eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriarozszerzalnosc cieplna › Re: rozszerzalnosc cieplna
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!goblin2!goblin1!goblin.st
    u.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.
    neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    References: <5d81ff1b$0$517$65785112@news.neostrada.pl>
    <qm11ac$iev$1$Bellini@news.chmurka.net>
    <_vUgF.204061$c%3.127576@fx13.ams1>
    <0...@g...com>
    <5d8493a3$0$17344$65785112@news.neostrada.pl>
    <3...@g...com>
    <5d84a4cf$0$17347$65785112@news.neostrada.pl>
    <a...@g...com>
    <5d84b164$0$510$65785112@news.neostrada.pl>
    <6...@g...com>
    In-Reply-To: <6...@g...com>
    Subject: Re: rozszerzalnosc cieplna
    Date: Fri, 20 Sep 2019 14:57:18 +0200
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
    Lines: 58
    Message-ID: <5d84cd53$0$520$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.26.96.217
    X-Trace: 1568984403 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 520 83.26.96.217:64901
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:43199
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Konrad Anikiel" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:6b41b2e1-b16e-4d40-8830-52c51f77198f@go
    oglegroups.com...
    W dniu piątek, 20 września 2019 20:00:54 UTC+9 użytkownik J.F.
    napisał:
    > Użytkownik "Konrad Anikiel" napisał w wiadomości grup
    >> >> >Nie kotwiczą tylko spawają bez końca. Na łuku (kolej nie ma
    >> >> >zakrętów
    >> >> >tylko łuki) się nie wyboczy, najwyżej promień łuku się zmieni o
    >> >> >milimetr, nikt się nie przejmie.
    > >
    >> >> Czy aby na pewno - bo jak mam np 5 km prostej, potem łuk o 45
    >> >> stopni,
    >> >> potem znow 5 km prostej, i te proste beda sie chcialy skrocic o
    >> >> 4
    >> >> metry ...
    >
    >> >Eksperyment myślowy. Ty chcesz pociągnąć linę o 4 metry do siebie,
    >> >ja
    >> >też chcę o 4 metry do siebie. Jesteśmy tak samo silni. O ile
    >> >metrów
    >> >przesunie się lina?
    >
    >> Ale łuk jest na torze. Wiec nie ciagniemy w ta sama strone.

    >Skup się na linie, do torów jeszcze dojdziemy. Buty te same.
    >Ciągniemy w przeciwnych kierunkach, tak samo.

    Ale lina w luk ulozona ! Prosta jest nieinteresujaca.

    A moze i jest - tu sie obliczenie WM przyda - na prostej lina czy
    szyna sie rozciagnie, i sila bedzie ... nie taka znow mala, ale jednak
    ograniczona.
    Trzeba dobrze konce zakotwiczyc, albo systematycznie na calej trasie.

    Bo tarcie chyba nie starczy.

    >> >No więc ten ostatni trzeba podgrzać bardziej, żeby skompensować to
    >> >ochłodzenie poprzednich.
    >> Za bardzo pewnie nie mozna, bo sie szyna rozhartuje czy cos tam.
    >To dosyć szczególny gatunek stali. Nie hartuje się, prawie nie
    >rdzewieje, pęknięcia zmęczeniowe nie propagują, czary mary.

    I wysoka temperatura mu nie szkodzi ?

    Rdza ... faktycznie slabo rdzewieje, ale czy podobnie nie rdzewieja
    pospolite stale - ale w grubym kawalku ?

    >> >Albo grzać ileś tam kilometrów, aż spawacze dojdą do następnego
    >> >łuku.
    >> Ale to moze duzo mocy wymagac.
    >No to co?

    No to moze tej mocy zabraknac ... i trzeba sprowadzac wiele
    generatorow.
    Nie lepiej dylatacje zastosowac ?

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: