  • Data: 2017-04-28 08:25:22
    Temat: Re: przymiarka do drukarki 3D
    Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu czwartek, 27 kwietnia 2017 20:00:40 UTC+2 użytkownik sundayman napisał:
> [...]
    sie z nimi ma to nieswiadomemu hobbyscie bym ich nie zalecał.

    > Takiemu to ja bym nie polecał ani jednego ani drugiego. Frezarka też
    > wymaga pewnego (i to nie małego imo) rozeznania. Inaczej można tylko
    > łamać frezy.

    (...)

    No widzisz, piszesz ze kupiles dobra i włączasz i drukujesz. Tyle ze aby do tego
    dojsc przeszedles pewien poligon i hobbysta albo tez bedzie musial przez to przejsc
    albo dostanie info: Kup taka za tyle potem bedziesz robic tak (tu nastepuje
    instrukcja na kartce A4) i bedzie dobrze.

    W przypadku frezarki jaką mam jest dokładnie jak powyżej.
    Jesli ktos ogarnie malowanie kształtów 2D w inkscape, a potem zrozumie co wycinamy w
    srodku, co z zewnątrz a co będzie tylko wpustem to dalsza obsługa frezarki to tylko
    pomyslunek jak sensownie zamontować materiał aby sie nie poruszył przy obróbce.

    Frezy łamałem tylko jak źle materiał montowałem i sie poruszył.
    Dobór frezu to w praktyce tylko to czy ma być piłką czy spiralny i jego srednica.

    Posówy dobralem raz na poczatku (2 frezy poswiecilem :) ) i sie ich trzymam.

    Nie chce tu teraz ponawiać dyskusji o frezarce i drukarce. Bo chyba dość na ten temat
    napisano.
    Sam do tematu podchodzilem i wlasnie dwa aspekty mnie zatrzymały:
    1. Projektowanie w 3d i soft dla hobbysty
    2. Jakosc samych drukarek i specyfika rzeczy jakie się produkuje.

    Po prostu nie umiem ogarnąc sprawnej metody na poruszanie się w 3d i projektowanie
    częsci. We freecadzie jakos mi to idzie bo on pozwala na tworzenie obiektów przez
    kompozycje i to jakos mi sie kupy trzyma. Ale zrobic siatke z modelem fiata 126p to
    bym nie ogarnal...

    Ja raczej buduje rzeczy trochę wieksze więc wycinanie z drewna, sklejki czy plastiku
    jest dla mnie pozyteczniejsze niz drukowanie bo i wymiary mam większe i materiał tani
    i robi sie szybciej.
    A skomplikownae elementy robie przez montowanie mniejszych.

    Tu jeden z ostatnich wymysłów:
    https://www.youtube.com/watch?v=IytlP9tpqzs

    Innymi słowy:
    Wydaje mi sie subiektywnie ze frezarką hobbysta więcej zrobi i sie nacieszy niz
    drukarką.
    Ale sytuacja się odwraca gdy hobbysta jest dobry w projektownaiu 3d i ma pomysły na
    nieduże wyroby z plastiku...