  • 31. Data: 2012-10-13 15:39:43
    Temat: Re: sortowanie
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2012-10-13 15:36, Edek Pienkowski pisze:

    > Podkreślić powyżej dwa przykłady ;)?

    Gannta
    peephole
    :>

    Ale nadal nie wiem, jak to się ma do algorytmów.
    Wykres to wykres, a nie zagadnienie. Nie ma
    jednego sposobu uożenia go.
    Co to peephole w tym kontekście, nie mam pojęcia,
    a google nic nie wwraca.

    Rozwiń po prostu myśl, co rozumiesz przez te słówka.
    Jeden rzyga na myśl o sortowaniu, drugi, na zapamiętywaniu nazw;)

    > To ostatnie jakoś brzmi, o ile nie mówi się o "constraints",
    > które mają być naruszone - warunki do niespełnienia?

    A co to za różnica. Warunkiem jest, zę coś jest poza zbiorem,
    nierówność etc. To słowo po angelsku też nie znaczyło tego,
    co masz na myśli, póki nie zaczęło byc tak używane)

    pzdr
    bartekltg

  • 32. Data: 2012-10-13 15:53:00
    Od: kenobi <p...@g...com>

    no dobra, udalo sie rzucic okiem - mnie wogole nie dziwi ze powyzszy inser jest
    szybszy od powyzszego select - przebieg po petlach w pierwszysm jest sporo mniejszy
    niz w drugim drugi to praktycznie kwadrat/2 a pierwszy jedzie w tyl daleko tylko z
    niektorymi - srednio pewnie do polowy tak ze to cos w stylu kwadrat/4 - o ile dobrze
    zrozumilem te algorytmy (nigdy nie uzywalem) ale chyba tak

  • 33. Data: 2012-10-13 15:58:07
    Od: PK <P...@n...pl>

    On 2012-10-13, Edek Pienkowski <e...@g...com> wrote:
    > Ja od zawsze uważam, że jeżeli studentów można mniej męczyć ucząc nawet
    > tyle samo, to od tego będą umieli więcej a nie mniej. Nie rozumiem

    Ale stąd wynika wprost, że najwięcej umieliby, gdyby w ogóle nie kazać
    im niczego robić. Zatem Twoja teza działa w najlepszym wypadku na jakimś
    przedziale wartości "obciążenia". I rzeczywiście jest tak, że funkcja
    obciążenie na studiach -> zdobyta wiedza jest wklęsła. Zatem studentów
    trzeba męczyć do pewnego stopnia. Moim zdaniem umiejętność rozumienia
    i wyboru sortowania (czyli de facto: wyciągania wniosków z tej tabeli
    en.wikipedia.org/wiki/Sorting_algorithm#Comparison_o
    f_algorithms)
    mieści się w "do pewnego stopnia" :).

    > usprawiedliwiania "męczenia" czymkolwiek. Jak się da studentowi
    > odpowiednio trudny temat, to sam będzie się musiał namęczyć. Czyli:
    > "podstępem go!" ;)

    Zmienisz zdanie, jak kiedyś np. dostaniesz z urzędu papier, że umarłeś,
    bo umarł jakiś inny Edek Pienkowski i mieli w systemie niestabilnego
    sorta :P.

    > Z resztą się zgadzam, ale sortowanie != algorytmika (odwróć nierówność a
    > będzie jasne). No i taki rand() ma właściwości matematyczne,
    > z algorytmiką ma to wprost mało wspólnego.

    Sortowanie z natury jest elementem algorytmiki, więc ta nierówność jest
    zupełnie oczywista.

    pozdrawiam,
    PK

  • 34. Data: 2012-10-13 15:58:49
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    > On sam nie wie, jaka struktura w programie. To przygłup i troll gorszego
    > gatunku, niż fir.

    nie stosujesz się do zaleceń PO/Europy, powinieneś napisać to 10 razy,
    śmieciu...

