eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodysamoczynne przyspieszanie › Re: samoczynne przyspieszanie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neost
    rada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: samoczynne przyspieszanie
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.84pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <1...@m...org>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <nju176h847se$.dlg@myjk.org> <n3joj9$8oj$1@usenet.news.interia.pl>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <565f3a88$0$22841$65785112@news.neostrada.pl>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <56602f20$0$22831$65785112@news.neostrada.pl>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <n3u0cn$jq4$1@node1.news.atman.pl>
    <5662caee$0$703$65785112@news.neostrada.pl>
    <n3upvq$3ob$1@node2.news.atman.pl>
    <56636e43$0$699$65785112@news.neostrada.pl>
    <dxt00inepvud.pw6d2m1jpau3$.dlg@40tude.net>
    <5664c188$0$646$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Mon, 7 Dec 2015 23:06:25 +0100
    Message-ID: <1vqfnf527l0sb.b6fcxeql0zsl$.dlg@40tude.net>
    Lines: 84
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 89-77-179-152.dynamic.chello.pl
    X-Trace: 1449525986 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 22830 89.77.179.152:1787
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2573557
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Mon, 7 Dec 2015 00:19:08 +0100, yabba napisał(a):

    >> Efekty słabsze, ale nadal hamulec pewnie się zablokuje przy użyciu
    >> odpowiednio większej siły na pedale.
    >> Do takiego zgrzania hamulców że prawie przestają hamować to jeszcze kawał
    >> drogi.
    >
    > Przy drugim hamowaniu ABS stukał coraz rzadziej. Ciekawe czy przy trzecim
    > hamowaniu w ogóle by się odezwał? Już nie sprawdzałem trzeciego hamowania.

    No jeszcze można pedał docisnąć tak żeby fotel trzeszczał, bo siła
    hamowania idzie liniowo z siłą na pedale.
    Do tego jednak jak ABS przestaje pracować to hamulec nie ma siły żeby
    zablokować koła, ale mimo to nadal całkiem nieźle hamuje.

    Takie efekty żeby hamulec zdechł to miałem dopiero jak płyn się gotował
    tak, że go wywalało korkiem zbiorniczka :)

    >> Brzmi prawie jak to co może mieć na myśli pilot naciskający przycisk
    >> UCHOD,
    >> podczas pracy autopilota w trybie nawigacyjnym, którym zawsze w trybie
    >> lądowania mógł włączyć operację automatycznego poderwania samolotu do
    >> góry.
    >
    > Dla mnie było to mistrzostwo świata, jak o tym czytałem, w przyjmowaniu
    > bzdurnych założeń przez projektantów samolotu. Uzależnili działanie funkcji,
    > można powiedzieć ewakuacyjnej, od prawidłowego działania ILS-a na lotnisku i
    > w samolocie.
    > Nie wiem czy to założenie uprościło im projektowanie elektroniki czy był to
    > zwykły brak przezorności.

    No taka chyba radziecka ergonomia.
    Pracuję czasem przy radzieckiej tokarce, to jakoś mnie ten UCHOD nie
    zdziwił aż tak bardzo.


    > Kiedyś czytałem o wypadku maszyny "zachodniej" i tam też były podobne
    > niekonsekwencje w działaniu elektroniki. To było coś w stylu, że ciągu
    > silników nie można było dać po prostu na maksimum, ale najpierw należało
    > ciąg zmniejszyć do minimum, wyłączyć autopilota, i dopiero pchnąć na
    > maksimum.

    Ciekawe z czego to wynikało.

    Bo z takich dziwnych rzeczy to czytałem o tłokowych silnikach i zmiennym
    kącie natarcia śmigła, gdzie pchając do przodu manetkę samolot na chwilę
    tracił ciąg, bo ustawiał na chwilę śmigło w zerowy kąt natarcia żeby silnik
    nabrał obroty. Jakieś tam spadły dzięki tej własności.

    >>>>> Nie dowiemy się przyczyny, bez przebadania dokładnie tej wersji Lexusa.
    >>>>
    >>>> A wtedy pewnie się okaże, że pedał się zablokował i kierownik
    >>>> spanikował.
    >>>
    >>> Dywanik się przesunął?
    >>
    >> No to jest chyba mimo wszystko najczęstsza przyczyna tych samochodów co to
    >> się wymykają spod kontroli.
    >
    > Z opowiadań rodziny i znajomych słyszałem jeszcze o przypadkach utraty
    > panowania nad pojazdem w przypadku ugrzęźnięcia nogi obutej w gumowce
    > pomiędzy pedałami w maluchu oraz o próbie prowadzenia Skody 100 bez fotela
    > kierowcy, siedząc tylko na skrzynce po jabłkach.

    Ja jeszcze słyszałem o zatarciu się linki w pancerzu.
    Wcisnąć się dało bo w nodze siły dużo, a sprężynka przy przepustnicy już
    nie dała rady tego cofnąć.
    No ale linki gazu to w ogóle prehistoria ;)

    >> Dawno dawno temu ludzie przekręcali kluczyk i silnik gasł, ale komuś
    >> przeszkadzało.
    >
    > Kluczyk? Fuj! Jakie to nienowoczesne!

    Można zrobić tak jak Suzuki.
    System jest bez kluczyka (nawet bez wtykania czegokolwiek - żadnych kart),
    ale jest normalna stacyjka tyle że z pokrętłem zamiast wtykanego kluczyka.

    Jak w samochodzie znajduje się pilot do samochodu to po prostu się to
    odblokowuje i normalnie przekręcając stacykę odblokowuje się kierownicę,
    włącza zapłon i rozrusznik.
    Wyłączyć też można zawsze po prostu przekręcając w drugą stronę.

    No ale nie ma fajnego przycisku start-stop.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: