  • Data: 2019-09-18 15:36:14
    Temat: Re: przypomniało mi się...
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Atlantis" napisał w wiadomości grup
    pl...
    On 18.09.2019 14:41, J.F. wrote:

    >U prywatnego obywatela to jedno. W dużej państwowej instytucji, to
    >coś
    >zupełnie innego. Priorytety były zupełnie inne. :)

    Co innego, ale trudnosci podobne :-)

    >Odry nie były przecież jedynymi systemami komputerowymi, jakich w
    >tamtych czasach używano w naszym kraju. Zresztą... To, że standardowo
    >nie miały możliwości komunikacji ze światem nie oznacza, że takowej
    >nie
    >dało się dodać. Interfejs szeregowy, prosty interfejs pętli prądowej
    >mamy zdalną pracę za pomocą terminalu sieci teleksowej. ;)

    Ba - Odry mialy terminale dalekopisowe - tzn urzadzenia, bo jak z
    siecia to nie wiem.

    >Były telefony, telegrafy i dalekopisy. Operację odczytu,
    >przetwarzania i
    >zapisu danych wykonywał człowiek.
    >Niemniej hipotezy teleinformatyzacji (na ograniczoną skalę) bym nie
    >odrzucał. Nie mówimy przecież o terminalu na każdej stacji, w
    >prowincjonalnym miasteczku.

    No wlasnie kolega mowil o prowincjonalnej stacji ...

    >Jednak pod koniec lat osiemdziesiątych
    >amatorzy eksperymentowali już z telefonicznymi BBS-ami i Packet
    >Radio.
    >Nie widzę więc powodów, dlaczego duża, państwowa firma (choćby na
    >ograniczoną skalę nie miała korzystać z podobnych rozwiązań).
    >Oczywiście trzeba by to sprawdzić...

    Packet Radio miedzy stacjami ?

    Nie, polozyli sobie swiatlowody i potem nawet dzierzawili.
    Ale to troche pozniej bylo.

    Jak widac - zamowili tez sobie komputerowe drukarki do biletow, ale
    jesli dobrze zobaczylem rok 1987, to ciekaw jestem co bylo w srodku i
    jak tam z rezerwacjami ... jak zamawiali, to pewnie sobie zazyczyli,
    zeby rezerwacje tez robily.
    Ciekawe jak to zrobiono ...
    Ale jak juz zrobiono, to mogli wdrazac szybko, przynajmniej tam, gdzie
    linie byly ...

    J.