  • Data: 2017-07-14 11:04:17
    Temat: Re: [retro] Aparaty telefoniczne - cała książka - 1966
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "HF5BS" napisał w wiadomości grup

    >A w angielskim jest "opamp"?

    O angielski niech sie Anglicy martwia :-)

    >W Polskim także nie ma słowa "trafo", a jakże powszechnie jest
    >używane?

    To ja uzywam opamp, skoro juz wymyslamy nowe :-)

    >To 2-3 TG4, w układzie, zeby to w B było przeciwsobnie. Skoro to
    >rozmowa, to nie musi być idealnie wierne w sensie hifi. Zmieści się.
    >Zresztą, w latach 70 było coś takiego, jak MAA115/125/145 (tak na
    >szybko strzelam), to jakieś proste układziki mogły być.

    >A dziś, to pewnie by coś podpasowało
    >http://datasheet.datasheetarchive.com/originals/dis
    tributors/Datasheets-AE/DSA5GERT0000467.pdf
    >aż się prosi, żeby kilka układów użyć, pasują napięcia i prądy,

    -napiecie zasilania 4-12V. A my mamy 2.0 w zlych ukladach.
    -trzy tranzystory, a nam wystarczyl 1 do wzmocnienia. Co ty chcesz -
    Wolna Europe odbierac ?
    -przeciez to klasa A

> [...]

    > P.S. nie bardzo lapie, jak przebiegal wybor odbiorcy. Dzwonek
    > kierowano do wybranego aparatu, a system pozwal tylko na jedna
    > rozmowe naraz ?

    >Z tego, co zdążyłem wyłapać (jako telefoniarz) :) (ale jeszcze będę
    >musiał się wczytać, bo czuję, że mogę coś przekręcić, jak trochę
    >dojdę do siebie po skokach pogody, migrena rano mnie zjadła, jak
    >dawno nie było)
    >To wybierało się przełącznikiem żądanego abonenta i nasłuchiwało, czy
    >przypadkiem nie umawia się na jakieś chlanko, czy dymanko :)

    ale z tego co widze, to laczymy a i b wszystkich aparatow, a to mi
    wyglada na uklad rozmowny.

    Wiec jak dwoje gada, to trzeci z czwartym nie pogadaja ...

    J.