eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodysamoczynne przyspieszanie › Re: samoczynne przyspieszanie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neost
    rada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <1...@m...org>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <nju176h847se$.dlg@myjk.org> <n3joj9$8oj$1@usenet.news.interia.pl>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <565f3a88$0$22841$65785112@news.neostrada.pl>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <56602f20$0$22831$65785112@news.neostrada.pl>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <n3u0cn$jq4$1@node1.news.atman.pl>
    <5662caee$0$703$65785112@news.neostrada.pl>
    <n3upvq$3ob$1@node2.news.atman.pl>
    <56636e43$0$699$65785112@news.neostrada.pl>
    <n3vspn$ijd$1@node1.news.atman.pl>
    <5664b966$0$660$65785112@news.neostrada.pl>
    <n437g9$ter$1@node1.news.atman.pl>
    <5665669d$0$688$65785112@news.neostrada.pl>
    <n444u3$alt$1@node2.news.atman.pl>
    <5665994d$0$652$65785112@news.neostrada.pl>
    <n44m9e$tls$1@node2.news.atman.pl>
    Subject: Re: samoczynne przyspieszanie
    Date: Tue, 8 Dec 2015 01:31:04 +0100
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6157
    X-Antivirus: avast! (VPS 151207-2, 07.12.2015), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Lines: 53
    Message-ID: <566623e3$0$22828$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 89-72-242-154.dynamic.chello.pl
    X-Trace: 1449534436 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 22828 89.72.242.154:2766
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2573560
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Shrek" <...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:n44m9e$tls$1@node2.news.atman.pl...
    > On 07.12.2015 15:39, yabba wrote:
    >
    >>>> W porównaniu ze skrzynią ręczną, wrażenie jest takie, że masz cały czas
    >>>> albo właczony bieg albo jedziesz na półsprzęgle. Silnik cały czas
    >>>> "ciagnie" kołami. Nawet na biegu jałowym. Jak mu za ciężko i samochód
    >>>> zwalnia, to redukuje biegi.
    >>>
    >>> Ja wiem jak się jeździ automatem.
    >>
    >> Pisałeś, że mało sie znasz na automatach.
    >
    > W sensie nie mam problemów z jazdą nimi (choć nie lubię, ale kilkanaście
    > tysi chyba nawinąłem), a nie bardzo analizowałem jak w środku wyglądają. Z
    > tym, ze dalej mi się nie wydaje, żeby silnik zapieradlał na maksymalnej
    > możliwej dawce paliwa (otwarta na oścież przepustnica), a samochód się
    > podtaczał jak to automat w korku. A nawet jeśli to problem rozwiązany;)

    Nasza dyskusja zaczęła się od tego, że prawdopodobnie trudniej zatrzymać
    samochód, który cały czas jest napędzany silnikiem z maksymalnie otwartą
    przepustnicą. Hamulce będą bardziej się grzały. Silnika się nie zdławić,
    ponieważ automat będzie redukował biegi. Teraz pytanie: co wystąpi pierwsze?
    Czy uda się najpierw zatrzymać samochód, czy najpierw zagotują się hamulce,
    czy jako pierwsza zagotuje się automatyczna skrzynia biegów?

    >
    >>> Przy zgaszonym to w sumie nic dziwnego;) My rozmawiamy o działającym:)
    >>
    >> Napisałem nieprecyzyjnie. Poprawiam się.
    >>
    >> Miałem Samarę z "ekonomizerem jazdy" - wskaźnikiem podciśnienia w
    >> kolektorze dolotowym. Przy zgaszonym silniku oraz na włączonym silniku
    >> przy pełnym otwarciu przepustnicy, wskaźnik opierał się na minimum skali.
    >
    > Dalej wydaj mi się to słaba teoria. W koncu hamowanie po bezpośrednim
    > bucie do rzadkości nie należy. A hamulce działają prawidłowo.

    W serwie hamulcowym masz zgromadzone podciśnienie na 2-3 hamowania. Kierowca
    Lexusa mógł przyhamować 2-3 razy, podciśnienie w serwie się skończyło, a
    nowe podciśnienie w serwie nie zostało wytworzone z powodu braku
    podciśnienia w kolektorze ssącym.

    Jak hamujesz po pełnym bucie, to masz w serwie zapas podciśnienia, a
    przepustnica jest już zamknięta. Podciśnienie w serwie może więc być
    uzupełniane
    na bieżąco z podciśnienia w kolektorze ssącym.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: