eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriarozszerzalnosc cieplna › Re: rozszerzalnosc cieplna
  • Data: 2019-09-20 12:58:08
    Temat: Re: rozszerzalnosc cieplna
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "Konrad Anikiel" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:a4746036-700a-4c69-98e1-f26dae49b3af@go
    oglegroups.com...
    W dniu piątek, 20 września 2019 19:07:17 UTC+9 użytkownik J.F.
    napisał:
    >> >Nie kotwiczą tylko spawają bez końca. Na łuku (kolej nie ma
    >> >zakrętów
    >> >tylko łuki) się nie wyboczy, najwyżej promień łuku się zmieni o
    >> >milimetr, nikt się nie przejmie.
    >
    >> Czy aby na pewno - bo jak mam np 5 km prostej, potem łuk o 45
    >> stopni,
    >> potem znow 5 km prostej, i te proste beda sie chcialy skrocic o 4
    >> metry ...

    >Eksperyment myślowy. Ty chcesz pociągnąć linę o 4 metry do siebie, ja
    >też chcę o 4 metry do siebie. Jesteśmy tak samo silni. O ile metrów
    >przesunie się lina?

    A to zalezy kto ma lepsze buty :-)

    Ale łuk jest na torze. Wiec nie ciagniemy w ta sama strone.

    >> >W praktyce to podgrzewanie często sprowadza się do odłożenia prac
    >> >na
    >> >dzień o odpowiednim nasłonecznieniu, kiedy szyna sama się nagrzeje
    >> >do
    >> >odpowiedniej temperatury.
    >> >Ale zimą też trzeba tory kłaść-
    >
    >> Zima, jesienia, wiosna - nie liczylbym, ze na drugi dzien bedzie
    >> znow
    >> 25 C.

    >No więc oni też nie liczą, ale próbują się wstrzelić tak żeby jak
    >najmniej trzeba było grzać.

    No coz, moze tak sie udaje, zeby zaplanowac prace na lato ... ale co
    potem - ludzi zwolnic ?

    >> >wtedy kładą szynę na betonowych podkładach i puszczają przez taki
    >> >odcinek prąd, aż się zrobi gorąca.
    >
    >> No i zrobi sie goraca, wydluzy, przykrecamy do podkladow, odlaczamy
    >> prad, idziemy grzac nastepny odcinek ... a w tym czasie poprzednie
    >> sie
    >> kurcza ?

    >No więc ten ostatni trzeba podgrzać bardziej, żeby skompensować to
    >ochłodzenie poprzednich.

    Za bardzo pewnie nie mozna, bo sie szyna rozhartuje czy cos tam.

    >Albo grzać ileś tam kilometrów, aż spawacze dojdą do następnego łuku.

    Ale to moze duzo mocy wymagac.

    >> Nawiasem mowiac - to przy budowie drog obowiazuje rozporzadznie, ze
    >> proste nie moga byc zbyt dlugie.
    >> kilometr do dwoch.
    >> I tak sie zastanawiam, o co chodzi ... chyba nie o rozszerzalnosc
    >> cieplna ?

    >Żeby aunonomiczne samochody nie miały za łatwo.

    Jak minister to pisal, to autonomiczne samochody sie nie snily.
    No chyba, ze chcial utrudnic ludziom - co sie beda wyprzedzali, to
    niebezpieczne ...

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: