  • Data: 2008-03-21 19:38:09
    Temat: Re: siec MESH - pytanie
    Od: "4est_pl" <4...@4...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Tak, można ustawić w zakresie -7 / +23 dBm, co pozwala w pasmie 5,4 GHz,
    > antenach o średnicy 2,7m kablu o stracie 2dB wypromieniować moc równa 1W
    > (30
    > dBm) EIRP - a więc tyle ile dopuszcza prawo. W radiolini ustawiamy wtedy
    > moc
    > nadajnika na -5 dBm. Na takich linkach realnie uzyskuje się zagregowana
    > przepływność na poziomie 120-170 Mbps w odległości 25-35 Km.

    ja to wszystko rozumiem, tylko nadal nie widze wiekszego sensu stosowania
    anteny z czasza 10 m ;)
    podajesz przedzial odleglosci z dokladnoscia do 10 km, w tym pasmie ta
    odleglosc nie stanowi drobiazgu, ktory mozna brac lub nie pod uwage ;)
    mowisz o przeplywnosciach 120 - 170 Mbps, na jakiej modulacji pracowal link
    ?

    Bilans dla w/w przesla nie wyglada fajnie...

    Zalozenia (E.I.R.P.=30dBm, dystans 35km):

    moc nadajnika: -7 dBm
    straty na torze kablowym: -2 dBm
    zysk anteny 2,4 m (nadawczej i odbiorczej) katalogowo w srodku pasma wynosi
    39,7 dBi, ja przyjmuje: +39 dBi
    straty w wolnej przestrzeni na dystansie 35 km wynosza -138 dBm,
    uwzgledniajac inne mamy okolo: 144 dBi
    poziom sygnalu na wejsciu odbiornika: -67 dBm
    pytalem o modulacje bo nie sadze ze pracuje na najwyzszej wiec czulosc
    oscyluje pewnie w granicach -72 dBm (+/- 2 dBm)

    W efekcie otrzymujemy link o kiepskim (okolo 5 dBm) marginesie/zapasie mocy
    :(
    Deszcz, sniezyca i mamy po sprawie.... O dostepnosci w skali roku juz nie
    wspomne ponad 5 dni w plecy :(
    Jako przeslo do transportu IP moze cos z tego wyjdzie, ale o TDMie IMHO
    mozna zapomniec...

    Wracajac do predkosci to chyba bez crypto bo to tez zjada pasmo... Nie wiem
    czemu mam wrazenie, ze wartosci przepustowosci czerpiesz tylko z tabelki...
    Gdyby ten sprzet byl taka rewelacja to rynek klasycznych linii radiowych
    PDH/SDH dawno juz by umarl, tymczasem ma sie calkie dobrze ;)

    Prosze nie brac mojej wypowiedzi jako najazdu na motorole lub ataku
    osobistego, po prostu praw fizyki nie mozna przeskoczyc ;)

    PS: jesli sie gdzies pomylilem przy przenoszeniu z exela to prosze nie
    strzelac - wartosci koncowe sa poprawne ^_^
    PS1: wracajac do kontroli to kazdy dobrze wie jak to wyglada w Polsce... jak
    tylko UKE za drzwi - Txpower w gore :lol: