    From: Adam <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: "roaming" wifi
    Date: Mon, 14 Oct 2019 20:12:57 +0200

    W dniu 2019-10-14 o 15:16, viktorius pisze:

    > Ale to był mesh, czy sieć niezaleznie działających APków z tym samym
    > SSIDem? Jakie było szyfrowanie (jeśli było w ogóle)?
    > Jak dla mnie to hosty przełączały się samoczynnie. Pakiety się traciły,
    > ale tylko dzięki retransmisji na poziomie warstwy 1 miałeś połączenie.
    > Taki pakiet TCP nie zdążył wypaść (a to pewnie monitorowały terminale),
    > ale pod spodem pewnie było kilkanaście prób retransmisji.

    Muszę zobaczyć do materiałów.
    Najczęściej kładło się AP-Switch a do niego albo wiele AP albo tylko
    szeroko rozmieszczone anteny na długich kablach. AP-Switche dogadywały
    się między sobą.
    Był to sprzęt m.in. Motoroli, Cisco (tego prawdziwego) i Symbola.
    Niestety, nie programowałem tego. Natomiast testery sieci wykazywały
    albo zupełny brak zgubionych ramek, albo na poziomie pojedynczych.
    Natomiast nie wiem, co przełączało - czy sieć wymuszała, czy klient.
    Ja zajmowałem się pomiarami sygnału, programowaniem czytników cen dla
    klientów na halach sklepowych i programowaniem terminali oraz drukarek
    mobilnych dla obsługi.

    > W meshu klient jest sterowany. Przy jednakowej sile sygnału ma się
    > połączyć z APkiem, który zapewnia np. mniej hopów, albo jest w danym
    > momencie mniej obciążony transferem (a niekoniecznie jest najsilniejszy
    > sygnałem). W efekcie taki klient dostanie się do lekko słabszego
    > sygnałem APka, ale w danej chwili dającego większą przepustowość.

    > Bo oprócz wspieranie wprost standardu, producenci dodają swoje
    > "optymalizacje" i w efekcie mesh najlepiej działa "swój ze swoim", a nie
    > "swój z obcym" gdzie ograniczamy się tylko do komunikatów określonych w
    > IEEE

    Czyli analogicznie, jak w początkach 802.11n (802.11n draft).

    --
    Pozdrawiam.

    Adam