    Subject: Re: pullup na lini CS
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: "Andrzej W." <a...@w...pl>
    Date: Wed, 25 May 2016 00:04:53 +0200

    W dniu 2016-05-24 o 23:29, Atlantis pisze:
    > Trochę głupie pytanie, ale dopiero teraz przyszło mi się nad nim
    > zastanowić. ;)
    > Czy pullup na linii CS interfejsu SPI koniecznie musi być zewnętrzny? W
    > przypadku AVR-ów odpowiedziałbym bez wahania, że tak. Jednak tam jedyny
    > (przynajmniej w przypadku znacznej części układów) interfejs SPI był
    > dzielony z ISP do programowania układu. Istniało więc niebezpieczeństwo,
    > że stan nieustalony na linii CS spowoduje, że układ na magistrali SPI
    > zacznie przeszkadzać w programowaniu układu.
    >
    > A jak sprawa wygląda z MCU 32bit, które mają osobne spi? Wystarczy
> [...]

    Jeśli na SPI masz jednego slave, albo masz pewność, że wszystkie slave
    trzymają linię SOMI w HZ jeśli mają wybrany CS to nie musisz mieć
    zewnętrznego podciągania.
    Ale jeśli którykolwiek slave cokolwiek wystawia na linii SOMI po
    ustawieniu CS to może być kłopot bo wszystkie CS po restarcie MCU są w
    stanie nieustalonym.

    --
    AWa.