  • Data: 2018-12-31 04:49:31
    Temat: Re: sprzątać czy nie sprzątać?
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2018-12-30, Eneuel Leszek Ciszewski <p...@c...fontem.lucida.console> wrote:

    > "Marcin Debowski" ZWXVD.122677$d...@f...ams1

    > Nie łatwiej wyciągać odkurzaczem w tym właśnie kierunku?
    > (z zablokowaniem wentylatora, coby nie rozkręcał się zbyt
    > mocno, zacierając swe łożysko...)

    Odkurzacze nie mają takiego kopa. Owszem, wspomóc jako kolejny etap i
    usunąć ewentulane "koty", które gdzieś się zahaczyły, ale jak jest coś
    nagromadzone na żeberkach radiatora to zwykle odkurzacz to za mało.
    Chodzi o to aby ewentualny syf najpierw ruszyć.

    > IMO warto laptopom zakładać filtry powietrza na wdechu.
    > (siateczkowe -- łatwe w czyszczeniu odkurzaczem, ale
    > skuteczne)

    MZ zalezy jak masz ciepło na zewnątrz i jak mocno standardowo się
    maszyna grzeje. Wbrew pozorom taka siatka sporo blokuje.

    > Można też co jakiś czas sprawdzić, czy nie odkręcają
    > się wkręty -- ja tak kilka uchroniłem przed niechybna
    > zgubą. Być może samoodkręcanie się przyczyniło się do
    > uszkodzenia mocowania klapy -- któryś wkręt poluzował
    > się, przez co na pozostałe dwa działały zbyt duże siły...

    Swoja drogą, problem z zawiasami to była plaga jakiś 10-15 lat temu. Jak
    to wyglada z bardziej współczesnymi modelami? Komus się coś psuje?
    Ostatnie kilka laptopów (kregi własnorodzinne), mimo machania klapą
    kilka razy dziennie przez kilka lat nie wykazują żadnych problemów z

    --
    Marcin