  • 35. Data: 2012-10-13 16:13:35
    Od: Edek Pienkowski <e...@g...com>

    Dnia Sat, 13 Oct 2012 15:39:43 +0200, bartekltg napisal:

> [...]
    >
    > Rozwiń po prostu myśl, co rozumiesz przez te słówka.
    > Jeden rzyga na myśl o sortowaniu, drugi, na zapamiętywaniu nazw

    Wyciąłeś fragment, w którym się tłumaczyłem, że nie chodzi o sam wykres
    ale o przypisanie zadań - ma się zbiór zadań, zbiór zasobów, reguły,
    trzeba rozłożyć w czasie zadania wykorzystując zasoby, minimalizuje się
    albo czas, albo ryzyko, itp.

    Peephole - o ile wszyscy rozumieją przez to to samo - to zbiór drobynch
    optymalizacji kodu przeprowadzanych na niewielkim fragmencie kodu, stąd
    przynajmniej jest nazwa. Jest to optymalizacja obecna we wszystkich
    optymalizujących kompilatorach, niektóre robią ją kilka razy tak
    dla oczyszczenia, bo po to głównie jest.

    Oba powyższe mogą być proste, ale mówiliśmy o wstępnym uczeniu algorytmów.
    Używają struktur danych, przekształcają je, dane opisują jakieś warunki
    rozmyte czy nie, wynik określają jakieś warunki rozmyte czy nie,
    zasady określają jakieś warunki - jeżeli algorytmika, na wstępnym
    poziomie, to coś innego, to o tym jeszcze nie wiem.

    Zarówno przydział zadań jak i optymalizacje (ok, może niekoniecznie
    peephole) mogą być na tyle skomplikowane, że nadają się czasami na temat
    magisterki lub lepiej.

    Powtarzać "dlaczego" akurat te uważam za idealne do nauki znajdziesz w
    poprzednim poście, i mam gdzieś, że ktoś uważa Algorytmikę przez duże A za
    coś innego, np. obliczenia numeryczne i nic poza tym (spotkałem się też z
    takim podejściem).

    --
    Edek

  • 36. Data: 2012-10-13 16:13:55
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2012-10-13 16:13, Edek Pienkowski pisze:

> [...]
    > optymalizujących kompilatorach, niektóre robią ją kilka razy tak
    > dla oczyszczenia, bo po to głównie jest.

    Ok, to wiem, ale... przecież to nie na temat.

    Pytamy się, co byś polecił na zapoznanie się z algorytmiką,
    a ty odpowiadasz 'szukanie wąskich gardeł'. To jest bardzo
    pożyteczne i rozwijające zajęcie, ale algorytmika jest o czym innym.

    > Zarówno przydział zadań jak i optymalizacje (ok, może niekoniecznie
    > peephole) mogą być na tyle skomplikowane, że nadają się czasami na temat
    > magisterki lub lepiej.

    I to nie koniecznie z czystej algorytmiki.

> [...]
    > coś innego, np. obliczenia numeryczne i nic poza tym (spotkałem się też z

    Nikt nie mówi, że to nie jest ważny obszar.
    Ale nie są to za Chiny ludowe podstawy algorytmiki:)

    Ok, nieważne

    pzdr
    bartekltg

  • 37. Data: 2012-10-13 16:58:20
    Od: Edek Pienkowski <e...@g...com>

    Dnia Sat, 13 Oct 2012 16:13:55 +0200, bartekltg napisal:

> [...]
    > a ty odpowiadasz 'szukanie wąskich gardeł'. To jest bardzo
    > pożyteczne i rozwijające zajęcie, ale algorytmika jest o czym innym.

    Shite. To powiedz mi, o czym jest algorytmika.

    > I to nie koniecznie z czystej algorytmiki.

    Ten sam problem: nie wiem - jak widać - co to jest algorytmika. Przynajmniej
    ta "czysta". Nie potrafię ekstrapolować z sorta, jedynego w takim razie
    przykładu, że to algorytmika.

    Widziałem prace z obu tematów w kwestii rozwiązywania problemów NP-hard
    i uważałem to za algorytmikę, ale już teraz nic nie wiem.

