  • Data: 2017-09-24 10:40:55
    Temat: Re: regulator temperatury wpada we frustrację :)
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sun, 24 Sep 2017 00:33:27 -0500, Pszemol napisał(a):

    > ???

    Wysokie pH wymaga "mocnych kationow" i "slabych anionow", lub w ogole
    zasadowych skladnikow.
    Twardosc wymaga Ca++ i Mg++.

    > No właśnie nie zawsze obniża...

    IMO obniza, tylko czasem bardzo nieznacznie, bo faktycznie sklad moze
    byc buforowy.

    > Na Cl nic nie zmienia, ani przy buforowaniu CO2 ani przy pH.

    Wydaje mi sie, ze troche zmienia, bo w takiej zupie jonowej wiecej
    rownowag do ustalenia.

    > Rozkłada się po drodze, zanim do morza dopłynie.

    Ta "reszta tluszczowa" jest przerobiona, ale na co ma sie rozlozyc Na+
    czy Cl-

    > Nie mówimy o komputerach ani buforowaniu w software.
    > Mówimy o buforowaniu w kontekście chemicznym - przeczytaj
    > co to jest roztwór buforowy a będziesz wiedział że nic nie pomyliłem.

    Zgadza sie, tylko nie wiedzialem czy w tym kontekscie pisales.

    J.