eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriarozszerzalnosc cieplna › Re: rozszerzalnosc cieplna
  • Data: 2019-09-20 13:45:53
    Temat: Re: rozszerzalnosc cieplna
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu piątek, 20 września 2019 20:00:54 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
    > Użytkownik "Konrad Anikiel" napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:a4746036-700a-4c69-98e1-f26dae49b3af@go
    oglegroups.com...
    > W dniu piątek, 20 września 2019 19:07:17 UTC+9 użytkownik J.F.
    > napisał:
    > >> >Nie kotwiczą tylko spawają bez końca. Na łuku (kolej nie ma
    > >> >zakrętów
    > >> >tylko łuki) się nie wyboczy, najwyżej promień łuku się zmieni o
    > >> >milimetr, nikt się nie przejmie.
    > >
    > >> Czy aby na pewno - bo jak mam np 5 km prostej, potem łuk o 45
    > >> stopni,
    > >> potem znow 5 km prostej, i te proste beda sie chcialy skrocic o 4
    > >> metry ...
    >
    > >Eksperyment myślowy. Ty chcesz pociągnąć linę o 4 metry do siebie, ja
    > >też chcę o 4 metry do siebie. Jesteśmy tak samo silni. O ile metrów
    > >przesunie się lina?
    >
    > A to zalezy kto ma lepsze buty :-)
    >
    > Ale łuk jest na torze. Wiec nie ciagniemy w ta sama strone.

    Skup się na linie, do torów jeszcze dojdziemy. Buty te same. Ciągniemy w przeciwnych
    kierunkach, tak samo.

    >
    > >> >W praktyce to podgrzewanie często sprowadza się do odłożenia prac
    > >> >na
    > >> >dzień o odpowiednim nasłonecznieniu, kiedy szyna sama się nagrzeje
    > >> >do
    > >> >odpowiedniej temperatury.
    > >> >Ale zimą też trzeba tory kłaść-
    > >
    > >> Zima, jesienia, wiosna - nie liczylbym, ze na drugi dzien bedzie
    > >> znow
    > >> 25 C.
    >
    > >No więc oni też nie liczą, ale próbują się wstrzelić tak żeby jak
    > >najmniej trzeba było grzać.
    >
    > No coz, moze tak sie udaje, zeby zaplanowac prace na lato ... ale co
    > potem - ludzi zwolnic ?

    Potem można przez całą zimę wieszać trakcję.

    >
    > >> >wtedy kładą szynę na betonowych podkładach i puszczają przez taki
    > >> >odcinek prąd, aż się zrobi gorąca.
    > >
    > >> No i zrobi sie goraca, wydluzy, przykrecamy do podkladow, odlaczamy
    > >> prad, idziemy grzac nastepny odcinek ... a w tym czasie poprzednie
    > >> sie
    > >> kurcza ?
    >
    > >No więc ten ostatni trzeba podgrzać bardziej, żeby skompensować to
    > >ochłodzenie poprzednich.
    >
    > Za bardzo pewnie nie mozna, bo sie szyna rozhartuje czy cos tam.

    To dosyć szczególny gatunek stali. Nie hartuje się, prawie nie rdzewieje, pęknięcia
    zmęczeniowe nie propagują, czary mary.

    >
    > >Albo grzać ileś tam kilometrów, aż spawacze dojdą do następnego łuku.
    >
    > Ale to moze duzo mocy wymagac.

    No to co?

    >
    > >> Nawiasem mowiac - to przy budowie drog obowiazuje rozporzadznie, ze
    > >> proste nie moga byc zbyt dlugie.
    > >> kilometr do dwoch.
    > >> I tak sie zastanawiam, o co chodzi ... chyba nie o rozszerzalnosc
    > >> cieplna ?
    >
    > >Żeby aunonomiczne samochody nie miały za łatwo.
    >
    > Jak minister to pisal, to autonomiczne samochody sie nie snily.
    > No chyba, ze chcial utrudnic ludziom - co sie beda wyprzedzali, to
    > niebezpieczne ...

    Minister to raczej nie wiedział po co to. Specjaliści coś tam mamrotali o znużeniu,
    monotonii, takie tam pierdy.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: