-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!goblin1!goblin.
stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.new
s.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Subject: Re: rozszerzalnosc cieplna
Newsgroups: pl.sci.inzynieria
References: <5d81ff1b$0$517$65785112@news.neostrada.pl>
<qm11ac$iev$1$Bellini@news.chmurka.net>
<_vUgF.204061$c%3.127576@fx13.ams1>
<0...@g...com>
<5d8493a3$0$17344$65785112@news.neostrada.pl>
<3...@g...com>
<5d84a4cf$0$17347$65785112@news.neostrada.pl>
From: WM <c...@p...onet.pl>
Date: Fri, 20 Sep 2019 12:39:28 +0200
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:60.0) Gecko/20100101
Thunderbird/60.9.0
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To: <5d84a4cf$0$17347$65785112@news.neostrada.pl>
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Language: pl
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 63
Message-ID: <5d84ac62$0$17347$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.31.154.11
X-Trace: 1568975970 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 17347 83.31.154.11:32830
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:43193
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2019-09-20 o 12:04, J.F. pisze:
> Użytkownik "Konrad Anikiel" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:3bbc571e-8765-4d22-b41a-1ff97793d88a@go
oglegroups.com...
> W dniu piątek, 20 września 2019 17:54:25 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
>>> Ale wtedy pomyslodawca chcial obie ukosowac.
>>> ale jesli dobrze licze, to na odcinku 500m trzeba sie liczyc z 40cm
>>> roznicy przy 60C ... czy nie za duzo na taki styk ?
>>> Bo cos mi chodzi po glowie, ze wlasnie z 500m gdzies widzialem ...
>
>
>>> >Się rachuje tzw stress-free temperature, podgrzewa się szyny do >tej
>>> >temperatury podczas układania i tyle.
>>> >Oznacza to tyle że przez większość roku szyna jest fest >naciągnięta,
>>> >a w typowe upały ma naprężenie ściskające które nie powinno
>>> >przekroczyć krytycznego, ze względu na wyboczenie. >Oczywiście
>>> >uwzględnia się tylko dostępne dane pogodowe, a kiedy przychodzi
>>> >pięćsetletnia fala upałów (ostatnio co rok)- wtedy zaklina się
>>> >deszcz.
>>
>>> To na prostej, a co z zakretami ? torowisko na tyle dobrze sie
>>> "kotwiczy" na podsypce, ze nie przesuwa na boki ?
>>
>>> A podgrzewanie w czasie ukladania ... jedna szyne mozna, kilka tez,
>>> ale wiecej to przeciez ostygnie wkrotce po ulozeniu.
>>> Znow - te podklady jakos "kotwiczą", ze sie to nie przesunie ?
>
>> Nie kotwiczą tylko spawają bez końca. Na łuku (kolej nie ma zakrętów
>> tylko łuki) się nie wyboczy, najwyżej promień łuku się zmieni o
>> milimetr, nikt się nie przejmie.
>
> Czy aby na pewno - bo jak mam np 5 km prostej, potem łuk o 45 stopni,
> potem znow 5 km prostej, i te proste beda sie chcialy skrocic o 4 metry ...
>
>> W praktyce to podgrzewanie często sprowadza się do odłożenia prac na
>> dzień o odpowiednim nasłonecznieniu, kiedy szyna sama się nagrzeje do
>> odpowiedniej temperatury.
>> Ale zimą też trzeba tory kłaść-
>
> Zima, jesienia, wiosna - nie liczylbym, ze na drugi dzien bedzie znow 25 C.
>
>> wtedy kładą szynę na betonowych podkładach i puszczają przez taki
>> odcinek prąd, aż się zrobi gorąca.
>
> No i zrobi sie goraca, wydluzy, przykrecamy do podkladow, odlaczamy
> prad, idziemy grzac nastepny odcinek ... a w tym czasie poprzednie sie
> kurcza ?
>
>> Przynajmniej Chinach. Inny kraj, pewnie inny obyczaj. Zależy od
>> długości prostych odcinków, jak są krótkie to problem mniejszy.
>
> Nawiasem mowiac - to przy budowie drog obowiazuje rozporzadznie, ze
> proste nie moga byc zbyt dlugie.
> kilometr do dwoch.
> I tak sie zastanawiam, o co chodzi ... chyba nie o rozszerzalnosc cieplna ?
>
Najlepiej gdy samo torowisko zapewnia najlepszą stateczność szyny.
Takie rozwiązania z płyt betonowych (ballastless track) stosuje się np.
w tunelach, bo nie wymagają obsługi.
WM
Następne wpisy z tego wątku
- 20.09.19 12:58 J.F.
- 20.09.19 13:45 Konrad Anikiel
- 20.09.19 14:09 Robert Wańkowski
- 20.09.19 14:44 WM
- 20.09.19 14:59 Konrad Anikiel
- 20.09.19 14:57 J.F.
- 20.09.19 15:08 Konrad Anikiel
Najnowsze wątki z tej grupy
- Metrologia
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Vitruvian Man - parts 1-6
- Komin do wiaty
- Ryby i kawitacja
- Ekspres do kawy i glony
- popcorn polymer
- Manualny wtrysk paliwa...
- Szafka
- Domowy koncentrator tlenu
- Od słoika po rakiety
- Rewolucja
- Synchronizacja zegarów miejskich w XIX wieku
- Zbieraczka do wkrętów lub gwoździ
Najnowsze wątki
- 2024-05-16 Samo rozładowywanie baterii trakcyjnej w elektryku.
- 2024-05-16 Warszawa => Senior PHP Developer (Symfony) <=
- 2024-05-16 Warszawa => Interactive/Experience Designer <=
- 2024-05-16 Wrocław => Consultant/Implementer Comarch ERP XL <=
- 2024-05-16 Zabrze => Junior HelpDesk <=
- 2024-05-16 Warszawa => Technical Lead ( (Java Background)) <=
- 2024-05-16 Szczecin => Senior DevOps Engineer <=
- 2024-05-16 Szczecin => Starszy inżynier oprogramowania (Rust) <=
- 2024-05-16 Śledztwo bodnatury "jak wyrok"? ["likwidator" Polskiego Radia donosi]
- 2024-05-16 Citi... zmiany warunków umowy o kartę kredytową Citibank?
- 2024-05-16 prawo jazdy z Nepalu
- 2024-05-15 Mini Netykieta polskich grup i list dyskusyjnych
- 2024-05-15 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-05-15 Millenium czyli DEBILE bankowości
- 2024-05-15 Warszawa => Frontend Developer - React <=