  • Data: 2017-04-27 20:00:32
    Temat: Re: przymiarka do drukarki 3D
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Dlatego jak czytam o tym jak markotne sa niektóre drukarki 3d albo jakie problemy
    sie z nimi ma to nieswiadomemu hobbyscie bym ich nie zalecał.

    Takiemu to ja bym nie polecał ani jednego ani drugiego. Frezarka też
    wymaga pewnego (i to nie małego imo) rozeznania. Inaczej można tylko
    łamać frezy.

    Człowiek sobie powinien zadać pytanie, do czego mu narzędzie potrzebne i
    potem odpowiednie dobrać. Jak się ma warsztat, w który się robi
    cokolwiek poważniejszego, to trzeba mieć i frezarkę, i drukarkę i laser.
    Kombinowanie z "jednym do wszystkiego" to strata czasu.

    A poza tym trzeba to narzędzie kupić w miarę dobre (co nie znaczy drogie).
    Jeżeli ktoś kupi drukarkę "na oko", no to potem faktycznie może mieć
    tylko do siebie pretensje, że więcej czasu mu zajmie zabawa z nią niż
    praktyczne wykorzystanie.

    Też popełniłem ten błąd - najpierw kupiłem za chyba ok. 2500 zł profabb
    gate . Niby i tak lepsza niż te wszystkie prusy druciane.
    Ale dopiero kiedy kupiłem inną (DIM-201)niedużo drożej, chyba coś 3500
    to przestałem się nią zajmować. Kalibrację robiłem w niej chyba raz.
    Ot - stoi obok, jak trzeba włączam i używam.

    Osobiście obecnie nie wyobrażam sobie pracy bez drukarki.
    Co do konieczności pracy z oprogramowaniem 3D - no cóż, faktycznie jakoś
    się trzeba orientować z grubsza. Ale nie jest to imo bardziej trudna
    wiedza, niż ogarnięcie czegokolwiek innego.

    Zrobienie czegoś potrzebnego "na szybko" to też nie są długie godziny -
    nieraz mi potrzebny jakiś detal czy element obudowy - zrobienie projektu
    to raczej kilkadziesiąt minut. A drukuje się samo.

    Ktoś, kto zna i używa oprogramowanie typu Solidworks czy podobne (np.
    OpenCad) nie będzie miał żadnego problemu. Ale oczywiście trzeba się
    nauczyć wielu rzeczy - tak samo jak trzeba wiedzieć jaki do czego dać
    frez, jaką prędkość itp.

    Piszę to wszystko, bo parę razy prowadziłem dyskusję o "wyższości świąt
    Bożego Narodzenia nad świętami Wielkiej Nocy", czyli frezarka kontra
    drukarka.

    A to po prostu zupełnie złe podejście. Zrobisz drukarką metalowy ekran z
    blachy do elektroniki ? Nie. A zrobisz frezarką elastyczny fikuśny
    element z tworzywa o grubości ścianek 0.2mm ? Też nie.

    Więc nie ma sensu porównywać.