  • Data: 2018-01-11 15:54:19
    Temat: Re: sterofotografia
    Od: ks <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > 2 Kodaki i jeden M10? :)

    tak, razem tyle ważą i miejsca zajmują co średnia lustrzanka :) dodatkowy bonus
    to mina security na lotnisku, jak im tłumaczyłem po co jest takie metalowe coś
    zrobione z kątowników

> [...]
    > bardzo ładne na dalszych planach, szczególnie to zdjęcie z krętą
    > ścieżką. Te półwyspy/wysepki ładnie widać w różnej odległości. Nb.
    > właśnie to zdjęcie ma inną "polaryzacje" niż 2 pozostałe, co nie ma
    > wiekszego znaczenia, chyba że się robi slajdowisko. Ale jest jeden
    > problem. Całość dość ciężko się ogląda bo jest tak duże przesunięcie, że o
    > ile dalsze plany są ok, to na te bardzo bliskie musiałem kombinować z
    > oczami. Normalnie przy komercyjnych blurayach lub tym co robią te fuji
    > i sony tego problemu nie, przynajmniej nie w takim stopniu.

    tak, gdybym wpadł na to, że chcę zrobić 3d z tego to bym unikał drzew na
    pierwszym planie, ale pomysł na 3d pojawił się jak już byłem w domu przy obróbce
    i kasowałem duble. Jak sie okazało, że mam dwa takie same zdjęcia z różnych
    punktów, to postanowiłem na próbę poskładać, a jednocześnie nie chciałem tej
    krętej drogi za bardzo obciąć, więc drzewa zostały i trochę wprowadzają oczopląsu.

    > To zdjęcie w zimie wydaje się dodatkowo dość rozjechane, ale chyba
    > wynika to z ilości szczegółów na drugim planie gdzie ten efekt 3D nadal
    > jest wyrazisty.

    a być może kwestia dużego obrazu z rzutnika, ja oglądam na tv 42'' i mieści mi
    się cały obraz jako fragment pola widzenia, co być może pomaga opanować
    'rozjazd'. Choć jak tak patrzę, to to z zimy jest faktycznie ciężkie do
    oglądania, chyba z powodu gałęzi drzew, faktycznie trzeba dostroić wzrok :) To
    były dwa zdjęcia, więc może wiatr ruszał gałęziami, ewentualnie tutaj właśnie
    pojawia się ta granica techniki, gdzie szczegóły znikają w pixelach. Ale ogólnie
    to masz rację, do tych moich filmów trzeba nabrać trochę wprawy.

    > Być może problem jest taki, że normalna percepcja 3D jest zawsze
    > połączona z korekcją paralaksy przez zmianę kąta obu gałek ocznych w
    > stosunku do osi. Jak się ogląda de facto płaski obraz na ekranie to
    > płaszczyzna ostrości jest taka sama bez względu na to gdzie znajduje
    > się obiekt.

    niestety

    > Zgadza się. Te plany do kilkudziesięciu metrów so bardzo ładne, i
    > zbocze góry na prawo też ładnie wygląda. Problem ten sam co przy
    > zdjęciach - trzeba machać oczami.
    >
    > Jeszcze jedną rzecz potem zrobię, sprawdzę czy projektor nie robi
    > jakiegoś q-q przy translacji SBS do przeplotu, bo zarówno fuji, jak i
    > sony normalnie idą bezpośrednio z przeplotem co jest niejako natywne
    > dla aktywnych projektorów. A jak znajde odrobinę czasu w ten weekend to
    > sprobuję zrobić porównawcze fuji i sony i gdzieś wrzuc.

    wrzucaj, chętnie obejrzę jakieś realne przykłady
    pozdrawiam Krzysiek