    > Nikt nie mówi, że to nie jest ważny obszar.
    > Ale nie są to za Chiny ludowe podstawy algorytmiki:)

    Link? Chyba że chce się pisać.

    > Ok, nieważne

    Zazwyczaj nie gadasz bzdur, więc moze czegoś się dowiem.

    Przeczytałem wikipedię polską i angielską - poza tym, że polska mówi o
    etymologii z XIX wieku a angielska o XII w. i nadużyciu słowa w XIX - nic
    się nie dowiedziałem. Znalazłem tylko tą definicję z "... worker/solver
    moving around a problem vector space ...", taką bliską sercu.

    --
    Edek

  • 38. Data: 2012-10-13 16:58:58
    Od: Edek Pienkowski <e...@g...com>

    Dnia Sat, 13 Oct 2012 13:58:07 +0000, PK napisal:

> [...]
    > wyboru sortowania (czyli de facto: wyciągania wniosków z tej tabeli
    > en.wikipedia.org/wiki/Sorting_algorithm#Comparison_o

    Ale miałem jazdę... musiałem się utwierdzić na wikipedii, że wciąż
    wiem co znaczy wypukła. Wiedza nie jest funkcją!
    Jak w zdaniu "Mam lęk gruntu. Nie wysokości? Wiem co mówię, to grunt
    zabija!" ;). Ja generalnie mam odruch niezbyt pozytywny, gdy
    ktoś ocenia wiedzę tak jak się ocenia słupki zysku firmy.

    A moim zdaniem o sortowaniu można wspomnieć i tylko tyle. Ja nie
    rozumiem, zawsze miałem z tym problem, po co się męczyć poznając
    i ćwicząc w każdą stronę wszystkie rodzaje czegoś, jeżeli te
    rodzaje nie wnoszą wiele do zrozumienia zasad - wtedy wystarczy
    o nich wspomnieć i jak ktoś chce to sobie sprawdzi sam, czy go
    fascynują.

    --
    Edek

  • 39. Data: 2012-10-13 18:49:55
    Od: kenobi <p...@g...com>

    a ja znam tylko quicksorta (no i bubblesorta)

    quicksorta mozna latwo wyjasnic :

    1. bierzesz jakas wartosc C z tablicy

    2. jedziesz forem po tablicy i jesli spotkany element jest mniejszy od C to
    przestawiasz
    go (przez swap) na poczatek tablicy, (po czym
    robisz poczatek++)

    - po takim jednokrotnym przebiegu wszystkie
    wartosci mniejsze od C masz na poczatku a
    w drugiej czesci wartosci wieksze od C

    wywolujesz to samo rekurencyjnie dla lewej
    i prawej czesci az dojdziesz do konca,

    przy rownym podziale to dlugosc przedzialu
    spada *=.5 (dzieli sie na pol) ale przy
    pechu w wyborze C moze to byc gorzej np *=.9
    w przypadku hiper totalnego pecha odpasc
    moze tylko jedna liczba z przedzialu na krok czyli postortowanie wymagaloby N
    przebiegow
    (i w wersji rekurencyjnej moze nawet
    przekrecic stos) - jest to zylionowo malo prawdopodobne chyba ze ktos spreparowalby
    dane w wyniku ataku hakerskiego - raz
    napisalem quicksorta na stosie w jednej
    aplikacji i czasem sie do dzis martwie bo
    pewnie jak ktos spreparowalby dane w jakis taki taki sposob

    9 7 5 3 1 0 2 4 6 8 10

    to polecialby stack overflow

  • 40. Data: 2012-10-13 19:03:38
    Od: Edek Pienkowski <e...@g...com>

    Dnia Sat, 13 Oct 2012 09:49:55 -0700, kenobi napisal:

> [...]

    > napisalem quicksorta na stosie w jednej
    > aplikacji i czasem sie do dzis martwie bo
    > pewnie jak ktos spreparowalby dane w jakis taki taki sposob

    :) nie rozumiem, sorry.

    --
    Edek