    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: regulator temperatury wpada we frustrację :)
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    <59c60e2a$0$649$65785112@news.neostrada.pl> <oq62v4$8jh$1@dont-email.me>
    <59c6929d$0$645$65785112@news.neostrada.pl> <oq662o$vji$2@dont-email.me>
    <59c6b71d$0$15202$65785112@news.neostrada.pl>
    <oq6dnr$mho$1@dont-email.me>
    <1qcd7rd5x4q7g.1348xqa828fcr$.dlg@40tude.net>
    <oq6l1v$97d$1@dont-email.me>
    <1r8ueef9dp934$.1j0izbesmbjjw.dlg@40tude.net>
    <oq7g34$er9$1@dont-email.me>
    Date: Sun, 24 Sep 2017 10:40:55 +0200

    Dnia Sun, 24 Sep 2017 00:33:27 -0500, Pszemol napisał(a):

    > ???

    Wysokie pH wymaga "mocnych kationow" i "slabych anionow", lub w ogole
    zasadowych skladnikow.
    Twardosc wymaga Ca++ i Mg++.

    > No właśnie nie zawsze obniża...

    IMO obniza, tylko czasem bardzo nieznacznie, bo faktycznie sklad moze
    byc buforowy.

    > Na Cl nic nie zmienia, ani przy buforowaniu CO2 ani przy pH.

    Wydaje mi sie, ze troche zmienia, bo w takiej zupie jonowej wiecej
    rownowag do ustalenia.

    > Rozkłada się po drodze, zanim do morza dopłynie.

    Ta "reszta tluszczowa" jest przerobiona, ale na co ma sie rozlozyc Na+
    czy Cl-

    > Nie mówimy o komputerach ani buforowaniu w software.
    > Mówimy o buforowaniu w kontekście chemicznym - przeczytaj
    > co to jest roztwór buforowy a będziesz wiedział że nic nie pomyliłem.

    Zgadza sie, tylko nie wiedzialem czy w tym kontekscie pisales.

    J.