  • Data: 2010-09-09 17:07:24
    Temat: Re: rzadkie dane do układu równań liniowych
    Od: bartekltg <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 9 Wrz, 18:46, Mariusz Marszałkowski <m...@g...com> wrote:

    > Chyba mam coś na półce, mógłbym zobaczyć, ale szukam
    > tylko jednej prostej informacji: czy się da czy nie, bo jak
    > nie to inne rozwiązanie.

    Dać się da. Tylko ile to czasu zajmie;)

    > Przyspieszy ale za mało.

    A skąd to przypuszczenie, ze przyszpieszy?

    Dlaczego mowisz, ze za malo? Juz testowane?

    > A jakby... wektor miał długość 10^6 i miał tylko 4 części
    > po 250tys elementów i w każdej części tylko jedna jedynka i
    > reszta zer? Jakby nie patrzeć też trzeba znaleźć milion
    > parametrów, ale dane są cholernie rzadkie?

    I 10^8 takich wektorkow. To tylko 1600MB danych.
    Sprawdz jak szybko proponowana metoda zbiegnie.

    Do testowania jakosci przyblizenia mozesz uzyc zaleznosci
    A' (Ax-b)=0. Iloczyny skalarne i mnozenia macierzy * e_i
    są blyskawiczne.

    pozdr
    bartekltg