  • 71. Data: 2017-12-22 13:08:30
    Temat: Re: pytanie z qt
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Fri, 22 Dec 2017 12:10:48 +0100, "AK" <n...@n...net> wrote:
    > Ja nie widze znaczacych roznic w tym wzgledzie miedzy Windows i
    Linux.

    LINUX: jesteś rootem. WINDOWS: MS jest. LINUX: ZU może spieprzyć
    tylko to co może spieprzyć (np. skasować swoje dane). WINDOWS: ZU
    może spieprzyć wszystko (np. skasować dane wszystkich użytkowników).

    W Linuksie mogę celowo założyć konto "Wacek", celowo odpalić na nim
    trojana i potem skasować tego Wacka razem z trojanem. I jest czysto.

    W Windows muszę ufać że aktualizacje nie instalują trojanów (a tylko
    telemetrię, he he), a kliknięcie na załącznik potrafi zrobić z dysku
    jesień średniowiecza (z prośbą o bitcoiny).

    Jeszcze jakieś wątpliwości?!

    > _Po co_ dzis komus jakies QT poza swiatkiem C++ ?
    > Python nie ma tu nic do rzeczy.

    Ależ właśnie ma! Bo jest "poza świadkiem C++"

    > Odkad pojawilo sie .NET z Formsami (wlasnie na Windowsach)
    wywalilem QT do kosza

    Windows Forms jest obsolete. Ma trudności ze skalowaniem. WPF ze MVVM
    jest trochę lepsze. Ale tak czy siak to getto MS Windows.

  • 72. Data: 2017-12-22 13:21:26
    Od: "AK" <n...@n...net>

    Użytkownik "slawek" <f...@f...com> napisał:
    > Szpakowicz chyba autorem).
    >
    > Gizbert-Studnicki i Kaczmarczuk.

    A fakt. Szpakowicz to chyba "Prolog"?

    > A co do _słownie.py
    >
    > 1. Stałe zamiast w listach trzymałbym w krotkach. Przecież są immutable.

    A co to za roznica ?
    Przeciez to sie dzieje raz w imporcie i nie jest widoczne na zewnatrz.
    Nie bedzie wiec nigdy "mutowane".
    Czyli szczegol nieznaczacy kompletnie.

    > 2. Dałbym źródła w UTF-8 i nie męczył się z heksami.

    Po co ? Po to zeby komus "robic problem" z edycja?
    Lepiej niech widzi hexy niz krzaczki.
    W dodatku w Pythonie2 musialby byc # coding na poczatku.
    To zostalo zrobione _swiadomie_.

    > 3. No i nigdy - NIGDY - nie porównywałbym liczby float point z zerem w taki sposób
    jak tam jest.
    > Patrz PEP485. (Bo to potem się mści np. rachunkami na zero złotych zero groszy.)

    Akurat w tym przypadku IMHO tak jest dobrze, (choc fak ze nie idealnie i tu jest
    pole do dyskusji).
    "slownie" to tak naprawde funkcja wewnwtzrna i dziala na intach a "ostre" porownanie
    przy w/w zalozeniu ze liczba nie posiada czescu ulamkowej jest ok
    Napewno moj blad, ze jests dostepna publicznie (a nie powinna byc w __all__ -
    przeoczenie)
    Ale zgadzam sie ze jesli ma byc publiczna winno sie sama slownie bardzie
    "zcustomizowac".

    > 4. A pewnie całość opakowałbym w klasę.

    Po co ? Bez sensu dla 2 funkcji.
    Typowe "akademiskie podejscie": klasa boo. bo tak "..

    > I trochę przewidziałbym i18n.

    Nie rozumiem? Po co?
    Przeciez to za zalozenia zadziala tylko dla jezyka polskiego.
    Dla innych jezykow ten algorym bedzie zapewne niewystaczajacy
    (nie wystarczy tylko podmienic literały).

    > 5. Albo i dodał fleksję.

    Nie rozumiem.

    AK

  • 73. Data: 2017-12-22 13:30:49
    Od: "AK" <n...@n...net>

> [...]

    he), a
    > kliknięcie na załącznik potrafi zrobić z dysku jesień średniowiecza (z prośbą o

    Tak, Na moim gentoo jestem rootem i moge zrobic "doslownie" wszystko
    (czego nieraz bolesnie doswiadczylem:).
    Tworzysz mity chlopcze :)

    > Ależ właśnie ma! Bo jest "poza świadkiem C++"

    PyQT jest "poza swiatkiem" QT ? Raczysz kpic :)

    > wywalilem QT do kosza
    >
    > Windows Forms jest obsolete. Ma trudności ze skalowaniem. WPF ze MVVM jest trochę
    lepsze. Ale tak
    > czy siak to getto MS Windows.

    Wiem ze obsolete (choc dlugie lata bedzie w uzyciu i dzialac - mimo "skalowania" :)
    Napisalem kiedy porzucilem QT. Juz samo WinForms wystarczalo aby to zrobic
    WPF to juz zupelnie inna (lepsza) bajka
    PS: A MVVW to IMHO "cofka" w stosunku do starego dobrego MVC

    PS: Gettem to jest wlasnie Linux.
    Troche go (do czasu) ratuje embedded, ale i tam wkracza i windows (i to do
    firmware:)

    AK

  • 74. Data: 2017-12-22 13:39:37
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Fri, 22 Dec 2017 13:21:26 +0100, "AK" <n...@n...net> wrote:
    > A co to za roznica ?
    > Przeciez to sie dzieje raz w imporcie i nie jest widoczne na
    zewnatrz.
    > Nie bedzie wiec nigdy "mutowane".
    > Czyli szczegol nieznaczacy kompletnie.

    Teoretycznie pozwala na optymalizację. Czyli szybsze działanie.

    > Po co ? Po to zeby komus "robic problem" z edycja?
    > Lepiej niech widzi hexy niz krzaczki.
    > W dodatku w Pythonie2 musialby byc # coding na poczatku.

    No cóż, te coding to mi się samo wstawia. Więc nie przepracowuję się
    od tego.

    > Akurat w tym przypadku IMHO tak jest dobrze, (choc fak ze nie
    idealnie i tu jest
    > pole do dyskusji).

    PEP jest tu bardzo pomocny. Zwłaszcza że został zaimplementowany.

    > Po co ? Bez sensu dla 2 funkcji.
    > Typowe "akademiskie podejscie": klasa boo. bo tak "..

    Klasa po to, aby liczbę móc wyświetlać numerycznie, słownie i
    ewentualnie jeszcze jakoś (kwota, liczebnik porządkowy, słownie po
    polsku, słownie po angielsku...), także z zapisu słownie na liczbę
    cyferkami.

    > Nie rozumiem? Po co?
    > Przeciez to za zalozenia zadziala tylko dla jezyka polskiego.

    Da się.

    > Nie rozumiem.

    Trywialne: pięć złotych, bez pięciu złotych, pięcioro dzieci, o
    pięciorgu krasnoludkach, samopięć.

  • 75. Data: 2017-12-22 13:41:36
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Fri, 22 Dec 2017 13:30:49 +0100, "AK" <n...@n...net> wrote:
    > Tak, Na moim gentoo jestem rootem

    Pisałem o ZU.

    A nikt normalny nie loguje się jako root gdy nie musi.

  • 76. Data: 2017-12-22 13:41:56
    Od: fir <p...@g...com>

    W dniu czwartek, 21 grudnia 2017 21:08:04 UTC+1 użytkownik g...@g...com
    napisał:
> [...]
    Visty na w/w liscie).

    z usenetu ani tez ludzi dajmy na
    pewne sprawy sa gdzies przyjmowane (i jest tez oczywiscie bezposrednia pochodną
    inteligencji bo inteligentni ludzi oczywiscie reaguja zupelnie inaczej niz

    glupota nawet nie ta niskich lotow ale nawer ta srednich) wydaje mi sie jednak ze
    zarazem daleko mi do postawy wscieklego prymitywnego agresywnego stiltowanego
    malpiszona ewidentenego prostaka i chama a takie postawy da sie zaobserwowac
    nieststy

    liczyc, pewni ludzie po prostu maja braki intelektualne ktorych sobie nie
    poniekąd MUSZĄ sie zachowywac..sam mam wraznie przyznam ze temat prymitywow z netu
    mam za bardzo opanowany by go drażyc dalej
    nad tym czy owym matolem juz nie bardzo mnie interesuje

    za nieuprzejme, "no jak fir, jakze tak mozesz zostawic matolka i mu jakos nie
    pomóc.." itd - nieststy moge, moja pomoc
    problemami ktorych rozwiazywanie moze sie

> [...]
    > wyzwiskami w inne osoby), a to, że wydają się one tutaj być na porządku
    > dziennym, jest w ogóle niepojęte.
    >
    > Pewnie główne czynniki, które mają tu znaczenie, to z jednej strony
    > brak dobrych wzorców i nadmiar złych wzorców, a z drugiej - brak
    > jakiejkolwiek refleksyjności ("co chcę osiągnąć, działając w sposób,
    > w jaki działam?").
    >
    > No ale nic to. Pewnie prędko tu znów nie zajrzę, więc wesołych świąt
    > wszystkim, i bardziej konstruktywnych i wartościowych dyskusji
    > na bardziej merytoryczne tematy w 2018 roku :)

    no nieststy ta grupa dzisiaj to cos w rodzaju "dwie czerwonopyskie małpy i piec
    baranów" ;c

    nie programowanie a raczej folklor... dlatego tez tu nie pisze pisze calkiem sporo
    tekstow i mam calkiem sporo dobrych technicznych przemyslen ale nie tu.. troche
    szkoda rzucac perly przed wieprze, diamenty przed malpy itp

  • 77. Data: 2017-12-22 13:54:57
    Od: "AK" <n...@n...net>

    > zewnatrz.
    >
    > Teoretycznie pozwala na optymalizację. Czyli szybsze działanie.

    Liczenie hasha z tupli moze trwac dluzej niz robienie listy.
    Powatrzam jeszcze raz.
    W tym kontekscie nic nie znaczacy szczegol implementacyjny i zadne
    "teoretycznie" tego nie zmiania.

    > No cóż, te coding to mi się samo wstawia. Więc nie przepracowuję się od tego.

    Ten encoding Ci nie pomoze w wyswietlaniu ptaszkow pod edytorem
    go nie wspierajacym lub "ostrzezeniami wyciecia" "blednych znakow"
    przez edytor.
    W dodatku # encoding-utf-8 jest obsolete w python3

    > idealnie i tu jest
    >
    > PEP jest tu bardzo pomocny. Zwłaszcza że został zaimplementowany.

    W tym kontekscie (funkcja wewnetzrna) go nie naruszam bo jest gwarancja
    poprawnosci parametru (patrz modf)

> [...]
    jakoś (kwota,
    > liczebnik porządkowy, słownie po polsku, słownie po angielsku...), także z zapisu

    Znow stulasz 3 po 3.
    Inny jezyk niz polski nie wchodzi tu (z zaloznia) w gre.
    Powtarzam:
    To _z zalozenia_ prosciutki util dzialajacy tylko dla jezyka polskiego.
    (nota bene: chyba/o ile pamietam analogiczny jak dzialajacy lata w wersji C++ w
    defBank-u)

    > Da się.

    Nie. Nie da sie.
    Da sie dla szczegolnych przypadkow/jezykow ale nie generycznie dla
    wiekszosci/wszytskich.

    > Trywialne: pięć złotych, bez pięciu złotych, pięcioro dzieci, o pięciorgu
    krasnoludkach, samopięć.

    Teoretycznie racja.
    Praktycznie: zwyczajnie nie chce mi sie napracowac dla "ogonow widma" :)
    To ma sluzyc w banku/FK/"płacach" itp.

    AK

  • 78. Data: 2017-12-22 13:58:24
    Od: "AK" <n...@n...net>

    Użytkownik "slawek" <f...@f...com> napisał w wiadomości

    > Pisałem o ZU.
    > A nikt normalny nie loguje się jako root gdy nie musi.

    1. Nie wiem co to jest zu
    2. Nie musi ale moze, a "czasami" jednak musi (np. gentooo portage)
    3. W windows tez nie musisz sie logowac jako Administrator i wtedy sa
    bardzo podobne mozliwosci zabezpieczen jak w Unix.
    Co wie kazdy administrator dowolnej korporacyjnej sieci opartej na Windows.

    AK

  • 79. Data: 2017-12-22 14:02:02
    Od: "AK" <n...@n...net>

    Użytkownik "fir" <p...@g...com> napisał:

> [...]

    tekstow i mam
    > calkiem sporo dobrych technicznych przemyslen ale nie tu.. troche szkoda rzucac >

    No wiec poszedl stad sio palancie, tchorzu patentowany i niereformowalny betonie
    programistyczny.

    AK

  • 80. Data: 2017-12-22 15:12:29
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Fri, 22 Dec 2017 13:54:57 +0100, "AK" <n...@n...net> wrote:
    > W tym kontekscie nic nie znaczacy szczegol implementacyjny i zadne

    Oczywiście że.

    > Nie. Nie da sie.
    > Da sie dla szczegolnych przypadkow/jezykow ale nie generycznie dla
    wiekszosci/wszytskich.

    Jeżeli ograniczyć się do tych które są europejskie, to aż tak trudno
    nie będzie. Gratis będzie Australia (angielski) i trzy Ameryki
    (angielski, francuski, hiszpański, portugalski).