eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyseryjne kombi 4x4 z blokadą dyferencjału › Re: seryjne kombi 4x4 z blokadą dyferencjału
  • Data: 2015-11-29 16:41:45
    Temat: Re: seryjne kombi 4x4 z blokadą dyferencjału
    Od: Adam <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2015-11-29 o 01:27, RadoslawF pisze:
    > W dniu 2015-11-28 o 19:24, Tomasz Pyra pisze:
    >
    >>> czy było/jest produkowane kiedykolwiek auto w nadwoziu kombi z
    >>> mozliwoscia zablokowana wszystkich 4 kół jak w "rasowej" terenówce?
    >>
    >> A jaka to rasowa terenówka ma taką możliwość?
    >> Wszędzie są to raczej późniejsze modyfikacje.
    >>
    >> Szybki przegląd internetu i widzę jakieś specjalne wersje G-klasy i
    >> Unimoga.
    >>
    > G klasa raczej miała to w standardzie, Unimog to już ciężarówka.
    > Do tego jeszcze Nissan Patrol, Jeep, Defender i Discovery ale jako
    > opcja czyli nie we wszystkich egzemplarzach.
    > Do popularnych terenówek blokady można dokupić i dołożyć.
    >


    Nissan Patrol nie ma stałego napędu na 4. W żadnej wersji. Ma tylko
    dopinany przód i blokadę tylnego mostu.
    Jeepy miewały kilka rozwiązań, m.in. stały napęd na 4 koła (czyli
    posiadający środkowy dyfer), ale miewały też różne wersje dopinanych
    (sprzęgła mokre).
    Disco ma stały napęd, blokadę międzyosiową w zasadzie w standarcie
    (oprócz pierwszych wersji przed liftingiem Disco II).
    Można dołożyć blokadę tylnego oraz do przedniego mostu.
    Pajero II w wersji SuperSelect może ganiać z napędem na tył, lub ze
    stałym napędem na 4, lub na 4 z blokadą międzyosiową, lub dodatkowo z
    reduktorem (jak pozostałe). Miewają też blokady tylego mostu. Jest do
    kupienia też blokada przodu, ale dość skomplikowana ze względu na IFS -
    tam nie ma mostu.

    Coś mi kołacze, że któreś ze skandynawskich wersji albo Legacy 1 albo
    Forestera 1 miały blokady.

    W nowszych autkach jest emulacja blokad za pomocą ABS.
    Bardzo dobrze i skutecznie miał to zrobione Freelander 1 - jemu
    wystarczyła przyczepność pod dowolnym z kół, aby wyjechać z błota. A co
    dziwne, większość nowszych aut tak jeszcze nie potrafi.

    Ale z tym jest problem - nie nadaje się np. do targania przyczepy po
    śliskim - powoduje duże naprężenia w układzie napędowym oraz
    przegrzewanie hamulców.


    --
    Pozdrawiam.

    Adam

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: