  • 61. Data: 2017-12-22 11:30:56
    Temat: Re: pytanie z qt
    Od: "AK" <n...@n...net>

    Użytkownik "slawek" <f...@f...com> napisał:
    > Pisanie sterowników do XP w 2018 jest... dziwne.
    >
    > A w przypadku 10-ki jest jeszcze mnóstwo zabawy z podpisami cyfrowymi i
    certyfikacją. No, jak mus
    > to mus. Ale tak dla zabawy i hobby to raczej nie tędy droga.

    _Bardzo dobrze_ ze wprowadzili bardziej restrykcyjnie te podpisy.

    > Linux nie jest real-time. RT Linux jest real-time.
    >
    > http://students.mimuw.edu.pl/SO/Projekt03-04/temat4-
    g3/index.html

    > Dowcip w tym że RT Linux jest Linuksem, czyli bierzesz i masz. Za darmo, z kodem
    źródłowym, da się
    > (?) zainstalować na jakiś Malinach, Bananach czy Rzodkiewkach.

    ..i wlecze sie toto w ogonie ogolnych statystyk...
    Kroluje Windows czy ci sie to podoba czy nie.
    To raczej Linux/Unix jest dead.

    > Linux jest znacznie bezpieczniejszy i znacznie bardziej przyjazny dla programistów
    niż MS Windows.
    > Gdyby wszyscy używali Linuksa to splajtowałyby firmy robiący antywirusy.

    Heh. Ty zdajesz sobie sprawe jak piepszyrz?
    _W czym_ niby (technologicznie) Linux jest bardzie bezpieczny w tym wzgledzie?
    Po co sa wiec antywirusy na Linuxa (sam uzywam od lat clamav i gdy nie on to....
    a i tak to slaby antywir jest :)?

    > Dlatego Qt jest takie ważne: daje szansę na łatwe przeniesienie programu pomiędzy
    systemami.

    Hehe latwe, Slawciu. Przenosnosc C++ to ogolny mit :)
    Przenosne to jest Java, C#. O wiele bardziej Python niz C++.

    O QT. Potezne "baterry" naprawiajace wady przeznosnosci C++.
    Monstrum dzis do nieczego dzis nie potrzebne.
    Np. cala grafike QT mozna naprawde wyrzucic do kosza bo toto dostepne
    w systemie (tak tak, Windows wlasnie) od dawna. W dodatku dostepne
    w wielu jezyka programowania i to bez zadnych owijek typu QT (bo to core .NET).

    PS: Slawciu, wychyl czasem nosa ze swojej uczuelni bo Ci swiat sie
    zdezaktualizowal.:)

    AK

  • 62. Data: 2017-12-22 11:38:09
    Od: "AK" <n...@n...net>

    > pokrywajace swe prywatne problemy
    >
    > Jest ciekawe, dlaczego ktoś, kto od 30 lat" siedzi w newsach", ma małą rodzinną
    firmę świadczącą
    > usługi informatyczne w polskim Tyczynie, uważający się za odpowiedzialną i
    wykształconą osobę...
    > nie potrafi pisać bez błędów ortograficznych

    ..ok, zostal Ci jeszcze "argument", ze jestem faszysta (jak te 60tys na Marszu
    Niepodleglosci:)

    > Jeżeli to choroba (alkoholowa, Alzheimera, uraz czaszki czy udar,...) to przykre.
    Jeżeli tylko
    > lekceważenie czytelników... to skłania do wrzucenia do KF.

    No i wyszedl zwykly cham z "czolowego akademika polskiego":)
    Masz choc cien odwagi sie przedstawic?
    Tak sie sklada ze nie obrazasz jakiegos nicka tylko osobe przedstawiajaca sie
    imieniem i nazwiskiem, a to juz podlega wymiarowi sprawiedliwosci.
    Chcialbym zlozyc pozew i dlatego prosze o podanie Twych danych osobowych.

    Nauczyciel akademicki oprocz wiedzy ma obowiazek zachowania standardow
    moralnych (rowniez poza praca).

    AK

  • 63. Data: 2017-12-22 11:47:17
    Od: "AK" <n...@n...net>

> [...]

    firmę świadczącą
    > usługi informatyczne w polskim Tyczynie, uważający się za odpowiedzialną

    Niekoniecznie.
    Spozniam sie, klne "czasem", cieknie mi z nosa i czesto burczy w brzuchu publiczie...
    PS: Niekiedy lubie tez zwyczajnie sie schlac (i to tak ze spie do rana ze stara
    "prostytutka"
    zwana Yamaha Pacific, lub druga: Fender Strat mexico :)

    > i wykształconą osobę...

    FYI. Nie posiadam wyksztalcenia.
    Jestem zwyklym technikiem mechanikiem z praktyka zawodowa
    zaledwie ~1.5 roku jako zwykly robol/tokarz (fakt ze w dziedzienie silnikow
    lotniczych:)

    PS: Co jeszcze Slawciu ? Buty 43, dlugo.... no dobra. Stop

    AK

  • 64. Data: 2017-12-22 11:48:36
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Fri, 22 Dec 2017 11:15:43 +0100, "AK" <n...@n...net> wrote:
    > Czteroosobowa? No cus Ty ! Jest _wylacznie_ jednoosobowa:)!

    No to szczerze: co to za firma? Toż to umowa śmieciowa pod pozorem
    firmy. lol

    Co do języków: to nie znasz SAKO, Snobolu, APL i Lua. Poważne luki w
    kompetencjach.

    Jednak fakt obcowania z Cobolem wyjaśnia nieco skąd zryty beret.

  • 65. Data: 2017-12-22 11:58:12
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Fri, 22 Dec 2017 11:30:56 +0100, "AK" <n...@n...net> wrote:
    > To raczej Linux/Unix jest dead.

    No jakoś nie zauważyłem aby pobliskie elektrownie jądrowe przestały
    działać. Zgadnij jaki tam jest OS.

    > _W czym_ niby (technologicznie) Linux jest bardzie bezpieczny w tym
    wzgledzie?

    Gdybym ci to wyjaśniał... to obaziłbym cię jako głupka który niczego
    nie rozumie. A jeżeli naprawdę jesteś aż tak głupi... to i tak nie
    zrozumiesz.

    > Hehe latwe, Slawciu. Przenosnosc C++ to ogolny mit :)
    > Przenosne to jest Java, C#. O wiele bardziej Python niz C++.

    No i właśnie w tym Pythonie da się. Czyli wracamy do pytania z
    topicu. Czyli jak i co zrobić żeby Qt działało.

  • 66. Data: 2017-12-22 12:01:57
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Fri, 22 Dec 2017 11:48:36 +0100, slawek <f...@f...com> wrote:
    > Co do języków: to nie znasz SAKO, Snobolu, APL i Lua. Poważne luki
    > kompetencjach.

    Sorry, APL jest. Nie zauważyłem. Ale nie ma Scratch'a.

  • 67. Data: 2017-12-22 12:05:05
    Od: "AK" <n...@n...net>

    > No to szczerze: co to za firma? Toż to umowa śmieciowa pod pozorem firmy. lol

    Tak sie sklada ze ta "umowa smieciowa' (tak naprawde to _nigdy_ nie bylem zatrudniony
    na umowie smieciowej - dzis tez) wykonywala _samodzielnie/jednoosobowo_ przeniesienie
    DOS-owego
    defBank Asseco na Unix (Sun Solaris) z przejciem z 16-32bit i ze zmiana bazy danych
    (Btrieve-c-tree)
    na 100+ istniejacych bankach (w tym killka duzych) i to jako umowe o dzielo z
    klauzula _osobistej_
    odpowiedzialnosci materialnej za wszelkie bledy softu i stad wynikle skutki.
    Podmiana nastapila on-line i do dzis pamietam te 3 grudniowe noce i pizame w paski
    kupiona "jakby
    co".

    Slawciu zapewniam Cie ze z Twoja wiedza i podejsciem pos..ł bys sie w pory ze strachu
    a nie wykonal
    podobny projekt/robote.

