eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriarozszerzalnosc cieplna › Re: rozszerzalnosc cieplna
  • X-Received: by 2002:a0d:db42:: with SMTP id d63mr12349063ywe.227.1568979953385; Fri,
    20 Sep 2019 04:45:53 -0700 (PDT)
    X-Received: by 2002:a0d:db42:: with SMTP id d63mr12349063ywe.227.1568979953385; Fri,
    20 Sep 2019 04:45:53 -0700 (PDT)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!news2.arglkargh.de!news.mixmin.net!proxad.net!feeder1-2.p
    roxad.net!209.85.160.216.MISMATCH!o24no2907860qtl.0!news-out.google.com!q23ni93
    3qtl.1!nntp.google.com!o24no2907855qtl.0!postnews.google.com!glegroupsg2000goo.
    googlegroups.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Date: Fri, 20 Sep 2019 04:45:53 -0700 (PDT)
    In-Reply-To: <5d84b164$0$510$65785112@news.neostrada.pl>
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=121.160.223.252;
    posting-account=s_knbgoAAABnjazG523hnYRJDlH9qW0F
    NNTP-Posting-Host: 121.160.223.252
    References: <5d81ff1b$0$517$65785112@news.neostrada.pl>
    <qm11ac$iev$1$Bellini@news.chmurka.net>
    <_vUgF.204061$c%3.127576@fx13.ams1>
    <0...@g...com>
    <5d8493a3$0$17344$65785112@news.neostrada.pl>
    <3...@g...com>
    <5d84a4cf$0$17347$65785112@news.neostrada.pl>
    <a...@g...com>
    <5d84b164$0$510$65785112@news.neostrada.pl>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <6...@g...com>
    Subject: Re: rozszerzalnosc cieplna
    From: Konrad Anikiel <a...@g...com>
    Injection-Date: Fri, 20 Sep 2019 11:45:53 +0000
    Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:43195
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu piątek, 20 września 2019 20:00:54 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
    > Użytkownik "Konrad Anikiel" napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:a4746036-700a-4c69-98e1-f26dae49b3af@go
    oglegroups.com...
    > W dniu piątek, 20 września 2019 19:07:17 UTC+9 użytkownik J.F.
    > napisał:
    > >> >Nie kotwiczą tylko spawają bez końca. Na łuku (kolej nie ma
    > >> >zakrętów
    > >> >tylko łuki) się nie wyboczy, najwyżej promień łuku się zmieni o
    > >> >milimetr, nikt się nie przejmie.
    > >
    > >> Czy aby na pewno - bo jak mam np 5 km prostej, potem łuk o 45
    > >> stopni,
    > >> potem znow 5 km prostej, i te proste beda sie chcialy skrocic o 4
    > >> metry ...
    >
    > >Eksperyment myślowy. Ty chcesz pociągnąć linę o 4 metry do siebie, ja
    > >też chcę o 4 metry do siebie. Jesteśmy tak samo silni. O ile metrów
    > >przesunie się lina?
    >
    > A to zalezy kto ma lepsze buty :-)
    >
    > Ale łuk jest na torze. Wiec nie ciagniemy w ta sama strone.

    Skup się na linie, do torów jeszcze dojdziemy. Buty te same. Ciągniemy w przeciwnych
    kierunkach, tak samo.

    >
    > >> >W praktyce to podgrzewanie często sprowadza się do odłożenia prac
    > >> >na
    > >> >dzień o odpowiednim nasłonecznieniu, kiedy szyna sama się nagrzeje
    > >> >do
    > >> >odpowiedniej temperatury.
    > >> >Ale zimą też trzeba tory kłaść-
    > >
    > >> Zima, jesienia, wiosna - nie liczylbym, ze na drugi dzien bedzie
    > >> znow
    > >> 25 C.
    >
    > >No więc oni też nie liczą, ale próbują się wstrzelić tak żeby jak
    > >najmniej trzeba było grzać.
    >
    > No coz, moze tak sie udaje, zeby zaplanowac prace na lato ... ale co
    > potem - ludzi zwolnic ?

    Potem można przez całą zimę wieszać trakcję.

    >
    > >> >wtedy kładą szynę na betonowych podkładach i puszczają przez taki
    > >> >odcinek prąd, aż się zrobi gorąca.
    > >
    > >> No i zrobi sie goraca, wydluzy, przykrecamy do podkladow, odlaczamy
    > >> prad, idziemy grzac nastepny odcinek ... a w tym czasie poprzednie
    > >> sie
    > >> kurcza ?
    >
    > >No więc ten ostatni trzeba podgrzać bardziej, żeby skompensować to
    > >ochłodzenie poprzednich.
    >
    > Za bardzo pewnie nie mozna, bo sie szyna rozhartuje czy cos tam.

    To dosyć szczególny gatunek stali. Nie hartuje się, prawie nie rdzewieje, pęknięcia
    zmęczeniowe nie propagują, czary mary.

    >
    > >Albo grzać ileś tam kilometrów, aż spawacze dojdą do następnego łuku.
    >
    > Ale to moze duzo mocy wymagac.

    No to co?

    >
    > >> Nawiasem mowiac - to przy budowie drog obowiazuje rozporzadznie, ze
    > >> proste nie moga byc zbyt dlugie.
    > >> kilometr do dwoch.
    > >> I tak sie zastanawiam, o co chodzi ... chyba nie o rozszerzalnosc
    > >> cieplna ?
    >
    > >Żeby aunonomiczne samochody nie miały za łatwo.
    >
    > Jak minister to pisal, to autonomiczne samochody sie nie snily.
    > No chyba, ze chcial utrudnic ludziom - co sie beda wyprzedzali, to
    > niebezpieczne ...

    Minister to raczej nie wiedział po co to. Specjaliści coś tam mamrotali o znużeniu,
    monotonii, takie tam pierdy.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: