    From: "Pszemol" <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: regulator temperatury wpada we frustrację :)
    Date: Sun, 24 Sep 2017 00:33:27 -0500
    <59c60e2a$0$649$65785112@news.neostrada.pl> <oq62v4$8jh$1@dont-email.me>
    <59c6929d$0$645$65785112@news.neostrada.pl> <oq662o$vji$2@dont-email.me>
    <59c6b71d$0$15202$65785112@news.neostrada.pl>
    <oq6dnr$mho$1@dont-email.me>
    <1qcd7rd5x4q7g.1348xqa828fcr$.dlg@40tude.net>
    <oq6l1v$97d$1@dont-email.me>
    <1r8ueef9dp934$.1j0izbesmbjjw.dlg@40tude.net>

    news:1r8ueef9dp934$.1j0izbesmbjjw.dlg@40tude.net...

    > Przyczyna jest odpowiedni sklad.
    > Przyczyna twardosci jest odpowiedni sklad.
    >
    > Tylko obie "odpowiedni" maja rozne wymogi - czesciowo sie pokrywaja.

    ???

    > Ty pisales o rozpuszczaniu czy buforowaniu.
    > Rozpuszcznie CO obniza pH.

    No właśnie nie zawsze obniża...

    > Kranowa ? Ktora wapn zawierala u zrodla, a chlor domieszaly wodociagi?
    >
    > A czesciowo pochodzi z deszczowki ktora przeplynela przez pola pewne
    > nawozow ?

    > Wapn i magnez, bo inaczej nie jest twarda.
    > Siarczany i weglany to juz niekoniecznie, a tylko zazwyczaj.

    > weglanow i siaczanow wapnia i magnezu ?
    > W wodzie morskiej duzo Na+ i Cl-, to sporo zmienia.

    Na Cl nic nie zmienia, ani przy buforowaniu CO2 ani przy pH.

    > No i duzo mydla i chloru, bo gdzie te scieki splywaja :-)

    Rozkłada się po drodze, zanim do morza dopłynie.

    > Jak dla mnie za duzy skrot myslowy ... choc w sumie ... zazwyczaj masz
    > racje.
    > Te siarczany to raczej nie sa zasadowe.

    :-)

    > No nie, bo buforować można jeszcze CO2 - w sensie przechowywac.

    Nie mówimy o komputerach ani buforowaniu w software.
    Mówimy o buforowaniu w kontekście chemicznym - przeczytaj
    co to jest roztwór buforowy a będziesz wiedział że nic nie pomyliłem.