  • 11. Data: 2009-04-21 08:54:16
    Temat: Re: racPytanie Laika - co kupic?
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Mon, 20 Apr 2009 12:31:52 -0700 (PDT), p...@i...pl wrote:

> [...]
    >pierwszym momencie wybor padl na nikona d60 z obiektywem 18-55 z vr
    >ale zaciekawil mnie canon 450 nie znam sie na tym w ogole ale widze ze
    >canon ma 9 jakis punktow ostrosci a nikon tylko 3 o co tu chodzi ?
    >i canon ma chyba jakis silnik do AF w sobie a nikon go nie posiada
    >mozliwe to ?
    >Chce zaczac bawic sie w zdjecia ogolnie amatorsko ale rowniez zaczac
    >robic tkzw proste packshotowe fotki (potrzebuje do projektow ktore
    >robie) czyli w przyszlosci chce dokupic obiektyw do zdjec tkzw makro.
    >Co kupic? a moze jest jakis inny model ktory polecacie w tych
    Jak masz do dyspozycji 2000 to G1 - udany mariaż kompaktu z
    lustrzanką. Różnice pomiędzy różynmi lustrzankami oraz G1 a
    lustrzankami są dla ciebie w tej chwili nieistotne. Jeżeli jednak nie
    G1 to z łatwo dostępnych jakś Canon G9, G10, Panasonic LX3.
    --
    Grzegorz Krukowski
    Ministerstwo Głupich Kroków ostrzega:

  • 12. Data: 2009-04-21 08:56:21
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    > Jak masz do dyspozycji 2000 to G1 - udany mariaż kompaktu z
    > lustrzanką.

    A co to za propozycja? To ani kompakt ani lustrzanka -
    da sie tym wogole zdjecia robic? Jak masz tak doradzac
    to wiesz co ;)

  • 13. Data: 2009-04-21 09:32:28
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Tue, 21 Apr 2009 10:54:16 +0200, Grzegorz Krukowski
    <r...@o...pl> wrote:

> [...]
    >lustrzankami są dla ciebie w tej chwili nieistotne. Jeżeli jednak nie
    >G1 to z łatwo dostępnych jakś Canon G9, G10, Panasonic LX3.
    Drobne uzupełnienie, bo z powyższego błędnie wynika że nie polecam
    lustra - wszystkie te aparaty w podanej przez ciebie granicy cenowej
    mają podobną funkcjonalnalność, szczególnie jak zaczynasz zabawę ze
    zdjęciami. Z różnic które mogą teraz dla ciebie istotne, to kompakty
    są zdecydowanie bardziej poręczne, ale tak od ISO 400 zdjęcia
    zaczynają znacząc odstawać w dół od luster/G1, oraz brak im możliwości
    wymiany obiektywu, lecz bardzo często jest to tylko cecha
    potencjalnie, a nie realnie ograniczająca twoje możliwości.

  • 14. Data: 2009-04-21 10:21:58
    Od: p...@i...pl

    no to mam teraz metlik ;)
    mimo wszystko myslalem o lustrzaku ze wzgledu na wymiennosc szkiel a
    wiem ze raz bede potrzebowal zrobic zdjecie z 50 cm a raz z
    kilkudziesieciu metrow, wiec aparat bez wymiennych szkiel raczej
    odpada no chyba ze jest jakis, ktory ma tak dobre i uniwersalne szklo
    ze wiecej nie potrzeba aczkolwiek raczej jestem zdania jak cos jest do
    wszystkiego
    to jest do niczego.
    Chyba po prostu wezme do lapy pare aparatow i bede sprawdzal ktory mi
    najbardziej podchodzi pytanie tylko gdzie je moge tak kupic sprzet aby
    sie nim wczesniej pobawic/posprawdzac...
    NIe ukrywam ze zalezy mi czasami na szybkosci robieniu zdjec.

  • 15. Data: 2009-04-21 10:40:52
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Uzytkownik <p...@i...pl> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...
> [...]
    > sie nim wczesniej pobawic/posprawdzac...
    > NIe ukrywam ze zalezy mi czasami na szybkosci robieniu zdjec.

    Wez przeczytaj jeszcze raz to co napisales i sie zastanów. Potrzeba Ci
    aparatu który ma szeroki kat i spore tele. I to zapewni Ci zarówno kompakt
    jak i lustrzanka z obiektywem 18-200 jak i lustrzanka z 2 obiektywami. O
    innych potrzebach nie piszesz. W takim przypadku ciezko Ci cos doradzic. To
    jakby napisac : prosze o rade jakie auto kupic - chce jezdzic po miescie i w
    trasy. Pomysl abys kupil sobie jakis kompakt z trybami P, S, A M i jak
    piszesz ze jest taka potrzeba sporym tele jest chyba tu najlepszy. Kup sobie
    jakas hybryde, zrobisz troche zdjec, moze troche poczytasz i bedziesz
    wiedzial czego Ci brak a czego nie.

  • 16. Data: 2009-04-21 10:46:08
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Tue, 21 Apr 2009 03:21:58 -0700 (PDT), p...@i...pl wrote:

    Idź do jakiegoś MM, Saturna, Euro i pomacaj. Porównaj jakiegoś
    kompakta (ten Canon G9, G10), tego panasłoika G1 i jakieś lustro. To
    już ci pomoże.

    A sytuacja ci sie wyklaruje jak kupisz jakiś aparat - albo go
    znienawidzisz, albo polubisz ;)

  • 17. Data: 2009-04-21 11:12:15
    Od: Marx <M...@n...com>

    Kup jakas uzywana lustrzanke + pare uzywanych szkiel (kit, 50ka, tele) ,
    do tego lampe blyskowa. W 2 tys zl sie zmiescisz.
    Po 2-3 miesiacach uzywania bedziesz wiedzial co i jak
    Marx

  • 18. Data: 2009-04-21 12:14:21
    Od: p...@i...pl

    no wlasnie pojde i pomaca po prostu aparaty to bedzie najlepszy wybor
    albo kupie po prostu g10 bo o nim tez myslalem.