  • 31. Data: 2017-04-18 11:04:44
    Temat: Re: stary diesel nie chce odpalać - fiesta 1.8D
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 15 Apr 2017 22:58:33 +0200, Irek.N. napisał(a):

    > Ależ nie.
    > Przy 160km/h silnik miał 4krpm, a to dla niego, na dłuższą metę
    > (powiedzmy 1000km trasy) było zabójcze. Korbki bokiem wychodziły w
    > niedalekiej przyszłości po takiej jeździe.

    Hm, w niedalekiej przyszlosci ... czy to aby na pewno to ?

    Przy 140 jest 3500 rpm i silnik ladnie pracuje :-)

    J.

  • 32. Data: 2017-04-18 12:10:31
    Od: Nix <v...@w...pl>

    W dniu 2017-04-16 o 10:42, Uzytkownik pisze:

> [...]
    > silnikach bez samoregulatorów.
    >
    > Pytasz o regulację zaworów, ale wydaje mi się, że w tym silniku raczej
    > nie reguluje się zaworów, bo chyba ten silnik jest wyposażony w
    > samoregulatory. W takiej sytuacji nie powinno być żadnych luzów, a
    > jeżeli jakieś są to znaczy, że samoregulatory są do wymiany, albo
    > zapchane są kanały olejowe czy filtr oleju lub też uszkodzona jest pompa
    > olejowa.
    >
    > Jeżeli zaistniałby któryś z ww problemów to objawiłoby się to
    > charakterystycznym, głośnym stukaniem samoregulatorów.

    W tym silniku nie ma samoregulatorów, luz regulujemy na wymiennych
    podkładkach odpowiedniej grubości.

    pzdr

  • 33. Data: 2017-04-18 12:12:35
    Od: Nix <v...@w...pl>

    W dniu 2017-04-16 o 21:32, t-1 pisze:

> [...]
    > silnikowego jakiegoś "moto doktora", który być może polepszy jego
    > działanie.
    > Jak mi opowiadał szwagier, jego stary silnik po kilkudziesięciu
    > kilometrach od wlania dodatku dostał w sposób gwałtowny zwiększenia mocy
    > i pracował poprawnie jeszcze długie lata.
    > Twierdził, że pierścionki zaczęły poprawnie pracować.
    > Wiec kwestią jest jaki dodatek będzie najlepszy.
    > Może wypowiedzą się praktycy tematu.
    > Można także dolać do ON coś co wyczyści wtryskiwacze.
    > Ostatnio była w Motorze bardzo pozytywna opinia po testach o takim dodatku.

    Ok, dzięki wszystkim za opinie, pomyślę jeszcze co z tym fantem zrobić

    pzdr Nix

  • 34. Data: 2017-04-18 22:08:48
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Hm, w niedalekiej przyszlosci ... czy to aby na pewno to ?
    >
    > Przy 140 jest 3500 rpm i silnik ladnie pracuje :-)

    Wiesz... Gdyby rozleciał się od razu, to bym wcześniej wpadł na tą
    zależność, a tak, to dopiero 5-ty silnik utwierdził mnie w problemie.

    140 to pewnie jakoś jeszcze znosił. Kłopot w tym, że jak na autostradę
    się wpadło, a już nie daj Boże w DE, to aż żal było nie pogonić te 160
    tym bardziej, że MK2 świetnie się spisywał przy takich prędkościach.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 35. Data: 2017-04-18 22:15:43
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    J.F. pisze:

    > To remontujacy do d* :-)

    Nie to nie to. Kupiłem używkę z DE właśnie z rozpękniętym silnikiem.
    Później okazało się, że samochód był używany dokładnie tak samo jak ja
    to robiłem, to samo woził (ta sama branża!), tylko że tam szybciej
    trochę się jeździło i pomimo tego że młody, to nie dał rady.

    > Ale mu tu na razie o -10.

    Przy -10 dawał radę, ale trzeba było zagrzać ze 2 razy.

    > Mialem takie dwa (tzn 1.8TD z mondeo 1 i 2) , z przebiegiem 250+to co
    > nie wiedzialem, i mam calkiem odmienne zdanie - mechanika nie
    > widzialy, spalanie troche za duze, na mrozie, takim do -20 sobie
    > radzily ... az do ostatniej zimy - auto juz rzadko jezdzone i cos nie
    > chce zapalic. Ale po ~15s krecenia pali.
    > A mrozy byly znikome.

    Ja sobie bardzo chwaliłem, za wyjątkiem silnika.
    A pamiętasz jak w MK1 przy ruszaniu deska rozdzielcza wołała
    "nie..nie...nie..nie.." jak tylko niechcący obroty spadły? To i fakt, że
    woda ciągle zatapiała nogi pasażera spowodowało, że zamieniłem MK1 na
    MK2. Tam już takich problemów nie było.
    Generalnie, przy moich gabarytach, niewiele samochodów w okolicach 2000
    roku się nadawało dla mnie. Mondek był wygodny do tego stopnia, że po
    1200km trasy wyszedłem z samochodu i poszedłem na plażę zobaczyć jak
    jest. Nie czułem się padnięty, czy połamany.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 36. Data: 2017-04-19 11:47:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Irek.N." napisał w wiadomości grup

> [...]
    >autostradę się wpadło, a już nie daj Boże w DE, to aż żal było nie
    >pogonić te 160 tym bardziej, że MK2 świetnie się spisywał przy takich

    Te 140 zdarzalo mi sie przekroczyc, ale fakt - raczej nie przez 1000
    km ...

    Az mam ochote sprobowac, bo cos mi sie nie chce wierzyc :-)

    J.

  • 37. Data: 2017-04-19 12:00:57
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Nix" <v...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > cylinder 1 - 17bar (!!!), z olejem 22bar
    > cylinder 2 - 20bar, z olejem 26bar
    > cylinder 3 - 21bar, z olejem 24bar
    > cylinder 4 -22bar, z olejem 25bar
    >
    > Jednocześnie wszystkie luzy zaworowe wszystkie są za małe- mają być luzy
    > ssące 0,30-0,40mm a są 0,15-0,20mm. ( regulacja jest na płytkach)
    >
    > Pytanie: Czy jest możliwe, że zbyt mały luz na zaworach ssących obniża
    > skutecznie ciśnienie sprężania ? Opłaca się wyregulować zawory ( wymienić
    > odpowiednio płytki) ?
    >
    > Pytam, bo nie chciałbym żeby rachunek za w/w regulację przewyższył wartość

    Jeśli jest jakikolwiek, większy od zera, luz zaworowy, to nie ma on wpływu
    na kompresję.
    Czy w tym silniku jest zwykła mechaniczna pompa wtryskowa? Jeśli tak, to
    objawy, które podajesz wskazują według mnie na rozregulowaną pompę wtryskową
    oraz/lub na lejące wtryskiwacze.
    Silnik jest w stanie słabym, ale przy +10C powinien odpalać chociaż na 3
    cylindry.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 38. Data: 2017-04-19 13:51:57
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Mozesz rozwinac jaki wplyw ma stan pompy na cisnienie sprezania.

  • 39. Data: 2017-04-19 14:26:40
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Zenek Kapelinder" <4...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
    > Mozesz rozwinac jaki wplyw ma stan pompy na cisnienie sprezania.

    Żaden. Ale większym problemem przy zapalaniu może być stan pompy i wtrysków,
    a nie słabe ciśnienie w cylindrach.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 40. Data: 2017-04-19 23:22:04
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Ty jabba chociaz wiesz o co chodzi? Gosc zmierzyl cisnienie sprezania. Na jednym
    cylindrze ma polowe nominalnego a na zadnym z pozostalych trzech nie zbliza sie do
    minimalnego jakie podaje producent. Ten silnik to zlom nadajacy sie do remontu
    kapitalnego albo do huty. Jak by zalozyl nowa pompe i nowe wtryskiwacze pochodzace z
    magazynu jaki na statku maja ufole to tez bedzie chujowo zapalal. I ktos mu mowi ze
    to wina pompy a ktos inny zeby sobie jakiegos spermolitu nalal. Ten silnik jak uda
    siego zapalic to nie trzyma zadnego fabrycznego parametru i ze wzgledu na
    zanieczyszczenie srodowiska nie powinien pracowac.