    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Fri, 11 Oct 2013 10:51:13 -0700 (PDT)
    Subject: Re: rewolucja w OC
    From: k...@g...com

    W dniu piątek, 11 października 2013 19:30:25 UTC+2 użytkownik J.F napisał:

    > Nie nie - to sa swiatowe standardy.
    >
    > Ubezpieczyciel ma zarabiac, czyli sciagac z ubezpieczonych wszystkie
    >
    > odszkodowania z nadwyzka.
    >

    > J.

    W przypadku OC ubezpieczycielem jest państwo. ten kto sprzedaje ubezpieczenie jest
    jedynie akwizytorem. Żyje z marzy jaką dostaje od państwa. Założeniem ubezpieczenia
    solidarnościowego jest że ubezpieczony ani ubezpieczyciel na nim nie mogą zarobić.
    Ile państwo zbierze ze składek tyle ma wypłacić. Jak po okresie rozliczeniowym jest
    nadwyżka to w następnym ubezpieczenia tanieją. Jeśli by się okazało że wydano więcej
    niż zebrano to w pierwszej kolejności różnica pobierana jest z marży jaką dostają
    ubezpieczyciele. Brak w kasie oznacza ze ubezpieczyciele źle oszacowali ryzyko i za
    to ponoszą odpowiedzialność. Tak to działa w Polsce i bez względu na to jakie kto ma
    zdanie inaczej nie będzie. Jedyne możliwe podwyżki wynikają w tej chwili z inflacji.
    Ceny ubezpieczeń w Polsce nie będą rosły. mogą tylko utrzymywać się na stałym
    poziomie lub taniec. Jest to spowodowane tym że państwo z dnia na dzień używa
    gęstszego grzebyka do wyczesywania kierowców łamiących przepisy. Po pierwszym etapie
    tresury, co według mnie potrwa jeszcze z dwa lata, ubezpieczenia powinny stanieć.