  • Data: 2016-11-30 22:07:03
    Temat: Re: silnik krokowy - praca ze zrodla pradowego
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Skoro indukcyjność i rezystancja jest w przybliżeniu stała to można
    > odtworzyć z pamięci przebieg PWM sterowania stałoprądowego.

    To nie jest proste, przy zmianie kroku musisz jak najszybciej wcisnąc
    prąd w jakąs inną cewkę i odessać ze starej. To nie jest trywialne PWM,
    wymaga troche sprytu w sterowaniu. Przy pełnej prędkości podaje się
    pełne zasilanie na cewki bez zadnego PWM.

    > Sprawa się komplikuje jeśli chcemy mieć mikrokroki.

    Zależy ile ich trzeba. Dodatkowo mechnizmy ładowania cewek nie muszą nic
    wiedzieć o mikrokrokach, one widzą tylko polecenia naładowania albo
    wyładowania cewki i tyle.

    > Czy to są krokowce plus enkoder?

    Nie miałem w praktyce żadnego i się nie wypowiem praktycznie, ale
    dowiedzialem się przez przypadek że w jakiejś maszynie takie enkodery
    były wymogiem bezpieczeństwa, podpiete do osobnego układu. Krokowce
    gubią kroki przy udarach.

    > https://youtu.be/6YiPrytt_Ss?t=29m51s

    Jesteś pewny że to krokowe? Nie oglądałem całości ale tam nie pada takie
    słowo chyba.