-
Data: 2019-09-20 12:58:08
Temat: Re: rozszerzalnosc cieplna
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Użytkownik "Konrad Anikiel" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:a4746036-700a-4c69-98e1-f26dae49b3af@go
oglegroups.com...
W dniu piątek, 20 września 2019 19:07:17 UTC+9 użytkownik J.F.
napisał:
>> >Nie kotwiczą tylko spawają bez końca. Na łuku (kolej nie ma
>> >zakrętów
>> >tylko łuki) się nie wyboczy, najwyżej promień łuku się zmieni o
>> >milimetr, nikt się nie przejmie.
>
>> Czy aby na pewno - bo jak mam np 5 km prostej, potem łuk o 45
>> stopni,
>> potem znow 5 km prostej, i te proste beda sie chcialy skrocic o 4
>> metry ...
>Eksperyment myślowy. Ty chcesz pociągnąć linę o 4 metry do siebie, ja
>też chcę o 4 metry do siebie. Jesteśmy tak samo silni. O ile metrów
>przesunie się lina?
A to zalezy kto ma lepsze buty :-)
Ale łuk jest na torze. Wiec nie ciagniemy w ta sama strone.
>> >W praktyce to podgrzewanie często sprowadza się do odłożenia prac
>> >na
>> >dzień o odpowiednim nasłonecznieniu, kiedy szyna sama się nagrzeje
>> >do
>> >odpowiedniej temperatury.
>> >Ale zimą też trzeba tory kłaść-
>
>> Zima, jesienia, wiosna - nie liczylbym, ze na drugi dzien bedzie
>> znow
>> 25 C.
>No więc oni też nie liczą, ale próbują się wstrzelić tak żeby jak
>najmniej trzeba było grzać.
No coz, moze tak sie udaje, zeby zaplanowac prace na lato ... ale co
potem - ludzi zwolnic ?
>> >wtedy kładą szynę na betonowych podkładach i puszczają przez taki
>> >odcinek prąd, aż się zrobi gorąca.
>
>> No i zrobi sie goraca, wydluzy, przykrecamy do podkladow, odlaczamy
>> prad, idziemy grzac nastepny odcinek ... a w tym czasie poprzednie
>> sie
>> kurcza ?
>No więc ten ostatni trzeba podgrzać bardziej, żeby skompensować to
>ochłodzenie poprzednich.
Za bardzo pewnie nie mozna, bo sie szyna rozhartuje czy cos tam.
>Albo grzać ileś tam kilometrów, aż spawacze dojdą do następnego łuku.
Ale to moze duzo mocy wymagac.
>> Nawiasem mowiac - to przy budowie drog obowiazuje rozporzadznie, ze
>> proste nie moga byc zbyt dlugie.
>> kilometr do dwoch.
>> I tak sie zastanawiam, o co chodzi ... chyba nie o rozszerzalnosc
>> cieplna ?
>Żeby aunonomiczne samochody nie miały za łatwo.
Jak minister to pisal, to autonomiczne samochody sie nie snily.
No chyba, ze chcial utrudnic ludziom - co sie beda wyprzedzali, to
niebezpieczne ...
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 20.09.19 13:45 Konrad Anikiel
- 20.09.19 14:09 Robert Wańkowski
- 20.09.19 14:44 WM
- 20.09.19 14:59 Konrad Anikiel
- 20.09.19 14:57 J.F.
- 20.09.19 15:08 Konrad Anikiel
Najnowsze wątki z tej grupy
- Komin do wiaty
- Ryby i kawitacja
- Ekspres do kawy i glony
- popcorn polymer
- Manualny wtrysk paliwa...
- Szafka
- Domowy koncentrator tlenu
- Od słoika po rakiety
- Rewolucja
- Synchronizacja zegarów miejskich w XIX wieku
- Zbieraczka do wkrętów lub gwoździ
- Malowanie roweru dzisiaj
- Telefoniczna kopiarka kluczy
- Awaria rury
- Prawo do naprawy
Najnowsze wątki
- 2024-05-09 Chess
- 2024-05-09 Vitruvian Man - parts 7-11a
- 2024-05-09 Drukara laserowa
- 2024-05-09 Chess
- 2024-05-09 sedzia Szmydt
- 2024-05-09 Chess
- 2024-05-09 [newbie] Jaki multimetr za 2-4 stówy?
- 2024-05-09 Chcą poł. tunelem Europę z Afryką - 27km za 6GEUR
- 2024-05-09 Gorzów Wielkopolski => Konsultant/Wdrożeniowiec Comarch ERP XL <=
- 2024-05-09 Kraków => Senior PHP Developer (Symfony) <=
- 2024-05-09 Vitruvian Man - parts 7-11a
- 2024-05-09 Vitruvian Man - parts 7-11a
- 2024-05-09 Chess
- 2024-05-09 Vitruvian Man - parts 7-11a
- 2024-05-09 szafka sieciowa