eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriarozszerzalnosc cieplna › Re: rozszerzalnosc cieplna
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!goblin1!goblin.
    stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.new
    s.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Subject: Re: rozszerzalnosc cieplna
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    References: <5d81ff1b$0$517$65785112@news.neostrada.pl>
    <qm11ac$iev$1$Bellini@news.chmurka.net>
    <_vUgF.204061$c%3.127576@fx13.ams1>
    <0...@g...com>
    <5d8493a3$0$17344$65785112@news.neostrada.pl>
    <3...@g...com>
    <5d84a4cf$0$17347$65785112@news.neostrada.pl>
    From: WM <c...@p...onet.pl>
    Date: Fri, 20 Sep 2019 12:39:28 +0200
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:60.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/60.9.0
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <5d84a4cf$0$17347$65785112@news.neostrada.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Language: pl
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 63
    Message-ID: <5d84ac62$0$17347$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.31.154.11
    X-Trace: 1568975970 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 17347 83.31.154.11:32830
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:43193
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2019-09-20 o 12:04, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Konrad Anikiel"  napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:3bbc571e-8765-4d22-b41a-1ff97793d88a@go
    oglegroups.com...
    > W dniu piątek, 20 września 2019 17:54:25 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
    >>> Ale wtedy pomyslodawca chcial obie ukosowac.
    >>> ale jesli dobrze licze, to na odcinku 500m trzeba sie liczyc z 40cm
    >>> roznicy przy 60C ... czy nie za duzo na taki styk ?
    >>> Bo cos mi chodzi po glowie, ze wlasnie z 500m gdzies widzialem ...
    >
    >
    >>> >Się rachuje tzw stress-free temperature, podgrzewa się szyny do >tej
    >>> >temperatury podczas układania i tyle.
    >>> >Oznacza to tyle że przez większość roku szyna jest fest >naciągnięta,
    >>> >a w typowe upały ma naprężenie ściskające które nie powinno
    >>> >przekroczyć krytycznego, ze względu na wyboczenie. >Oczywiście
    >>> >uwzględnia się tylko dostępne dane pogodowe, a kiedy przychodzi
    >>> >pięćsetletnia fala upałów (ostatnio co rok)- wtedy zaklina się
    >>> >deszcz.
    >>
    >>> To na prostej, a co z zakretami ? torowisko na tyle dobrze sie
    >>> "kotwiczy" na podsypce, ze nie przesuwa na boki ?
    >>
    >>> A podgrzewanie w czasie ukladania ... jedna szyne mozna, kilka tez,
    >>> ale wiecej to przeciez ostygnie wkrotce po ulozeniu.
    >>> Znow - te podklady jakos "kotwiczą", ze sie to nie przesunie ?
    >
    >> Nie kotwiczą tylko spawają bez końca. Na łuku (kolej nie ma zakrętów
    >> tylko łuki) się nie wyboczy, najwyżej promień łuku się zmieni o
    >> milimetr, nikt się nie przejmie.
    >
    > Czy aby na pewno - bo jak mam np 5 km prostej, potem łuk o 45 stopni,
    > potem znow 5 km prostej, i te proste beda sie chcialy skrocic o 4 metry ...
    >
    >> W praktyce to podgrzewanie często sprowadza się do odłożenia prac na
    >> dzień o odpowiednim nasłonecznieniu, kiedy szyna sama się nagrzeje do
    >> odpowiedniej temperatury.
    >> Ale zimą też trzeba tory kłaść-
    >
    > Zima, jesienia, wiosna - nie liczylbym, ze na drugi dzien bedzie znow 25 C.
    >
    >> wtedy kładą szynę na betonowych podkładach i puszczają przez taki
    >> odcinek prąd, aż się zrobi gorąca.
    >
    > No i zrobi sie goraca, wydluzy, przykrecamy do podkladow, odlaczamy
    > prad, idziemy grzac nastepny odcinek ... a w tym czasie poprzednie sie
    > kurcza ?
    >
    >> Przynajmniej Chinach. Inny kraj, pewnie inny obyczaj. Zależy od
    >> długości prostych odcinków, jak są krótkie to problem mniejszy.
    >
    > Nawiasem mowiac - to przy budowie drog obowiazuje rozporzadznie, ze
    > proste nie moga byc zbyt dlugie.
    > kilometr do dwoch.
    > I tak sie zastanawiam, o co chodzi ... chyba nie o rozszerzalnosc cieplna ?
    >

    Najlepiej gdy samo torowisko zapewnia najlepszą stateczność szyny.
    Takie rozwiązania z płyt betonowych (ballastless track) stosuje się np.
    w tunelach, bo nie wymagają obsługi.



    WM

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: