  • 1. Data: 2015-11-29 19:54:54
    Temat: samoczynne przyspieszanie
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    https://youtu.be/EHCbJTLWi0g?t=9m14s

    Coś tam słyszałem o takich usterkach w zachodnim świecie - czy to mogło
    mieć miejsce na tym filmiku? Samochód przyspiesza, kierowca płacze...

    I czy wrzucenie na luz nie rozwiązałoby problemu?

    --
    Liwiusz

  • 2. Data: 2015-11-29 20:14:58
    Temat: Re: samoczynne przyspieszanie
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    > https://youtu.be/EHCbJTLWi0g?t=9m14s
    >
    > Coś tam słyszałem o takich usterkach w zachodnim świecie - czy to mogło
    > mieć miejsce na tym filmiku? Samochód przyspiesza, kierowca płacze...

    Płacze? Raczej pijany coś bełkocze.

    > I czy wrzucenie na luz nie rozwiązałoby problemu?

    Kierowca już był rozluźniony. Chyba, że masz na myśli położenie neutralne w
    skrzyni biegów.
    :))

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 3. Data: 2015-11-29 22:56:42
    Od: Baczek <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-11-29 o 19:54, Liwiusz pisze:

> [...]
    > mieć miejsce na tym filmiku? Samochód przyspiesza, kierowca płacze...
    >
    > I czy wrzucenie na luz nie rozwiązałoby problemu?

    Samoczynne przyspieszanie może wystąpić w przypadku awarii turbo, jak
    silnik spala olej z silnika.
    W powyższym przypadku wrzucenie na luz i wciśnięcie hamulca powinno
    zatrzymać samochód, chociaż silnik będzie wkręcał się coraz wyżej.
    Nie pomaga wtedy wyjęcie kluczyka.

    Nie jeździłem automatem, to nie wiem czy dźwignię podczas jazdy można
    przesuwać.

  • 4. Data: 2015-11-29 23:13:12
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-11-29 22:56, Baczek wrote:
    > Samoczynne przyspieszanie może wystąpić w przypadku awarii turbo, jak
    > silnik spala olej z silnika.

    A czy to spalanie daje dostatecznie duża moc aby silnik potrafił
    skutecznie napędzać samochód?

    Mi się co prawda nie rozbiegał po awarii turbo, ale mechanik kilka
    takich przypadków miał i twierdzi że silnik ma niewielką moc - na
    jalowym może go skutecznie uszkodzić bo kończy się smarowanie, ale
    podczas jazdy raczej wystarczy hamować do zera z wrzuconym biegiem, byle
    wysokim.

  • 5. Data: 2015-11-29 23:30:03
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 29 Nov 2015 22:56:42 +0100, Baczek

    > W powyższym przypadku wrzucenie na luz i wciśnięcie hamulca powinno
    > zatrzymać samochód, chociaż silnik będzie wkręcał się coraz wyżej.
    > Nie pomaga wtedy wyjęcie kluczyka.

    W automacie to już w zasadzie umarł w butach, uratować może upchnięcie
    kurtki w dolot (jeśli się wie gdzie się znajduje dolot, bo w kłębach dymu
    ciężko się go szuka). :P

    W manualu trzeba się zwyczajnie zatrzymać, zaciągnąć ręczy, jeszcze
    docisnąć nożny, wrzucić piątkę i strzelić ze sprzęgła. Trochę się tarcza
    przytrze, może nawet zerwie okładzinę -- ale zawsze lepsze to niż zatarty
    silnik z korbą na wierzchu... :P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 6. Data: 2015-11-30 23:08:09
    Od: PlaMa <m...@w...pel>

    W dniu 2015-11-29 o 20:14, yabba pisze:

    > Kierowca już był rozluźniony. Chyba, że masz na myśli położenie
    > neutralne w skrzyni biegów.
    > :))

    czy ja wiem... dźwięki jakie z siebie wydawał były dosyć nietypowe. Może
    miał udar albo coś?

  • 7. Data: 2015-11-30 23:18:11
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "PlaMa" <m...@w...pel> napisał w wiadomości

    > czy ja wiem... dźwięki jakie z siebie wydawał były dosyć nietypowe. Może
    > miał udar albo coś?

    Możesz mieć rację, że to pasuje też do nagłego zasłabnięcia. Za szybko
    oceniłem go jako pijanego.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 8. Data: 2015-12-01 01:34:14
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 29 Nov 2015 23:30:03 +0100, Myjk <m...@n...op.pl> wrote:
    > W automacie to już w zasadzie umarł w butach, uratować może
    upchnięcie

    ?? Wielokrotnie wrzucałem neutral podczas jazdy przy wcisnietym
    gazie (mitsubishi), jak najbardziej silnik był odłączany od napedu i
    zaczynał się wkręcać.

    --
    Marek

  • 9. Data: 2015-12-01 01:36:50
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 01 Dec 2015 01:34:14 +0100, Marek <f...@f...com> wrote:
    > ?? Wielokrotnie wrzucałem neutral podczas jazdy przy wcisnietym
    > gazie (mitsubishi), jak najbardziej silnik był odłączany od napedu
    > zaczynał się wkręcać.

    Dobra, teraz zalapalem kontekst.

    --
    Marek

  • 10. Data: 2015-12-01 08:18:53
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 01 Dec 2015 01:36:50 +0100, Marek

    > Dobra, teraz zalapalem kontekst.

    ;)

    Skoro jesteśmy już przy wyrzucaniu automatu na luz. Żadnych konsekwencji
    dla skrzyni to nie rodzi? Jaki to automat konkretnie i czy wszystkie można
    tak samo traktować?

    --
    Pozdor Myjk