  • Data: 2017-11-20 00:41:08
    Temat: Re: softstart dla zasilaczy impulsowych ?
    Od: "HF5BS" <h...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:out1m6$b9v$1@node2.news.atman.pl...

    > Pomysł może i dobry, ale nie w tym przypadku.
    > Opisałem to w postaci uproszczonej. Zabawa polega na tym, że tak naprawdę
    > układ już jest rozbudowany, ponieważ do załączenia jest dużo takich listew
    > po 10 zasilaczy.

    To faktycznie, jeszcze bardziej komplikuje sprawę, dla żartu, bo sama
    propozycja miała mieć znaczny pierwiastek żartu, To może np. przejściówka
    między gniazdkiem a wtyczką, z małym przekaźnikiem w środku, który odpalałby
    w losowym, lub w ustawianym indywidualnie czasie, może prosty układ, choćby
    najprostszy RC, ktory powodowałby złapanie przekaźnika z niewielkim
    opóźnieniem, innym dla każdej wtyczki. A rozmiarami taki, że zmieściłby się
    w przejściówce. To tak tyle zabawy w komplikowaniu sobie prostych rzeczy :)
    Listwa była by jak dawniej, a rzecz mogła by zadziałać.
    Hm... Czy zasilacze te załapują już przy 110V? Miałbym inny, komplikujący :)
    życie pomysł - w stanie spoczynku po 2 zasilacze stroną pierwotną w szereg,
    jak już załapią, szybki przekaźnik zapiąłby je szybko, zanim kondzioł w
    filtrze by się rozładował, po bożemu na 230V. Pozostało by rozwiązać
    problem - co w przypadku, gdy jeden z zasilaczy padnie? Hm... Choć może samo
    się rozwiąże przez przekaźnik przełączający z szeregu na równolegle,
    najwyżej drugi zasilacz z uszkodzonego obwodu odpali nieco później?
    Przekaźnik z podtrzymaniem, dopóki działa choć jeden z zasilaczy.

    > I te listwy są załączane właśnie sekwencyjnie wg. twojej koncepcji - ale
    > załączanie każdego gniazdka w tej listwie osobno już odpada, bo by tego
    > było za dużo. Dlatego muszą one być pogrupowane po 10.

    Rozumiem, cóż, czasem nie ma wyboru i albo ma się problem, albo nie ma się
    zasilania (i ma się większy problem).
    Jako, że ostatnio jakby trochę się nudzę, to sobie postanowiłem
    pokombinować. Może na takie dictum, co u ciebie, wymyślę coś bardziej
    skomplikowanego? :)
    Przepraszam, że na razie zbyt mało to skomplikowałem, mam nadzieję, że jak
    już coś ustalisz i wprowadzisz, to będziesz miał fajne i niezawodne
    rozwiązanie :)
    Najlepszego :)

    --
    Psy kochają przyjaciół i gryzą wrogów,