    > robieniem fotek, to znaczy, że służba celna jest niepotrzebna.

    Bardzo odważne stwierdzenie - musiałbyś jakoś udowodnić taką zależność.

    > Zamiast
    > wprowadzać takie rozporządzenia, ludzi możnaby przeszkolić i przenieść
    > do policji, jeśli służba celna nie ma nic do roboty. Może tam by byli
    > bardziej uniwersalnie przydatni.

    O widzisz - sam dałeś dowód (choć tego nie zauważyłeś), że są
    uniwersalnie przydatni jako służba celna, a nie akurat policja.
    Cześć z nich wykonuje wprost kontrole na drodze - nic nie stoi na
    przeszkodzie, by przy okazji ustawili FR celem poprawienia efektywności
    ich pracy.

  • 6. Data: 2010-06-14 14:15:54
    Od: LEPEK <n...@n...net>

    teszekul pisze:

    > mają prawo. Sprawdz ropoządzenie z 03.01.10
    >
    > jk
    No to już jest szczyt...
    Muszą zainwestować w sprzęt, mieć ludzi, przeszkolić ich...
    A dokąd wędruje kasa z tych mandatów?
    1) jeśli nie do nich, tylko do skarbu państwa, to ja już nie mam pytań :/
    2) jeśli do nich, to w sumie znaleźli sobie metodę na podreperowanie
    budżetu po prostu (z drugiej strony, gdyby kierowcy nie przekraczali
    prędkości...)

    pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 7. Data: 2010-06-14 14:35:08
    Od: "BaX" <bax@_klub.chip.pl>

    > Oczywiście, że ma sens.

    Kiedyś mieli swoje inne zajęcia, teraz szuka im się zastępczych, a każda
    para rąk do łataniu dziury budżetowej jest potrzebna.

    > Bardzo odważne stwierdzenie - musiałbyś jakoś udowodnić taką zależność.

    To służy tylko jednemu, coś z tą masą ludzi wywaloną z granicy trzeba
    zrobić. Dokładnie tak samo robi się z SG. Właśnie przeorano kadrowo SG w
    Cieszynie, placówke i podległe zlikwidowano, kadre przeniesiono do Rudy Śl.
    Nikogo nie obchodzi, że dziennie dojazd na 8h pracy to tyle co do tej pory
    przez tydzień. Aletrnatywa to Pyrzowice albo.... granica wschodznia. Pytanie
    po cholere taka ilość SG na śląsku i to jeszcze w aglomeracji? Najlepsze
    jest to że SG zaczyna służby w Rudzie więc tam musi dojechać ale czasami
    służbe pełni na swoim starym terenie. Jakaś paranoja.
    Pare lat wcześniej zlikwidowano dużą kolejowa placówke celną, ludzi
    'zmuszono' do dojazdów do Katowic albo przeniesiono w różne miejsca, w kraju
    /blisko wschodniej granicy/

  • 8. Data: 2010-06-14 14:57:29
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > ...są
    > uniwersalnie przydatni jako służba celna, a nie akurat
    > policja.

    Pozwolę sobie nie zgodzić się z Tobą. Jak sama nazwa jest to
    Służba CELNA, a nie UNIWERSALNA. Nie zauważam żadnego
    związku czynności "celnych" z pomiarem prędkości samochodów.
    Skoro mają być tacy uniwersalni to dlaczego np. nie wożą
    niepełnosprawnych na zabiegi? Albo nie przeprowadzają dzieci
    przez ulicę? MZ Sł. Celna powinna zajmować się tym, do czego
    została powołana... Niedługo Straż Pożarna, kiedy nic się
    nie fajczy, i Pogotowie, jak nikt nie umiera, będą jebać
    kierowców na każdym kroku. Oczywiście w imię tzw. "dobra
    ogółu" ;-)
    Jak zwykle wszystko sprowadza się do łatwiejszego ściągania
    kasy, nie dając niczego w zamian...

> [...]
    > stoi na
    > przeszkodzie, by przy okazji ustawili FR celem poprawienia

    W jaki sposób ustawienie FR ma poprawić efektywność pracy
    celnika??? Jakaś nowa teoria? ;-)) Chyba że to radar RTG i
    widzą co kieryka ma na pace. Czy wódę bez akcyzy, czy może
    szlugi...?

  • 9. Data: 2010-06-14 15:18:20
    Od: "BaX" <bax@_klub.chip.pl>

    > Pozwolę sobie nie zgodzić się z Tobą. Jak sama nazwa jest to Służba CELNA,
    > a nie UNIWERSALNA.

    Chyba ochu...... Przecież celnik to taka mundurowa szlachta, oni nawet po
    przejściu chodzili tak że byś im z kilometra napluł do nosa. Oni są
    stworzeni do wyższych celów, co najwyżej mogą się 'zniżyć' do szlachty w
    policji czyli drogówki.

  • 10. Data: 2010-06-14 16:17:10
    Od: "Hinek" <h...@t...pl>

    Użytkownik "BaX" <bax@_klub.chip.pl> napisał

    > To służy tylko jednemu, coś z tą masą ludzi wywaloną z granicy trzeba zrobić.

    To oczywiste, ale są tacy co tego nie pojma.
    Jest tez inny zenujacy aspekt tej sprawy. Jadac z zachodu na wschod
    przekraczamy granice Polski i zaczynamy natykac sie co kawalek na
    dybiace na kierowcow patrole roznych sluzb. A to SG w kamizelkach
    kuloodpornych z lornetkami, a to SC z probowkami na paliwo, a to
    Policja, a do tego Straz Gminna pilnujaca smietnika, a to groznie
    wygladajace krokodyle....Jesli ktos pamieta stan wojenny - to
    moze poczuc sie nieswojo :( Jadac z przyjaciolmi z Anglii niebardzo
    potrafilem im wytlumaczyc czemu tak tu jest. W koncu nie bylo
    zadnego zamachu terrorystycznego, napadu zlych talibow ani nawet
    Obcy nas nie zaatakowali. Ot poprostu panstwo policyjne.
    Wstyd.

    --
    Hinek