    > Co do języków: to nie znasz SAKO, Snobolu, APL i Lua. Poważne luki w kompetencjach.

    "Powazne hehe :) Uj slawciu, nie gryz jak "ratlerek" bo sie zwyczajnie osmieszasz.

    SAKO faktycznie nie znam.

    Doczytaj.
    APL na Mera60 napisalem

    Snobol4 stoi na mojej ppolce w Tyczynie (tak: to polska ksiazka. Szpakowicz chyba
    autorem).
    Lua nie znam? Chlopie :) Dotknalem prawie kazdego jezyka skruptowego a Lua to
    drobiazdzek
    (fak ze fajny bo maly i super jako embedded), ale nie dorownuje Pythonowi pod kazdym
    wzgledem.

    PS:Jako "akademik" zainteresuj sie raczej Julia

    > Jednak fakt obcowania z Cobolem wyjaśnia nieco skąd zryty beret.

    Co do meritum zgadzam sie.
    COBOL to syf. Tyle ze na Odrze nei bylo wyboru w sensie baz danych

    > zryty beret.

    Co do w/w tego to zwykly tchorz jestes:). Ot taki kolejny usenetowy niegrozny
    ratlerek.
    Nie masz odwagi ujawnic sie.
    Z tego powodu dla mnie stales sie zwyklym kolejnym dupkiem (fakt ze dupkiem ze
    statusem naukowym:).

    PS: Moze wreszcie jakies uwagi merytoryczne do mego Pythonowego kodu? He ?

    AK

  • 68. Data: 2017-12-22 12:10:48
    Od: "AK" <n...@n...net>

> [...]
    jeżeli
    > naprawdę jesteś aż tak głupi... to i tak nie zrozumiesz.

    A moze cus konkretnie ?
    Ja nie widze znaczacych roznic w tym wzgledzie miedzy Windows i Linux.
    Mam swoje Gentoo lata i ta sie sklada ze to z nim mam ciagle problemy
    a nie z Windows.

    > No i właśnie w tym Pythonie da się. Czyli wracamy do pytania z topicu. Czyli jak i
    co zrobić żeby
    > Qt działało.

    Odpowiedz sobie na zasadnicze pytanie.
    _Po co_ dzis komus jakies QT poza swiatkiem C++ ?
    Python nie ma tu nic do rzeczy.

    Uzywalem PyQT dopuki nie bylo grafiki/GUI "w systemie".
    Odkad pojawilo sie .NET z Formsami (wlasnie na Windowsach) wywalilem QT do kosza
    jako zupelnie zbedne.

    AK

  • 69. Data: 2017-12-22 12:14:20
    Od: "AK" <n...@n...net>

    > Sorry, APL jest. Nie zauważyłem. Ale nie ma Scratch'a.

    Nie ma tez Fortha, Moduli2 (ze o 3 juz nie wspomne), nie ma tez Prographu, ani Lispa
    (tego uzywalem tylko e AutoCadzie) nie ma tez Haskela, OCamla, Sathera i wielu wielu
    innych..
    Slawciu mam tez krotkiego czlonka?
    Zadowala Cie :)

    PS: zalosny jestes chlopcze :)

    AK

  • 70. Data: 2017-12-22 12:49:57
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Fri, 22 Dec 2017 12:05:05 +0100, "AK" <n...@n...net> wrote:
    > Snobol4 stoi na mojej ppolce w Tyczynie (tak: to polska ksiazka.
    Szpakowicz chyba autorem).

    Gizbert-Studnicki i Kaczmarczuk.

    A co do _słownie.py

    1. Stałe zamiast w listach trzymałbym w krotkach. Przecież są
    immutable.

    2. Dałbym źródła w UTF-8 i nie męczył się z heksami.

    3. No i nigdy - NIGDY - nie porównywałbym liczby float point z zerem
    w taki sposób jak tam jest. Patrz PEP485. (Bo to potem się mści np.
    rachunkami na zero złotych zero groszy.)

    4. A pewnie całość opakowałbym w klasę. I trochę przewidziałbym i18n.

    5. Albo i dodał fleksję.