    Subject: Re: sprzedaż samochodu a podatek 6 miesięcy
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    <rbaotc$37e$1$Cav@news.chmurka.net>
    <5eda0430$0$543$65785112@news.neostrada.pl>
    <rbd1ds$g0q$1$Cav@news.chmurka.net>
    <5eda1d31$0$17350$65785112@news.neostrada.pl>
    <rbd6oo$jg8$1$Cav@news.chmurka.net>
    <5eda3512$0$515$65785112@news.neostrada.pl>
    <rbdg2b$p69$1$Cav@news.chmurka.net>
    <5ede4016$0$560$65785112@news.neostrada.pl>
    <5ede6a0c$0$17352$65785112@news.neostrada.pl>
    <5ede6ddb$0$559$65785112@news.neostrada.pl>
    <o...@l...harvard.local>
    From: Shrek <...@w...pl>
    Date: Mon, 8 Jun 2020 19:35:38 +0200

    > Akurat w górach jazda automatem (hydrokinetycznym) to bajka.

    Wierzę na słowo. Ja tam lubię sobie powachlować, ale jak już pisałem
    specyficzny ze mnie typ.

    > Jak ktoś pisze, że automat jest zły bo zima/góry - to nie jeżdził
    > wspóczesnym automatem. W lecie oczywiście jest jeszcze lepiej.

    Ale ja nie piszę, że zły, tylko że mimo że mam automat to tęsknię za
    manualem. Ale nic konkretnego automatom nie zarzucam, poza januszowym
    "wolę mieć kontrolę nad biegami":P

    Z drugiej strony jakby automaty były takie doskonałe, to by karierę w
    motosporcie zrobiły. Z trzeciej strony tam kierowcy lepsi niż przeciętny
    janusz. Z czwartej - automaty w sporcie są dozwolone czy po prostu
    specyfikacja nie przewiduje? Z ostatniej strony - na 1/4 mili
    praktycznie zawsze wygra manual w tym samym silniku, mimo że biegi
    zmienia teoretycznie szybciej (no może bezprzekładniowy wygra). Kiedyś
    to była kwestia sprawności skrzyni a w sporcie każdy KM się liczy, ale
    dsg chyba już nie mają tego problemu co kinetyk. Wydaje mi się również,
    że automaty nieco kastrują auta - po prostu stawiają niskie zużycie
    podzespołów przed osiągami - niby niektóre mają tryb sport, ale z
    doświadczeń to głupie były - po prostu wyżej ciągnęły bez znaczenia czy
    trzeba było czy nie i auto wyło czy miało to sens czy nie - może teraz
    mądrzejsze.

    Ale to przemyślenia dla tych co chcą się ścigać na torze, a dla zwykłego
    użytkownika automat będzie prawie zawsze lepszy - choćby dlatego, że
    spora część ludzi nie ogarnia redukcji przed wyprzedzaniem;)

    --
    Shrek