eGospodarka.plGrupypl.comp.pecetprzywracanie fabrycznej wielkości partycji na pendrive-je, reset do stanu fabrycznego, różne wyniki formatowania › Re: przywracanie fabrycznej wielkości partycji na pendrive-je, reset do stanu fabrycznego, różne wyniki formatowania
  • Data: 2018-01-24 14:55:43
    Temat: Re: przywracanie fabrycznej wielkości partycji na pendrive-je, reset do stanu fabrycznego, różne wyniki formatowania
    Od: "gienek" <n...@s...amu> szukaj wiadomości tego autora

    "Olaf Frikiov Skiorvensen" news:kjnc6d5ptht6ih528n7qvndv6i758r2k4p@4ax.com
    > Partycjonuj tak, aby początek partycji wypadał w LBA 8192, tak lubi
    > większość pamięci
    > flash(align to erase block size).

    Czemu producenci nie stosują tej zasady?
    Przeglądając w programie BOOTICE strukturę partycji w kilku penach widzę,
    że:
    ADATA S102 64GB ma początek partycji na LBA = 64
    GoodRam Piccolo 16GB początek na LBA = 48
    Inny GoodRam Picccolo 16GB który był po zabawach przywrócony rufusem (jego
    formatowaniem) do parametrów "fabrycznych" ma teraz partycję zaczynającą się
    od LBA = 2048

    Czyli jak widać producenci są daleko od tego co zalecają na forum :)
    Rufus wydaje się być najbliżej tego co polecane.

    > Przed partycjonowaniem można wyzerować początek flasha(kilka-kilkanaście
    > MB), i to w
    > zasadzie wszystko co można zrobić.

    Czym ten początek zerować?
    Wchodząc w edycje sektorów i ręcznie je ustawić na zero?

    > Jeśli jednak chcesz się pobawić w ustalanie optymalnego początku partycji,
    > to flashbench
    > będzie niezastąpiony.

    O tym programie mowa?
    https://helloacm.com/the-usb-flash-benchmark-tool-fl
    ashbench/
    Z tego co widzę ma tylko testowanie prędkości pod kątem wielkości
    zapisywanych bloków i nic więcej tu nie odnalazłem co by jakoś konfigurowało
    pena.